S'han trobat 4.274 resultats
CNS 8/2004
Atès que la imatge d’una persona física és dada personal, el tractament d’imatges i sons obtinguts mitjançant la utilització de videocàmeres està sotmès a la legislació de protecció de dades personals. La instal.lació de videocàmeres per les forces i cossos de seguretat es regeix per les seves disposicions específiques, i pel que preveu la legislació de protecció de dades. La legitimació d’aquests dispositius es determinarà, entre d’altres, a partir dels principis de proporcionalitat, idoneïtat i d’informació als interessats.
01/01/2004
CNS 9/2004
Es planteja si les entitats de dret públic han d’inscriure els seus fitxers en el Registre de Protecció de Dades de Catalunya i, alhora, en el Registre General de Protecció de Dades de l’Agència Espanyola. Es conclou que no és necessària la doble inscripció; si aquestes entitats estan compreses dins l’àmbit d’actuació de l’Agència Catalana, cal que la inscripció es realitzi en el seu Registre. En la mesura que al Registre General de Protecció de Dades li correspon vetllar per la publicitat de l’existència dels fitxers, li seran trameses les inscripcions que realitzi l'Agència Catalana.
01/01/2004
CNS 10/2004
Es planteja un possible conflicte entre el dret de cancel·lació de les dades personals i allò establert a la legislació d'arxius i documents públics. El dret de cancel·lació en tractaments que realitzen les administracions públiques resta limitat pel deure de conservació. Cal valorar, en cada cas, si es pot atendre aquest dret o bé ponderar la presència d'un interès rellevant per donar compliment a la cancel·lació de dades. La legislació catalana preveu els procediments de selecció d'informació, també de caràcter personal, per a la seva conservació.
01/01/2004
CNS 11/2004
Possible contradicció entre la llei tributària i la llei sobre disciplina del mercat i defensa dels consumidors i dels usuaris. Per conciliar-les cal tenir present que la cessió de dades és una actuació que limita l’exercici d’un dret fonamental i per tant, s’ha d’analitzar de forma restrictiva i ponderant adequadament els interessos que la justifiquen. Es conclou que l'accés a informació tributària ha de tenir caràcter subsidiari i només produir-se a falta d’altres formes d’obtenció de la informació necessària.
01/01/2004
CNS 12/2004
El padró és la base de dades personals en què s’han d’inscriure totes les persones residents en un municipi i, com a tal, li és d’aplicació la Llei de protecció de dades. L’accés sol·licitat fa referència a informació objecte de preservació als efectes del disposat a la Llei d’arxius i documents. D’altra banda, s'admet el tractament de dades personals per a finalitats posteriors de caràcter històric, estadístic o científic, si no són incompatibles amb les finalitats originàries. L’accés estarà legitimat si l’òrgan responsable de la custòdia dels documents constata el compliment dels requisits que la legislació sectorial preveu per accedir-hi.
01/01/2004
CNS 13/2004
La comunicació d’informació relativa a dades personals aportades pels licitadors en un concurs públic es considera cessió d’acord amb la legislació de protecció de dades. La normativa sectorial en contractació pública preveu uns drets d’informació a favor dels licitadors que podrien emparar aquesta comunicació. Correspon a l’òrgan de contractació decidir quines dades concretes han de ser cedides a la resta de licitadors que ho sol·licitin, atès que la condició d’interessat pot determinar l’habilitació per conèixer aquesta informació en determinats supòsits.
01/01/2004
CNS 14/2004
Es planteja si la cessió dels documents de cotització a un delegat sindical és adequada d’acord al que disposa la llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social. La cessió és pertinent si s’ajusta a la finalitat de complir amb la tasca de vigilància del compliment de les normes vigents en matèria de Seguretat Social per part de l’administració, d’acord a les previsions de l’Estatut dels Treballadors. Si les dades es destinen a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o haurà de ser consentida per l’interessat. A més, els representants resten sotmesos al deure de secret.
01/01/2004
CNS 15/2004
Es planteja a quin Registre de protecció de dades correspon fer la inscripció dels fitxers de les corporacions de dret públic de base associativa. Es conclou, en el moment de formular-se la consulta, que cal diferenciar els fitxers relatius a l’exercici de potestats públiques, sotmesos al control de l'Agència Catalana, dels relatius a altres activitats no públiques, sotmesos al control de l'Agència Espanyola. Pel que fa a la creació del fitxer públic, caldrà disposició de caràcter general.
01/01/2004
CNS 16/2004
L’entitat concessionària planteja si ha de facilitar a l’ajuntament la base de dades dels usuaris del servei de subministrament d’aigua un cop ha finalitzat la concessió de l’explotació d’un servei. Com a servei públic municipal, la base de dades que es genera, en principi és responsabilitat de l’ajuntament. L’entitat es configura com a encarregada del tractament i, al tractar-se d’una base de dades que té com a finalitat l’exercici d’una competència municipal, s’haurà de retornar a l'ajuntament o destruir, un cop finalitzada la concessió.
01/01/2004
CNS 1/2004
La LOPD permet la cessió de dades personals a jutges i tribunals sense el consentiment de l’interessat sempre que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions que tenen atribuïdes. La petició d’informació ha de ser precisa i no excessiva de conformitat amb les necessitats que exigeixi la resolució del cas. Cal valorar conjuntament l’obligació de col·laborar, les exigències de la protecció de dades, el deure de confidencialitat de la informació del pacient i el secret professional al que està subjecte el col·lectiu sanitari.
01/01/2004
Total de pàgines: 428