S'han trobat 4.194 resultats
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un ajuntament sobre la política d’ús dels sistemes d’informació del consistori
CNS 16/2024
L’Ajuntament compta amb legitimació suficient per dur a terme un control sobre l’ús del compte de correu electrònic corporatiu personalitzat que posa a disposició de les persones treballadores, siguin laborals o funcionaris, per a la necessitat de coordinar i garantir la continuïtat de l’activitat municipal en els supòsits de cessament de la relació laboral com en cas d’absència temporal de les persones treballadores, sempre que els hagi informat adequadament sobre les mesures que s’adoptaran al respecte. En relació amb les mesures proposades ens remetem a les consideracions fetes al llarg del dictamen.
28/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un ajuntament sobre la conservació i posterior publicació de fotografies fetes a les llars d’infants municipals
CNS 15/2024
Les fotografies dels menors a què refereix la consulta han de suprimir-se un cop deixin de ser necessàries per a la finalitat educativa que motiva la seva captació. Això podria correspondre’s amb la finalització del curs escolar i, en tot cas com a màxim, amb la finalització de l’escolarització dels menors en aquests centres. Es podria conservar més enllà d’aquests terminis si s’adopten els mecanismes escaients per convertir-la en anònima o si respon a finalitats d’arxiu en interès públic, de recerca científica o històrica o finalitats estadístiques, en els termes exigits per la normativa d’aplicació. Tot i que seria possible la seva difusió posterior en la mesura que els menors afectats no siguin recognoscibles, l’interès superior del menor i l’exigència de transparència en el tractament de les dades personals de l’RGPD justificarien en aquest cas haver d’informar els seus representants legals d’aquest nou tractament, per tal que, si ho desitgen, puguin oposar-se.
28/05/2024
Es desestima la reclamació de supressió de dades digitals referent a 13 òrgans judicials, atès que l'entitat va respondre la sol·licitud en temps i en forma escaient.
PT 54/2024
El reclamant demanava la supressió dels missatges electrònics que havia tramès als 13 òrgans judicials, en relació amb nombrosos procediments de diversa índole sense concretar. Es desestima la reclamació, atès que ha quedat acreditat que l'entitat reclamada va respondre la sol·licitud dins el termini i en la forma escaient, de manera que va trametre al reclamant les resolucions dels diferents òrgans judicials respecte dels quals el reclamant demanava la supressió de les seves dades. L'Autoritat no considera oportú pronunciar-se sobre les decisions preses per cadascun dels òrgans judicials, atès que excedeixen l'àmbit de la seva competència.
23/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament relativa a l’ús d’avions no tripulats per a diverses finalitats
CNS 9/2024
La normativa de protecció de dades personals no s’oposa a la utilització de sistemes que no captin imatges de persones físiques identificades o identificables.
En el cas que, per a les finalitats exposades en la consulta, hi hagi un risc potencial de tractar imatges de persones físiques, l’Ajuntament ha de dur a terme l’avaluació d’impacte en la qual, a més de verificar si concorre base jurídica suficient, s’avaluï la necessitat i la proporcionalitat de l’ús del dron per a cada finalitat i, si escau, les mesures per afrontar els riscos, entre altres qüestions analitzades en el present dictamen.
Quan la utilització del dron tingui per finalitat la identificació de persones físiques a la via pública, aquest tractament només el podrien dur a terme els cossos i forces de seguretat.
Tot això sens perjudici que, en el cas de la recerca de persones perdudes a zones forestals o al riu, aquest tractament pugui estar legitimat sobre la base de l’article 6.1.d) de l’RGPD, relatiu a quan és necessari per protegir interessos vitals de l'interessat o d'una altra persona física, en la mesura que el dugui a terme el personal que tingui atribuïdes aquestes competències.
22/05/2024
Història clínica UE
IP 645/2023
S'acorda arxivar la queixa sobre el tractament de les dades de salut per part del Departament de Salut -en cooperació amb el Ministeri de Sanitat-, dins del marc del projecte de la xarxa europea de dades de salut. El Departament de Salut està legitimat per elaborar i publicar, a l'espai privat de la Meva Salut, el document PS (resum de la història clínica compartida) que té com a origen l'HC3 (art. 6.1.c, art. 6.1.d i 6.1.e RGPD), i que es presta amb finalitats assistencials (art. 9.2.h RGPD). L'entitat també ha previst un sistema perquè les persones que ho desitgin puguin evitar que els professionals sanitaris europeus accedeixin al seu document PS.
22/05/2024
Història clínica UE
IP 644/2023
S'acorda arxivar la queixa sobre el tractament de les dades de salut per part del Departament de Salut -en cooperació amb el Ministeri de Sanitat-, dins del marc del projecte de la xarxa europea de dades de salut. El Departament de Salut està legitimat per elaborar i publicar, a l'espai privat de la Meva Salut, el document PS (resum de la història clínica compartida) que té com a origen l'HC3 (art. 6.1.c, art. 6.1.d i 6.1.e RGPD), i que es presta amb finalitats assistencials (art. 9.2.h RGPD). L'entitat també ha previst un sistema perquè les persones que ho desitgin puguin evitar que els professionals sanitaris europeus accedeixin al seu document PS.
22/05/2024
Història clínica UE
IP 633/2023
S'acorda arxivar la queixa sobre el tractament de les dades de salut per part del Departament de Salut -en cooperació amb el Ministeri de Sanitat-, dins del marc del projecte de la xarxa europea de dades de salut. El Departament de Salut està legitimat per elaborar i publicar, a l'espai privat de la Meva Salut, el document PS (resum de la història clínica compartida) que té com a origen l'HC3 (art. 6.1.c, art. 6.1.d i 6.1.e RGPD), i que es presta amb finalitats assistencials (art. 9.2.h RGPD). L'entitat també ha previst un sistema perquè les persones que ho desitgin puguin evitar que els professionals sanitaris europeus accedeixin al seu document PS.
22/05/2024
Història clínica UE
IP 611/2023
S'acorda arxivar la queixa sobre el tractament de les dades de salut per part del Departament de Salut -en cooperació amb el Ministeri de Sanitat-, dins del marc del projecte de la xarxa europea de dades de salut. El Departament de Salut està legitimat per elaborar i publicar, a l'espai privat de la Meva Salut, el document PS (resum de la història clínica compartida) que té com a origen l'HC3 (art. 6.1.c, art. 6.1.d i 6.1.e RGPD), i que es presta amb finalitats assistencials (art. 9.2.h RGPD). L'entitat també ha previst un sistema perquè les persones que ho desitgin puguin evitar que els professionals sanitaris europeus accedeixin al seu document PS.
22/05/2024
Història clínica UE.
IP 590/2023
S'acorda arxivar la queixa sobre el tractament de les dades de salut per part del Departament de Salut -en cooperació amb el Ministeri de Sanitat-, dins del marc del projecte de la xarxa europea de dades de salut. El Departament de Salut està legitimat per elaborar i publicar, a l'espai privat de la Meva Salut, el document PS (resum de la història clínica compartida) que té com a origen l'HC3 (art. 6.1.c, art. 6.1.d i 6.1.e RGPD), i que es presta amb finalitats assistencials (art. 9.2.h RGPD). L'entitat també ha previst un sistema perquè les persones que ho desitgin puguin evitar que els professionals sanitaris europeus accedeixin al seu document PS.
22/05/2024
Història clínica UE.
IP 581/2023
S'acorda arxivar la queixa sobre el tractament de les dades de salut per part del Departament de Salut -en cooperació amb el Ministeri de Sanitat- dins del marc del projecte de la xarxa europea de dades de salut. El Departament està legitimat per elaborar i publicar a l'espai privat de La Meva Salut el document PS (un resum de la història clínica compartida), que té com a origen l'HC3 (art. 6.1.c, art. 6.1.d i 6.1.e RGPD) i que es presta amb finalitats assistencials (art. 9.2.h RGPD). L'entitat també ha previst un sistema perquè les persones interessades que ho desitgin puguin evitar que els professionals sanitaris europeus puguin accedir al seu document PS.
13/05/2024
Total de pàgines: 420