S'han trobat 3.218 resultats amb els descriptors TC
CNS 16/2008
Les dades del Registre d'Interessos municipal poden constituir dades de caràcter personal i per tant resulten d'aplicació els principis i garanties de la legislació de protecció de dades. Tenint en compte el règim general de comunicació de dades de la LOPD (article 11), no sembla que hi hagi una norma amb rang de llei que habiliti amb caràcter general una publicació de les dades del Registre d'Interessos en un butlletí municipal, sense comptar amb el consentiment del titular de les dades, fora dels supòsits expressament previstos d'accés a les dades a favor dels membres de la corporació i de les persones que acreditin un interès legítim i directe, i per tant difondre les dades de forma generalitzada resultaria contrari a les previsions de la LOPD.
01/01/2008
CNS 17/2008
El fitxer d'enregistrament de trucades realitzades a la policia local d'un municipi, està sotmès a la LOPD. Pel que fa a l'exclusió del compliment del deure d'informar (article 5 LOPD), només es pot produir per la concurrència d'una afectació per la Defensa Nacional, la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals, però no administratives (art. 24.1 LOPD), tenint en compte la STC 292 /2000. En relació a les trucades fetes a la policia local, només es pot excepcionar el deure d'informar quan la finalitat sigui l'exercici de funcions de la policia local directament i concretament vinculades amb la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals. En qualsevol altre cas, per a la resta de trucades efectuades, cal donar compliment al deure d'informar en els termes establerts per la LOPD.
01/01/2008
CNS 18/2008
És legítim que l'òrgan competent reculli les dades personals consistents en el nom i cognoms, el DNI (o NIF), la data de naixement i l'antiguitat dels treballadors d'una unitat electoral per a la celebració d'eleccions als òrgans de representació dels treballadors a les Administracions públiques. Tanmateix, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, es considera que la publicació de les dades consistents en el DNI (o NIF), la data de naixement i l'antiguitat d'aquests treballadors en el tauler d'anuncis de la unitat electoral corresponent pot vulnerar el dret a la protecció de dades personals dels electors, ja que aquestes dades no són necessàries per al compliment de la finalitat primera de la publicació de les llistes d'electors, que no és altra que saber si un funcionari es considera o no elector.
01/01/2008
CNS 19/2008
El padró municipal d'habitants és un registre que es configura com una base de dades de caràcter personal, i per tant li és d'aplicació la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal, i per tant caldrà tenir en compte els principis i disposicions que es contenen en aquesta norma, a més del que disposa la normativa sectorial aplicable. La Regidoria de l'Ajuntament, en exercici de les seves funcions, està legitimada per accedir a dades del padró municipal. En els escrits mitjançant els quals es difongui el programa formatiu s'ha de donar compliment al deure d'informació de l'article 5 de la LOPD.
01/01/2008
CNS 20/2008
La universitat pot accedir a les dades personals del col·legi on estan col·legiats els professors adscrits a la universitat, relatives al nom i cognoms dels col·legiats i la seva situació d'exercici professional, atès que el llistat de professionals col·legiats on aquestes es publiquen és una font accessible al públic. El col·legi pot comunicar a la universitat la dada consistent en si han estat formulades sol·licituds de visat de certs treballs professionals per part de professors amb dedicació a temps complet, sense necessitat de requerir el consentiment previ d'aquests professors, si resulta necessari per al control del compliment de la normativa sobre incompatibilitats.
01/01/2008
CNS 21/2008
La utilització de terminals electrònics que permetin obtenir volants d'empadronament directament pels ciutadans constitueix un servei d'administració electrònica l'admissibilitat del qual en principi no plantejaria problemes des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, sempre que s'adoptin les mesures adequades per garantir la identificació i autenticació de les persones que utilitzin aquest servei. En aquest sentit es recomana la utilització de sistemes basats en el DNI electrònic o altres sistemes de signatura electrònica avançada. Atesa la naturalesa de les dades tractades, també podria ser admissible un sistema d'identificació basat en un usuari identificatiu i una contrasenya prèviament atorgada per l'Ajuntament.
01/01/2008
CNS 3/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal, o quan aquestes es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant se sotmet a la LOPD. Actes de la Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; actes del ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà que una llei ho habiliti (art. 11 LOPD).
01/01/2008
CNS 4/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Pel que fa a la difusió del conveni amb dades personals diferents a les de les persones que el signen, només es pot publicar si hi ha cobertura legal específica i sempre que no hi hagi un altre mitjà més respectuós amb la protecció de dades.
01/01/2008
CNS 5/2008
Es planteja una cessió d'una base de dades, en conjunt, que conté dades de caràcter personal, a una Conselleria d'Educació d'una altra Comunitat Autònoma, per tal de donar informació sobre una oferta educativa en català. L'Administració autonòmica catalana relacionada amb la consulta no exerceix competències en l'àmbit educatiu, sinó de representació del Govern i de difusió cultural. Per tant, no es donen els requisits d'identitat de competències o matèries que l'article 21 de la LOPD exigeix per poder realitzar la cessió sense el consentiment dels titulars de les dades. Caldria demanar els corresponents consentiments dels titulars de les dades personals, o bé utilitzar altres mecanismes informatius.
01/01/2008
CNS 6/2008
Anàlisi de la cessió de dades personals entre una Administració pública i una universitat per a la realització d'un estudi científic (articles 11.2 e) i 21 LOPD i 9 RLOPD). Aplicació necessària dels principis de qualitat de les dades i d'incompatibilitat de la finalitat pretesa (art. 4 LOPD). Anàlisi del concepte d'estudi científic i dels requisits necessaris per determinar que ens trobem davant una finalitat científica. Impossibilitat de cedir les dades anonimitzades per a la realització de l'estudi, i necessitat de respectar el deure de secret durant la seva realització i en la publicació dels resultats.
01/01/2008
Total de pàgines: 322