S'han trobat 1.609 resultats amb els descriptors ENTITATS
Dictamen en relació amb la consulta relativa a l'objecte d’una reclamació referida al dret d’accés a informació pública per una persona que demana informació sobre el tractament de dades que du a terme una entitat de l’àmbit públic
CNS 29/2024
Als efectes de la normativa de protecció de dades, no sembla que un tercer, que no té la condició de persona afectada (art. 4.1 RGPD), hagi de tenir accés a informació sobre el tractament de dades que du a terme un responsable, en uns termes més amplis o amb major grau de detall del que podria tenir una persona que sí té aquesta condició. Entre d’altres, sobre l’accés a informació elaborada pel DPD i informació sobre procediments, protocols i instruccions de gestió de dades personals, no es desprèn de la normativa una obligació específica de donar accés a la documentació elaborada pel DPD ni, per extensió, a altra documentació relativa a procediments o protocols de gestió en matèria de protecció de dades, tenint en compte que la reclamant no seria persona afectada als efectes de la normativa de protecció de dades. Sobre l’accés a la informació relativa a les TID, tenint en compte la naturalesa, funcions i estructura organitzativa de l’entitat, aquesta podria indicar quines garanties o instruments dels previstos a l’RGPD (arts. 44 i seg.) habiliten les TID en funció del país de destinació, sense que sembli necessari ni exigible concretar amb major detall aquesta qüestió.
22/01/2025
Vulneració del principi de confidencialitat per publicar dades personals de la plantilla de treballadors en el web municipal.
PS 93/2024
L'ajuntament va publicar a la seva pàgina web, durant quatre dies, un llistat que contenia les dades personals (nom i cognoms, categoria o càrrec, lloc de treball, grup, nivell destí i retribucions) de la plantilla de personal, en total 1.076 persones. A més, aquest llistat incloïa la signatura electrònica d'una persona, de manera que se'n visualitzava el DNI complet, juntament amb el seu nom i cognoms. Aquesta publicació es va produir a causa d'una errada humana. Es declara que l'entitat ha comès una infracció per la vulneració del deure de confidencialitat, tipificada a l'article 83.5.a, en relació amb l'article 5.1.f, ambdós de l'RGPD.
21/01/2025
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament relativa al dret d’oposició dels interessats a que l’administració pugui consultar o recavar la documentació en el seu poder o elaborada per altres administracions
CNS 35/2024
Cal establir mecanismes per garantir que les persones afectades tinguin informació sobre la consulta de documents en poder de les administracions públiques, així com sobre la possibilitat d’oposar-s’hi. Quan la consulta afecti a terceres persones, una possible opció podria ser incloure una clàusula en el formulari de sol·licitud on la persona sol·licitant declari que la resta de persones afectades han estat informades d’aquesta consulta i no s’han oposat a la seva realització, o, si escau, que s’hi s’han oposat.
20/01/2025
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una demarcació territorial d’un col·legi professional relativa a les dades de les persones col·legiades
CNS 30/2024
La comunicació de les dades de les persones col·legiades del col·legi professional a la demarcació territorial estaria habilitada sobre la base de l’article 6.1.e) de l’RGPD, per ser informació necessària per a l’exercici dels poders públics que li confereix la normativa reguladora dels col·legis professionals en relació amb els respectius estatuts.
20/01/2025
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament sobre el tractament de dades personals en la creació i gestió d’una àrea de promoció econòmica urbana
CNS 33/2024
La creació i gestió d’una àrea de promoció econòmica urbana pot comportar vàries comunicacions de dades personals de les persones físiques titulars del dret de possessió dels locals inclosos dins de l’àmbit de la futura àrea entre els diferents actors intervinents (ajuntament, entitat promotora i entitat gestora), que caldrà adequar a la legislació de protecció de dades, particularment, als principis de licitud i limitació de la finalitat, en els termes exposats en aquest dictamen.
20/01/2025
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Diputació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades empresarials individuals
- Dades representant persona jurídica
- ENTITATS
- Altres
- PRINCIPIS
- Principi exactitud
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Interès legítim
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb una reclamació presentada contra un Ajuntament per denegació de l’accés a la identitat dels titulars de les finques afectades per un pla parcial urbanístic
IAI 32/2024
Des del punt de vista de la normativa de protecció de dades no resultaria prou justificat l’accés de la persona reclamant a les dades identificatives de les persones físiques propietàries de les finques afectades pel pla parcial urbanístic sol·licitat, en no quedar prou justificat un interès legítim en el seu coneixement ni la concurrència de circumstàncies d’especial consideració que puguin justificar aquest accés.
20/01/2025
Comunicació de dades personals en el marc de la tramitació d'una SAIP.
IP 658/2023
Es resol arxivar la denúncia, atès que la revelació de la identitat de la persona sol·licitant d'informació pública era necessària per fer el tràmit del trasllat a terceres persones. Així mateix, aquest tractament de dades personals és lícit, atès que l'LTC i l'RLTC estableixen la potestat de les administracions públiques de revelar aquesta informació, quan es considera necessari.
20/12/2024
Tractament de dades personals en el marc de la prestació del servei de recollida de residus.
IP 418/2024
La persona denunciant exposava que, per mitjà del sistema de recollida de residus "porta a porta", l'Ajuntament de Matadepera vinculava les escombraries amb les persones generadores dels residus, fet que considera que contravé la normativa de protecció de dades personals. En el marc de les actuacions d'investigació que va iniciar l'Autoritat no es va constatar que, en l'execució d'aquest servei, es vulnerés l'RGPD o l'LOPDGDD. De fet, el tractament de dades personals controvertit està emparat per l'article 6.1 RGPD, atès que és necessari en l'exercici dels poders públics atribuïts als ens locals. Al seu torn, la normativa sectorial atribueix als ajuntaments la competència exclusiva en matèria de recollida de residus, mentre que la Llei 7/2022, de residus i sòls contaminats, estableix que cal prioritzar els models de recollida més eficients, com ara el porta a porta. Es resol arxivar les actuacions, atès que el tractament denunciat és lícit conforme l'RGPD.
20/12/2024
Informe jurídic en relació amb l’Ordenança sobre la creació i gestió de les zones de baixes emissions
PD 19/2024
18/12/2024
Manipulació d'informació mèdica.
IP 522/2024
La persona denunciant exposava que s'havia manipulat la seva història clínica. Concretament, assenyalava que el diagnòstic de les lesions que va patir en un accident no era correcte i que les imatges que hi constaven eren borroses i estaven tallades. Durant la tramitació de la reclamació, l'hospital va acreditar que la informació de la història clínica de la persona reclamant era correcta, que no hi havia hagut cap modificació posterior a la data de l'accident i que les imatges no eren borroses ni estaven tallades. S'arxiva el procediment, atès que no es pot atribuir a l'hospital cap fet punible des del punt de vista de la protecció de dades ni cap la responsabilitat pels fets denunciats i no acreditats.
13/12/2024
Total de pàgines: 161