S'han trobat 127 resultats amb els descriptors Policial
Tractaments efectuats per la Guàrdia Urbana.
PS 47/2020
Comunicar a les persones afectades per uns accessos il·lícits al SIP, la incoació d'un procediment disciplinari a dos agents de la Guàrdia Urbana identificats, contravé el principi de confidencialitat. També és contrari al principi de confidencialitat l'accés al SIP per consultar la matrícula d'un vehicle, quan aquest accés no està motivat en l'exercici de les funcions encomanades a l'agent que el realitza. A l'últim, facilitar una còpia d'un informe a una persona expedientada per uns accessos il·lícits al SIP en què també hi consten les dades personals consultades per un altre agent a través del SIP al que també s'incoa un disciplinari, és contrari al principi de licitud.
21/01/2021
Facultats del cap de la Guàrdia Urbana.
IP 359/2020
El cap de la Guàrdia Urbana pot accedir a la informació necessària per a l'exercici de les seves funcions. La contractació d'una empresa de detectius per part d'un determinat empleat a títol personal, no és imputable a l'Ajuntament.
21/01/2021
La comunicació de dades personals d'un mosso d'esquadra en situació d'excedència per part de la DGP al Jutjat es troba emparada en l'article 6.1 c), obligació legal aplicable al responsable del tractament.
IP 333/2019
La DGP va comunicar al Jutjat les dades personals relatives a l'adreça personal d'un agent dels Mossos d'esquadra en situació d'excedència. Prèviament, el jutjat havia requerit la DGP perquè cités l'agent dels mossos pel canal policial habitual pel qual es cita els agents en actiu que han de prestar testimoni arran d'una actuació policial. La DGP va comunicar al Jutjat que no podia utilitzar aquest canal, atès que l'agent es trobava en situació d'excedència. El Jutjat va tornar a requerir la DGP perquè comuniqués les dades personals de l'agent per citar-lo en el seu domicili particular. La DGP va complir el requeriment judicial i va facilitar les dades al Jutjat.
11/12/2020
Inclusió de dades excessives en un informe policial.
PS 12/2020
L'Ajuntament és responsable d'una infracció prevista a l'art. 83.5.a) RGPD en relació amb l'art. 5.1.c) RGPD, per vulneració del principi de minimització de les dades, pel fet que la seva Policia Local va lliurar un informe d'intervencions diàries a una persona que havia participat en un incident en una sucursal bancària d'on era client, que contenia informació sobre el domicili particular del sotsinspector de la sucursal (a banda de les dades identificatives per haver participat en l'incident), sense el seu consentiment.
20/11/2020
Accés a les dades per l'exercici de les seves funcions.
IP 342/2019
L'inspector en cap de la Guàrdia Urbana ha de poder accedir a qualsevol documentació que requereixi per a l'exercici de les seves funcions. En el present cas, la documentació a la qual va accedir l'inspector en cap era unes al·legacions formulades en el marc d'una procediment sancionador com ara la documentació vinculada al control d'estacionament regulat, en què la persona afectada invocava la seva condició d'agent de la Guàrdia Urbana. *La directora de l'Autoritat va resoldre estimar el recurs de reposició interposat per la persona denunciant contra la resolució d'arxiu, en allò referent a la inclusió de la relació de parentiu de la persona denunciant amb la titular del vehicle en un informe i les circumstàncies en què l'inspector en cap que va emetre l'informe hauria tingut coneixement d'aquesta dada.
06/11/2020
És legítima la comunicació de dades a una administració per tal de posar en el seu coneixement l'eventual incompliment de funcions per part d'un dels seus funcionaris. Tractament de dades amb finalitats policials.
PS 10/2020
L'aparent incongruència entre la continua presència en la biblioteca de l'ISPC d'un policia local amb la seva condició de membre de la policia en actiu -de la qual podria inferir-se un eventual incompliment de funcions- justificaria que l'ISPC posés en coneixement de la Policia Local aquesta circumstància i la informació relacionada, per tal que aquest cos policial pogués avaluar l'oportunitat d'iniciar actuacions a fi i efecte de dirimir eventuals responsabilitat disciplinàries.
14/10/2020
Tractaments efectuats per la Guàrdia Urbana
IP 52/2020
El cap de la Guàrdia Urbana és la persona autoritzada per sol·licitar una auditoria dels accessos al SIP i a les imatges captades per les càmeres instal·lades en les dependències policials. L'accés al SIP per a l'exercici de les funcions encarregades, no és constitutiu d'infracció. El dret d'accés a la informació pública es regeix per la Llei 19/2014. La prescripció de la infracció provoca l'extinció de la responsabilitat.
14/10/2020
Dret d'accés als correus i contactes de la bústia de correu corporativa assignada, després d'haver finalitzat la relació laboral.
PT 8/2020
Pel que fa a qüestions formals, es reconeix que l'Ajuntament va respondre extemporàniament la sol·licitud que exercí un policia local un cop finalitzà la relació laboral, d'accés als correus enviats i rebuts a la seva bústia de correu corporativa. Pel que fa al fons, s'estima parcialment la reclamació, i es reconeix el dret de la persona reclamant a accedir als correus privats enviats i rebuts, així com a les dades de contacte de les persones remitents i destinatàries d'aquests correus privats, en base a la consideració que es tracta d'informació aliena a l'activitat pública que exercí aquesta persona, i que correspon a ella, sobre la que, en conseqüència, ha de poder exercir el seu control. Per contra, es desestima la part de la reclamació referent a l'accés als correus professionals enviats i rebuts, així com a la informació referent als contactes professionals, ja que, en tractar-se d'informació pública, la sol·licitud d'accés cal vehicular-la a través del règim previst a les lleis de transparència, i per tant l'eventual reclamació escauria presentar-la davant la GAIP. S'exceptua daquesta darrera consideració, i es reconeix el dret d'accés als correus professionals rebuts per la reclamant que contenen les seves nòmines,atès el contingut singular de la informació que contenen.
15/09/2020
Manca de prova dels fets denunciats
IP 232/2019
S'arxiva per manca de prova una denúncia formulada contra un Ajuntament, en la que s'assenyalava que una empleada del servei de gestió del padró d'habitants havia comunicat il·legítimament a una veïna dades policials de la persona denunciant i la seva família. L'Ajuntament ha negat tots els fets denunciats, i la persona denunciant no ha aportat cap prova indiciària. A més, es dona la particularitat que l'empleada de l'Ajuntament no tenia accés a la base de dades policial on figurarien les dades presumptament comunicades, i que aquesta base de dades pertany a un altre cos policial (PG-MMEE), i els fets fan referència a la participació d'un tercer cos policial (Policia Nacional), per la qual cosa no es pot descartar que la comunicació s'hagués produït per part d'un membre d'un d'aquests altres cossos policials.
03/09/2020
Accés a informació sobre antecedents policials.
PT 64/2019
Es declara l'extemporaneïtat de la resposta de la Direcció General de la Policia (DGP) a la sol·licitud de cancel·lació presentada per la persona reclamant, atès que la DGP va donar-hi resposta, mitjançant la corresponent resolució, un cop exhaurit el termini d'un mes previst a l'LOPD. Quant al fons, es declara que la DPG ha satisfet el dret, atès que ha estimat la sol·licitud d'accés.
13/07/2020
Total de pàgines: 13