S'han trobat 4.297 resultats
CNS 44/2009
L'accés a la informació continguda en un expedient de selecció de personal per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
CNS 45/2009
L'accés a la informació sobre els documents d'entrada al Registre de l'Ajuntament per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades que exigeix, en la mesura que sigui possible, fer una ponderació respecte les dades personals incloses en el conjunt de la informació sol·licitada, per tal que no es comuniquin més dades de les estrictament necessàries per a assolir la finalitat legítima d'accés a la informació, així com el deure de secret (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
CNS 46/2009
La LOPD s'aplica al tractament de dades que efectua l'Administració pública en territori espanyol. Qualsevol comunicació de dades amb destinació al territori d'altres països, haurà de tenir en compte el règim aplicable a les transferències internacionals de dades (TID), previst als articles 33 i 34 LOPD, tenint en compte les excepcions previstes i la necessitat, si escau, de l'obtenció de l'autorització prèvia del director de l'AEPD. En concret, la concurrència del consentiment inequívoc del titular de les dades o si la TID és necessària per a la consecució d'un contracte entre el responsable i el titular de les dades, són supòsits que permeten la comunicació sense requerir l'autorització prèvia. Pel que fa a les comunicacions que tinguin el seu origen en el territori de tercers països amb destinació a l'Administració catalana, regirà la normativa interna del país d'origen on es produeix el tractament de les dades.
01/01/2009
CNS 47/2009
Es planteja si un interventor d'un Ajuntament pot fiscalitzar, sense autorització expressa i a través de les factures de telèfon de què disposa, a qui es truca, i/o intentar esbrinar el motiu de la trucada. L'exercici de la funció de control i fiscalització dels interventors municipals no s'esgota exclusivament en fiscalitzar l'import de les factures, sinó que podria abastar totes aquelles operacions i actuacions necessàries per donar compliment a les funcions interventora, de control financer i de control d'eficàcia. El coneixement per part de l'interventor de la informació personal en qüestió, si bé no de forma generalitzada, sí pot resultar ajustat als principis de la LOPD en casos concrets. El coneixement per part d'un tribunal qualificador -en què participa l'interventor-, podria sol·licitar, com a tal, la informació que resulti necessària per al compliment de les seves funcions. En qualsevol cas, l'Ajuntament ha de vetllar perquè els seus treballadors i càrrecs tractin les dades personals adequadament.
01/01/2009
CNS 49/2009
L'Ajuntament pot exercir un control de les eines de treball, entre les quals es troba el correu electrònic, quan aquest control tingui per finalitat el manteniment de la infraestructura informàtica i telemàtica de què disposa l'Ajuntament, verificar el compliment per part dels treballadors de les seves obligacions laborals, o bé coordinar i garantir la continuïtat de l'activitat laboral en els supòsits d'absència dels treballadors. En aplicació del principi de qualitat (article 4 LOPD) cal determinar les actuacions de control en funció de la finalitat que es persegueixi en cada cas i escollir el sistema menys intrusiu per a les dades personals. També esdevé necessari informar clara i prèviament als treballadors sobre les seves obligacions, les mesures de seguretat implantades, així com l'abast del control sobre les eines de treball.
01/01/2009
CNS 50/2009
Els membres dels Consells d'Administració de les empreses municipals poden accedir a determinades dades personals dels treballadors d'aquestes empreses només en la mesura que aquest accés sigui necessari per a la consecució de les funcions que tenen assignades com a membres de l'òrgan de direcció. Les dades personals dels treballadors a les quals tinguin accés han de ser adequades, pertinents i no excessives, en funció de la finalitat legítima que s'al·legui en cada cas i no podran ser tractades per a altres finalitats diferents a les quals justificaren el seu accés.
01/01/2009
CNS 51/2009
L'accés a la informació continguda al padró d'habitants, les actes de les sessions de la Junta de Govern local i al compte general de l'Ajuntament per part d'un regidor municipal pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
PET 3/2009
Correspon a l'Agència Catalana de Protecció de Dades la Inscripció dels fitxers de titularitat dels col·legis professionals que tinguin el seu àmbit d'actuació a Catalunya, amb independència de la naturalesa pública o privada dels mateixos. El fitxer "precol.legiats" del Col·legi professional que formula la consulta, no reuneix els requisits necessaris per a poder ser qualificat de naturalesa pública atès que no està vinculat a l'exercici de potestats públiques.
01/01/2009
PET 4/2009
Correspon a l'Agència Catalana de Protecció de Dades la Inscripció dels fitxers de titularitat dels col·legis professionals que tinguin el seu àmbit d'actuació a Catalunya, amb independència de la naturalesa pública o privada dels mateixos. El fitxer "particulars" del Col·legi que formula la consulta, amb la finalitat de recollir currículums i gestionar activitats de formació a persones que poden ser o no membres del col·legi, no reuneix els requisits necessaris per a poder ser qualificat de naturalesa pública atès que no està vinculat a l'exercici de potestats públiques.
01/01/2009
PET 5/2009
L'autoritat competent per a la inscripció i control del fitxer Dades associats, creat per l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes del Col·legi Públic (...), és l'Agència Catalana de Protecció de Dades, ex article 156.b de l'EAC, ja que és un fitxer que es crea per a l'exercici de les funcions públiques educatives que l'AMPA té assignades; aquestes funcions estan relacionades amb Educació, la qual és una matèria sobre la què la Generalitat té competències (article 131 EAC); i el tractament s'efectua a Catalunya. El fitxer analitzat és un fitxer privat, atès que l'ens que l'ha creat, l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes del Col·legi Públic (...), té naturalesa jurídico-privada. Consegüentment, cal inscriure'l al Registre de Protecció de Dades de Catalunya com a fitxer privat.
01/01/2009
Total de pàgines: 430