S'han trobat 53 resultats amb els descriptors OBLIGACIONS
Adequació d'un sistema de videovigilància a la normativa de protecció de dades
CNS 42/2021
La normativa de protecció de dades no dona habilitació suficient a l’Ajuntament per instal·lar un sistema de videovigilància a la via pública amb finalitat de controlar i, si escau, exercir la potestat sancionadora respecte de conductes incíviques relatives a l’abocament de residus en les àrees de recollida. En el cas que l’Ajuntament instal·li un sistema de videovigilància en espais de recollida de residus tancats i delimitats, i no en la via pública, caldria donar compliment als principis i garanties de la normativa de protecció de dades personals en els termes previstos a l’RGPD, l’LOPDGDD i la Instrucció 1/2009.
03/09/2021
Desenvolupament d'una aplicació per a telèfons mòbils per recollir informació en el marc de projectes d'investigació
CNS 26/2021
El procés d’anonimització proposat no permetria garantir un tractament de dades anònimes en el si del Projecte a desenvolupar per la Universitat. Tot i això, podria plantejar-se l’opció d’articular el tractament sobre la base del consentiment explícit de les persones afectades, sens perjudici de l’adopció de les mesures escaients per garantir que aquest tractament s’adequa a l’RGPD, com ara, facilitar una informació detallada i clara al respecte, i aplicar les mesures assenyalades al dictamen per dificultar la reidentificació.
02/06/2021
Estudi universitari a alumnes d'instituts.
PS 74/2020
La recollida de dades ha de respectar el principi de lleialtat. Per al tractament de categories especials de dades, és necessari que concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'article 9.2 RGPD. En la recollida de dades s'ha de fer efectiu el dret d'informació. Per determinar les mesures tècniques i organitzatives apropiades per garantir la seguretat de les dades, cal efectuar un anàlisi de riscos. Amb caràcter previ al tractament, cal realitzar una avaluació d'impacte relativa a la protecció de dades quan el tractament comporti un alt risc per als drets i llibertats de les persones afectades. El delegat de protecció de dades ha de participar de manera adequada i en el moment oportú en totes les qüestions relatives a la protecció de dades personals.
21/05/2021
Instal·lació de càmeres al municipi amb finalitat de videovigilància
CNS 21/2021
En el cas particular, l’Ajuntament podria comptar amb una base jurídica suficient per a la captació d’imatges a través de càmeres de videovigilància en els espais relatius a la zona esportiva interior i exterior per motius de seguretat, atesa la previsió de l’article 6.1.e) de l’RGPD, en connexió amb l’article 22 de l’LOPDGDD. Aquesta habilitació no es pot descartar que existeixi en el cas de la sala polivalent, tot i que en aquest cas a priori no sembla clara la justificació de la seva finalitat en base a motius de seguretat. A tal efecte, caldrà atendre als principis i obligacions establertes en la normativa de protecció de dades (RGPD i LOPDGDD) i, si escau, en la Instrucció 1/2009. El sistema de videovigilància de la zona del davant de l’Ajuntament, zona d’aparcament i la zona dels contenidors de residus domèstics dels veïns, per motius de seguretat es regeix per la normativa reguladora de la videovigilància policial, en els termes exposats.
28/04/2021
Sistema de notificació sense aplicar les mesures tècniques i organitzatives adequades per garantir que, per defecte, només es tractin les dades personals necessàries per a la finalitat del tractament.
PS 61/2020
L'Ajuntament practicava les notificacions als ciutadans del municipi sense aplicar cap mesura de protecció que impedís l'accés al contingut del document a notificar, de manera que l'agent notificador podia accedir al contingut íntegre de la notificació. Així mateix, per acreditar la pràctica de la notificació facilitava a l'agent notificador una còpia del document a notificar que havia de signar el destinatari.
25/03/2021
Desenvolupament d'un model matemàtic per a la prevenció d'epidèmies i pandèmies
CNS 12/2021
L’encreuament de dades anonimitzades procedents de diferents fonts per tal de desenvolupar un model matemàtic per a la prevenció d’epidèmies i pandèmies podria acabar identificant persones concretes, per la qual cosa cal mesurar, avaluar i gestionar aquest risc de reidentificació adoptant les mesures adequades per reduir-lo.
23/03/2021
Possibilitat de comunicar-se les llars d'infants amb les famílies a través de diverses aplicacions informàtiques
CNS 3/2021
El centre educatiu o, si escau l’ajuntament del qual depengui la llar d’infants, és el responsable del tractament de les dades dels alumnes i dels pares, mentre que les empreses proveïdores de les aplicacions objecte de la consulta serien encarregats del tractament d’aquestes dades. La utilització de les aplicacions per a la comunicació amb els pares lligada a l’exercici de les funcions educatives i orientadores, pot trobar cobertura a l’article 6.1.e) en relació amb les previsions de la LOE. En el cas que el tractament es vulgui basar en el consentiment, per tal que aquest sigui vàlid, els pares han de disposar d’alternatives per a poder seguir l’agenda i les comunicacions de l’escola, sense que això els comporti un perjudici.
25/02/2021
Notificació d'una violació de seguretat.
IP 400/2020
El responsable del tractament ha de notificar qualsevol violació de la seguretat de les dades personals a l'Autoritat en un termini màxim de 72 hores després que n'hagi tingut constància. En el present cas, no es va incomplir el dit termini.
21/01/2021
Implantació d'un sistema de signatura biomètrica.
PS 38/2020
Per tractar dades biomètriques cal que concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'article 9.2 RGPD que permeten el tractament de categories especials de dades. Amb caràcter previ a iniciar el tractament, és necessari realitzar una avaluació d'impacte relativa a protecció de dades, quan el tractament comporti un risc alt. En la recollida de les dades s'ha de fer efectiu el dret d'informació.
02/12/2020
Instal·lació de càmeres de videovigilància a la piscina municipal, al poliesportiu municipal i al Castell
CNS 38/2020
L’Ajuntament podria comptar amb una base jurídica suficient per dur a terme el tractament d’imatges a través de càmeres de videovigilància en els espais a que fa referència la consulta, atesa la previsió de l’article 6.1.e) de l’RGPD, en connexió amb l’article 22 de l’LOPDGDD, si es fa en els termes dels apartats 1 i 2 d’aquest article. Pel que fa al procediment a seguir per tal de considerar el sistema de videovigilància adequat a la normativa de protecció de dades, caldrà complir amb els principis i obligacions establertes en la normativa de protecció de dades (RGPD i LOPDGDD) i, si escau, en la Instrucció 1/2009.
30/11/2020
Total de pàgines: 6