S'han trobat 4.274 resultats
CNS 4/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Pel que fa a la difusió del conveni amb dades personals diferents a les de les persones que el signen, només es pot publicar si hi ha cobertura legal específica i sempre que no hi hagi un altre mitjà més respectuós amb la protecció de dades.
01/01/2008
CNS 5/2008
Es planteja una cessió d'una base de dades, en conjunt, que conté dades de caràcter personal, a una Conselleria d'Educació d'una altra Comunitat Autònoma, per tal de donar informació sobre una oferta educativa en català. L'Administració autonòmica catalana relacionada amb la consulta no exerceix competències en l'àmbit educatiu, sinó de representació del Govern i de difusió cultural. Per tant, no es donen els requisits d'identitat de competències o matèries que l'article 21 de la LOPD exigeix per poder realitzar la cessió sense el consentiment dels titulars de les dades. Caldria demanar els corresponents consentiments dels titulars de les dades personals, o bé utilitzar altres mecanismes informatius.
01/01/2008
CNS 6/2008
Anàlisi de la cessió de dades personals entre una Administració pública i una universitat per a la realització d'un estudi científic (articles 11.2 e) i 21 LOPD i 9 RLOPD). Aplicació necessària dels principis de qualitat de les dades i d'incompatibilitat de la finalitat pretesa (art. 4 LOPD). Anàlisi del concepte d'estudi científic i dels requisits necessaris per determinar que ens trobem davant una finalitat científica. Impossibilitat de cedir les dades anonimitzades per a la realització de l'estudi, i necessitat de respectar el deure de secret durant la seva realització i en la publicació dels resultats.
01/01/2008
CNS 7/2008
Confrontació del dret a la protecció de dades de caràcter personal i el dret d'accés a informació municipal reconegut als regidors d'un Ajuntament per al compliment de determinades funcions. Conjunt de dades personals analitzades: nom, cognoms, antiguitat, categoria professional i data de finalització del contracte. Reconeixement del dret d'accés a determinades dades del conjunt descrit; respecte a l'antiguitat i la durada del contracte es conclou que la seva comunicació es faci per mitjà de dissociació prèvia.
01/01/2008
CNS 8/2008
Els representants dels treballadors amb representació sindical tenen dret a accedir a les dades identificatives dels treballadors que constin en les resolucions de nomenament -en el cas del personal nomenat- o en els contractes de treball -en el cas del personal contractat-, tret, en aquest darrer cas, de dades que puguin afectar la intimitat dels treballadors. Singularment, per al cas del personal sanitari funcionari, també tenen dret a identificar el complement de productivitat assignat a cada treballador. Pel que fa a la resta de dades laborals dels treballadors, només podran accedir-hi quan siguin necessàries per al compliment de les funcions sindicals. Però en aquest cas, i tret que la finalitat ho requereixi, l'accés haurà de realitzar-se anonimitzant prèviament les dades. En la resta de casos, la comunicació de dades als representants dels treballadors requereix el consentiment previ del titular.
01/01/2008
CNS 9/2008
Els números de telèfon de serveis de tarifació addicional poden constituir dades de caràcter personal. Els regidors del Consistori tenen un dret d'accés a la informació, i per tant la facultat de consultar determinada documentació de què disposa l'Ajuntament. L'accés dels regidors als números de tarifació addicional podria entendre's ajustat al principi de qualitat si la finalitat en què es fonamenta la petició es refereix a la seva funció legítima de control i fiscalització. Donada la possibilitat de generar un perfil de determinades persones, es recomana valorar opcions per donar suficient informació sense identificar la persona titular del telèfon.
01/01/2008
CNS 10/2008
La difusió d'informació personal a través de la pàgina web d'una Administració, tot i no tenir destinataris concrets, s'ha d'entendre com una comunicació de dades en el sentit de l'article 11 de la LOPD. La normativa vigent en matèria d'accés a la informació mediambiental podria legitimar l'accés a la informació relativa als professionals tècnics capacitats de les entitats ambientals de control, a menys que concorrin determinades circumstàncies. Per la tipologia de les dades objecte de la consulta, no sembla requerir-se la confidencialitat de les dades, en el context de la Llei 27/2006.
01/01/2008
CNS 11/2008
Obtenció i cessió de dades personals d'alumnes entre centres educatius sota els principis de seguretat i confidencialitat. La Llei Orgànica d'Educació habilita la cessió de dades d'alumnes entre centres educatius sempre i quan la cessió provingui del centre on hagués estat escolaritzat l'alumne amb anterioritat i només en exercici de la funció docent i orientadora. S'aconsella la introducció dels conceptes de la normativa de protecció de dades durant els anys d'escolarització. D'aquesta manera es facilitaria l'assumpció de normes de comportament de caràcter preventiu vers l'autodeterminació informativa i la utilització responsable dels mitjans tecnològics i de comunicació.
01/01/2008
CNS 12/2008
Cessió de les dades telefòniques de treballadors d'una Administració Pública a l'ens competent en matèria de seguretat social per un reconeixement mèdic. La gestió de personal comporta la necessària cessió a l'ens competent en matèria de seguretat social de dades personals dels treballadors, però la cessió objecte de consulta, sense consentiment del treballador, pot excedir de la finalitat per la qual es van recollir les dades i podria veure's en perill el dret a l'autodeterminació informativa. Això sens perjudici que, quan el propi treballador ho hagi acceptat o en aquells casos en què la comunicació tramesa al domicili no sigui un mitjà apte per a posar-se en contacte amb la persona interessada pugui resultar justificada la comunicació.
01/01/2008
CNS 13/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Actes de la Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; actes del ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà una llei que ho habiliti (article 11 LOPD).
01/01/2008
Total de pàgines: 428