S'han trobat 22 resultats amb els descriptors Societats mercantils
Legitimació per sol·licitar a les entitats bancàries informació de les persones que paguen les taxes de serveis funeràries de persones difuntes
CNS 7/2022
La sol·licitud de la societat mercantil local, a les entitats bancàries, de les dades d’identificació de les persones que han fet transferències bancàries per al pagament de drets funeraris dels quals no en consti la titularitat actualitzada pot estar emparat en la base jurídica de l’article 6.1.e) de l’RGPD. Pel que fa a les dades relatives al telèfon i l’adreça de correu electrònic de la persona que ha fet el pagament, un cop coneguda la seva identitat es considera compatible la utilització de les dades de contacte que la mateixa entitat tingui per a la gestió d’altres drets funeraris, com també la possibilitat de posar-se en contacte amb la persona interessada emprant les dades que consten al Padró municipal d’habitants o a les bases de dades de l’INE, per tal que sigui la persona afectada qui les faciliti. En última instància, i de manera subsidiària respecte les vies que s’acaben d’exposar, la comunicació per part de les entitats bancaries de les dades de contacte de les persones que han efectuat els pagaments pot considerar-se compatible si amb caràcter previ es garanteix del dret de la persona afectada a oposar-s’hi.
21/03/2022
Tractament de dades relatius a una fotografia sense consentiment.
IP 190/2021
La persona denunciant es queixava que l'empresa pública va acomiadar-la mentre es trobava en període de prova, a causa d'una fotografia que s'hauria fet mentre estava berenant durant la pausa laboral. S'arxiva la informació prèvia perquè no s'ha pogut acreditar que l'empresa denunciada hagi realitzat cap tractament de la imatge de la persona denunciant. Tampoc no existeix cap prova indiciaria que permeti deduir que l'empresa tingués cap interès a obtenir la fotografia de la persona denunciant per utilitzar-la per a les finalitats descrites per la persona denunciant, és a dir, per motivar la rescissió de la relació laboral.
21/02/2022
Es vulnera el principi d'exactitud de les dades per haver emès factures i els corresponents rebuts de domiciliació bancària amb dades incorrectes.
PS 49/2021
Aigües de Barcelona va emetre un total de 12 factures i els corresponents rebuts de domiciliació bancària amb dades personals errònies. En concret, va assignar noms i cognoms de 5 usuaris diferents al DNI de la persona denunciant. Per aquesta raó els rebuts bancaris es van enviar al cobrament al compte de la persona denunciant amb els noms i cognoms de persones distintes al titular del compte
bancari.
09/02/2022
Alteració puntual del procediment normalitzat de gestió i lliurament de les nòmines dels treballadors per causes excepcionals relacionades amb la Covid-19.
PS 64/2020
No es vulnera el principi de confidencialitat. L'entitat tenia implementat un procediment normalitzat per a la gestió de les nòmines dels seus treballadors. Tanmateix, per causes sobrevingudes i de força major, aquest es va veure forçosament alterat durant el pic de la pandèmia. Amb tot, no ha quedat acreditat que el sistema adoptat durant aquest període comportés un risc significatiu d'accés indegut al contingut de les nòmines dels treballadors.
04/02/2021
Revelació de dades en un documental
PS 11/2019
Es declara infracció per vulneració del principi de confidencialitat, en la mesura que en un documental emès per la televisió pública es revelaven un conjunt de dades que permetien la identificació d'una menor. En el mateix documental s'exhibia un document en el que constaven dades relatives al estat de salut d'una altra persona, anterior mare d'acollida de la menor. Infracció permanent.
19/09/2019
Obligació de designar un delegat de protecció de dades en una societat mercantil municipal
CNS 40/2019
Una societat mercantil municipal planteja si, a tenor del que disposa l’article 37.1.a) de l’RGPD, està obligada a designar un Delegat de Protecció de Dades. Atesos els subjectes afectats i les funcions atribuïdes a la societat mercantil municipal, aquesta Autoritat considera que no seria exigible la designació d’un delegat de protecció de dades a l’empara de l’article 37.1.a) de l’RGPD, tot i que constituiria una bona practica. Això sens perjudici de la seva obligatorietat en el cas que concorri el supòsit previst a la lletra b) de l’article 37.1 de l’RGPD o en una altra norma de la qual se’n derivi la seva obligatorietat.
02/09/2019
Obligació de designar un delegat de protecció de dades en una societat mercantil municipal
CNS 39/2019
Una societat mercantil municipal planteja si, a tenor del que disposa l’article 37.1.a) de l’RGPD, està obligada a designar un Delegat de Protecció de Dades. Atesos els subjectes afectats i les funcions atribuïdes a la societat mercantil municipal, aquesta Autoritat considera que no seria exigible la designació d’un delegat de protecció de dades a l’empara de l’article 37.1.a) de l’RGPD, tot i que constituiria una bona practica. Això sens perjudici de la seva obligatorietat en el cas que concorri el supòsit previst a la lletra b) de l’article 37.1 de l’RGPD o en una altra norma de la qual se’n derivi la seva obligatorietat.
02/09/2019
Designació d'un Delegat de Protecció de Dades en una societat mercantil municipal
CNS 32/2019
Una societat mercantil municipal planteja si, a tenor del que disposa l’article 37.1.a) de l’RGPD, està obligada a designar un Delegat de Protecció de Dades. Atesos els subjectes afectats i les funcions atribuïdes a la societat mercantil municipal, aquesta Autoritat considera bona pràctica la designació d’un delegat de protecció de dades. Això sens perjudici de la seva obligatorietat en el cas que concorri algun dels supòsits previstos a les lletres b) o c) de l’article 37.1 de l’RGPD.
16/07/2019
Principi d'exactitud en dades facilitades per la persona afectada.
IP 184/2017
S'arxiven les actuacions per considerar exacta la dada personal del domicili que havia facilitat directament la pròpia persona afectada, qui no va rectificar-la davant el responsable del fitxer en el moment de canviar de domicili.
15/09/2017
Comunicació de dades dels treballadors d'una societat mercantil a l'Oficina de Racionalització del sector públic instrumental de la Generalitat
CNS 32/2016
Amb caràcter específic, la tramesa de les dades retributives de les persones que ocupen càrrecs directius, sense necessitat de consentiment previ, resta emparada per la Llei 2/2014, de 27 de gener, de mesures fiscals, administratives, financeres i del sector públic, per la qual cosa concorre en aquest cas el supòsit previst en l'article 11.2.a) l'LOPD. Més enllà d'això, la comunicació de dades de la plantilla de treballadors plantejada en la consulta, amb la finalitat descrita, sense consentiment previ troba la seva habilitació legal en el supòsit de l'article 11.2.c) LOPD. Amb la informació de què es disposa i a falta de major concreció, es considera proporcional per a la finalitat que persegueix l'ens cessionari, la comunicació de la relació de treballadors amb les percepcions i bases de cotització que figuren en els fitxers dels TC2 mensuals de la Seguretat Social, i la relació identificativa (nom i cognoms) de les persones que consten com a perceptores amb les percepcions íntegres i en espècie declarades en el model 190 de l'IRPF.
01/06/2016
Total de pàgines: 3