S'han trobat 637 resultats amb els descriptors Dret accés informació
Consulta plantejada per un sindicat en relació amb el dret d’accés dels representants dels treballadors a dades personals d’aquests
CNS 8/2008
Els representants dels treballadors amb representació sindical tenen dret a accedir a les dades identificatives dels treballadors que constin en les resolucions de nomenament -en el cas del personal nomenat- o en els contractes de treball -en el cas del personal contractat-, tret, en aquest darrer cas, de dades que puguin afectar la intimitat dels treballadors. Singularment, per al cas del personal sanitari funcionari, també tenen dret a identificar el complement de productivitat assignat a cada treballador. Pel que fa a la resta de dades laborals dels treballadors, només podran accedir-hi quan siguin necessàries per al compliment de les funcions sindicals. Però en aquest cas, i tret que la finalitat ho requereixi, l'accés haurà de realitzar-se anonimitzant prèviament les dades. En la resta de casos, la comunicació de dades als representants dels treballadors requereix el consentiment previ del titular.
01/01/2008
Accés a determinada informació sobre trucades realitzades per l’equip de govern municipal
CNS 9/2008
Els números de telèfon de serveis de tarifació addicional poden constituir dades de caràcter personal. Els regidors del Consistori tenen un dret d'accés a la informació, i per tant la facultat de consultar determinada documentació de què disposa l'Ajuntament. L'accés dels regidors als números de tarifació addicional podria entendre's ajustat al principi de qualitat si la finalitat en què es fonamenta la petició es refereix a la seva funció legítima de control i fiscalització. Donada la possibilitat de generar un perfil de determinades persones, es recomana valorar opcions per donar suficient informació sense identificar la persona titular del telèfon.
01/01/2008
Possibilitats de difusió d’informació municipal per mitjà d’Internet
CNS 13/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Actes de la Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; actes del ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà una llei que ho habiliti (article 11 LOPD).
01/01/2008
Ús de determinades dades de caràcter personal i possibilitats de cessió
CNS 14/2008
Procediment d'actuació d'un Pacte territorial i cessió a l'organisme autònom competent en matèria d'ocupació. El procediment d'actuació del Pacte s'ha de fonamentar no només en l'observança dels principis de qualitat, informació, consentiment, seguretat i confidencialitat de les dades sinó també en el compliment d'obligacions com la creació dels corresponents fitxers i inscripció al Registre de Protecció de Dades de Catalunya. El Pacte ha de posar a disposició dels interessats un mitjà senzill i gratuït que possibiliti els interessats l'exercici dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició (drets ARCO).
01/01/2008
Difusió d’informació que contingui dades de caràcter personal a través d’Internet
CNS 15/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Actes de Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; Actes del Ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà una llei que ho habiliti (art. 11 LOPD). La publicació de llista d'admesos en procediment selectiu d'una administració pública en el BOP i DOGC serà possible sempre i quan la convocatòria ho prevegi i es limiti a les dades estrictament necessàries.
01/01/2008
Accés a dades d’un expedient administratiu
CNS 1/2007
Es planteja l'obligació per part d'un Ajuntament d'exhibir davant de qualsevol persona un expedient administratiu d'obres i, en cas afirmatiu, quina documentació de l'expedient s'ha d'exhibir davant tercers. Hi conflueixen el dret a la protecció de dades i el dret d'accés a la documentació mediambiental de les administracions públiques. La cessió de dades no requereix el consentiment de l'afectat perquè una norma amb rang de llei legitima l'accés de tothom a la informació relativa al medi ambient que es trobi en poder de les autoritats públiques, sense que es desprengui, en aquest cas concret, l'existència de dades sensibles que requereixin confidencialitat.
19/01/2007
Concepte de dada de caràcter personal i comunicació a un partit polític
CNS 3/2007
Es planteja si les dades de les persones empadronades i no empadronades tenen la consideració de dades de caràcter personal i la possibilitat per part de l’Ajuntament de comunicar-les a un partit polític amb finalitat informativa. El padró municipal d’habitants es configura com una base de dades de caràcter personal i per tant, està sotmès a la LOPD. La comunicació de dades personals requereix el consentiment dels afectats, tant si estan empadronats com si no ho estan, tret que estigui autoritzada per llei, cosa que no sembla concórrer en el present supòsit per a la finalitat que es planteja.
01/01/2007
Accés a dades de serveis socials per part de regidors
CNS 13/2007
Accés pels regidors d’un ajuntament, en exercici de les seves funcions, a dades personals tractades per l’àrea de serveis socials. Els regidors formen part integrant d’un ajuntament i, entre les seves funcions, es troba la de control i fiscalització de les activitats de l’Ajuntament. Per tant, tenen la facultat de consultar documents en els termes de la normativa específica. Als efectes de la comunicació, atès que els regidors no tenen la consideració de tercers, podrien accedir a les dades personals que siguin estrictament necessàries pel compliment de les seves funcions, sempre i quan siguin adequades, pertinents i no excessives en relació amb la finalitat determinada, explícita i legítima per la qual s’han obtingut, en base al principi de qualitat.
01/01/2007
Dret dels regidors de l’oposició a obtenir informació
CNS 14/2007
Exercici del dret d’accés a la informació per part del regidor, responsable de l’oposició, i possibles límits. Els regidors formen part integrant d’un ajuntament, sense que tinguin la condició de tercers ni es generi cap diferència pel fet de formar part de l’equip de govern o de l’oposició. El dret d’accés s’ha de limitar a les dades personals que siguin estrictament necessàries pel compliment de les seves funcions. Es requereix que l’ajuntament realitzi una ponderació de la informació que se li sol·licita, per exigència del principi de qualitat, per tal d’equilibrar els drets o interessos en joc, és a dir, el dret d’accés per part dels regidors en relació amb la necessària protecció de les dades personals de terceres persones.
01/01/2007
Accés a dades de subvencions per part dels regidors
CNS 16/2007
Possibilitat d’accés dels regidors d’un ajuntament a dades personals tractades en l’atorgament d’ajuts. Els regidors, en base a la normativa específica aplicable, tenen un dret d’accés a determinada informació per a l’exercici de les seves funcions. Atès que els regidors formen part integrant de l’ajuntament, l’accés a la informació objecte de la consulta resulta ajustada a la normativa, si bé el principi de qualitat exigeix fer una ponderació respecte a les dades personals que efectivament es poden comunicar, en funció de la finalitat concreta. Cal respectar específicament el deure de secret.
01/01/2007
Total de pàgines: 64