S'han trobat 4.297 resultats
CNS 6/2009
L'entitat mercantil adjudicatària d'un servei social d'atenció telefònica té la condició d'encarregat del tractament si no decideix sobre la finalitat, contingut i ús del tractament i així s'indica en el contracte administratiu que es formalitza per a la prestació del servei, seguint les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. Altrament, serà considerat responsable del tractament. El compliment del deure d'informació correspon a l'entitat mercantil amb caràcter previ a l'enregistrament de la conversa telefònica. En el cas que es produeixin trucades d'emergència podria operar l'excepció del deure d'informació per la seva vinculació a la seguretat pública (article 24.1 de la LOPD) sempre i quan el tractament de dades personals es mantingui dins els marges de la finalitat determinada, explícita i legítima per a la qual s'han obtingut les dades.
01/01/2009
CNS 7/2009
Creació i modificació dels fitxers d'una Universitat privada vinculats a l'exercici de funcions públiques. Tots els fitxers creats per la Fundació titular d'una universitat privada que forma part del sistema universitari de Catalunya es consideren fitxers privats, ex article 5.1.l) del RLOPD, per la qual cosa el règim jurídic aplicable és el previst al capítol II de la LOPD (arts. 25 a 32), així com, pel que fa a la notificació i inscripció dels fitxers, al capítol II del títol V del RLOPD. La creació, modificació o supressió de fitxers s'haurà de fer d'acord amb les normes d'organització i funcionament de la pròpia Universitat -no essent aplicables els articles 20.1 LOPD i 52 RLOPD-, i els fitxers s'hauran d'inscriure en el Registre de Protecció de Dades de Catalunya.
01/01/2009
CNS 8/2009
Creació i modificació dels fitxers d'una Universitat privada vinculats a l'exercici de funcions públiques. Tots els fitxers creats per la Fundació titular d'una universitat privada que forma part del sistema universitari de Catalunya es consideren fitxers privats, ex article 5.1.l) del RLOPD, per la qual cosa el règim jurídic aplicable és el previst al capítol II de la LOPD (arts. 25 a 32), així com, pel que fa a la notificació i inscripció dels fitxers, al capítol II del títol V del RLOPD. La creació, modificació o supressió de fitxers s'haurà de fer d'acord amb les normes d'organització i funcionament de la pròpia Universitat -no essent aplicables els articles 20.1 LOPD i 52 RLOPD-, i els fitxers s'hauran d'inscriure en el Registre de Protecció de Dades de Catalunya.
01/01/2009
CNS 9/2009
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant l'empremta digital per part d'una administració pública. L'empremta digital té consideració de dada personal (art. 3 a) LOPD i 5.1 f) RLOPD). El seu tractament es considera conforme amb els principis de proporcionalitat i qualitat de les dades (art. 4 LOPD), per ser un tractament adequat, pertinent i no excessiu en relació amb la finalitat de controlar el compliment de l'horari dels treballadors, sense ser necessari comptar amb el seu consentiment (art. 6.2 LOPD). No obstant això, caldrà complir amb la resta de principis i obligacions de la LOPD, especialment, el deure d'informar (art. 5 LOPD), la creació i inscripció del fitxer (art. 20 LOPD) i l'adopció de mesures de seguretat exigibles, i si escau, l'aplicació de mesures addicionals en atenció a la naturalesa de la informació tractada i els riscos previsibles.
01/01/2009
CNS 10/2009
Accés a les dades del padró municipal d'habitants d'un Ajuntament per part del negociat de gestió de personal del mateix Ajuntament. El padró municipal d'habitants és un registre que es configura com una base de dades de caràcter personal, i li és d'aplicació la LOPD. Caldrà tenir en compte els principis i disposicions que es contenen en aquesta norma. El negociat de personal de l'Ajuntament, en exercici de les seves funcions, està legitimat per accedir a les dades del padró municipal amb la finalitat que motiva la consulta que és la d'accedir a la dada del domicili d'un treballador municipal amb la finalitat de practicar comunicacions derivades de la relació de serveis que el vincula amb l'Ajuntament.
01/01/2009
CNS 11/2009
Un ciutadà sol·licita l'obtenció de còpies del Cadastre Immobiliari de Rústega del municipi. Les dades dels titulars cadastrals que són persones físiques, i que consten al Cadastre, són dades protegides per la LOPD. Per cedir dades personals cal el consentiment del titular, a menys que, entre d'altres, una llei autoritzi la cessió. La Llei del Cadastre estableix un accés restringit a les dades tractades, i exigeix el consentiment dels titulars o la concurrència de supòsits taxats en la pròpia llei. La participació del ciutadà com a testimoni en una escriptura notarial no suposa una habilitació legal suficient, doncs no és un supòsit previst a la Llei del Cadastre. Per tant, la cessió en aquest cas no es troba emparada per la LOPD, sens perjudici de la possibilitat de recórrer a la consulta d'altres Registres públics.
01/01/2009
CNS 12/2009
Possible consideració d'una fundació privada, adjudicatària de la prestació de serveis socials, com a encarregat del tractament i compliment del deure d'informació. La fundació privada tindria la condició d'encarregat del tractament sempre que no decideixi sobre la finalitat, contingut i ús del tractament i s'indiqui en el contracte administratiu que es formalitzi per a la prestació dels serveis assistencials, i en el mateix contracte es recullin les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. Altrament, serà considerada responsable del tractament. El compliment del deure d'informació previst a l'article 5 de la LOPD correspon a l'entitat que reculli les dades de caràcter personal i amb caràcter previ a la recollida.
01/01/2009
CNS 13/2009
Amb caràcter general la difusió d'informació relativa a la comissió d'infraccions administratives i a la imposició de sancions requereix el consentiment de la persona afectada o una habilitació en una norma en rang de llei. L'ordenament vigent dóna cobertura per a la comunicació de les sancions imposades pel Col·legi quan aquesta informació sigui requerida per un òrgan judicial o el Ministeri Fiscal, i per comunicar als consells de col·legis d'advocats i la resta de col·legis d'advocats de l'Estat les sancions executives que impliquin inhabilitació o separació. En la resta de supòsits no existeix habilitació legal que permeti donar publicitat als expedients o les resolucions sancionadores, ni per a la publicació de les sancions imposades, sens perjudici que quan s'hagi imposat una sanció d'inhabilitació o de separació, aquesta circumstància ha de donar lloc a l'exclusió de l'advocat afectat de la llista de professionals del Col·legi, mentre durin els efectes de la sanció.
01/01/2009
CNS 14/2009
Les dades identificatives de noms i cognoms, DNI i altres números d'identificació, són dades personals protegides per la LOPD. La informació sobre l'antiguitat d'un treballador o sobre el lloc de treball que identifiqui directa o indirectament un treballador, s'ha de considerar dada personal. La comunicació de dades personals s'ha de realitzar conforme el règim previst en l'article 11 de la LOPD. El marc normatiu aplicable preveu supòsits concrets d'accés a dades dels treballadors per part dels representants d'aquests, com ara l'accés a la còpia bàsica del contracte, o l'accés a dades identificatives i del lloc de treball ocupat en el cas dels funcionaris, per exigència del principi de publicitat. Els representants dels treballadors tenen accés a les dades de contacte dels treballadors, atès el que disposa l'article 2.2 del RLOPD. No es preveu, amb caràcter general, una cessió de totes les dades personals incloses en els llistats de personal de la Universitat que realitza la consulta.
01/01/2009
CNS 15/2009
La gravació d'imatges per part d'una empresa funerària pública de les persones assistents a la cerimònia-funeral, prèvia sol·licitud de la família o de les persones més properes a la persona difunta, per tal d'obtenir un record de la cerimònia, no està sotmesa a la normativa de protecció de dades per tractar-se d'una captació d'imatges realitzada en l'exercici d'activitats exclusivament personals o domèstiques.
01/01/2009
Total de pàgines: 430