S'han trobat 4.297 resultats
IP 474/2021
No es disposa de cap indici que permeti sostenir que l'Ajuntament denunciat és el titular del compte de correu electrònic des del qual es va enviar un missatge a determinats agents locals, criticant comportaments sindicals. Al respecte, tampoc es pertinent sostenir que l'Ajuntament ha filtrat la informació relativa a les adreces electròniques corporatives dels membres del cos de Policia, atès que, a banda de les persones treballadores de l'Ajuntament que, òbviament poden tenir accés a les dites adreces corporatives, no es pot descartar que terceres persones hagin obtingut aquesta informació pels seus propis mitjans (p.ex, persones que hagin prestat serveis a l'Ajuntament, o ciutadanes que s'hagin relacionat amb aquests empleats públics).
24/11/2022
IAI 44/2022
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés de la persona reclamant a la informació relativa a les persones jurídiques o als informes que no continguin informació personal. Tampoc impedeix l’accés a la informació merament identificativa del compliance officer i dels advocats externs que han redactat els informes. Ara bé, respecte a la informació relativa a les persones presumptament responsables, la persona denunciant i, si escau, testimonis, s’ha de facilitar de manera anònima. I en la mesura que no sigui possible l’anonimització efectiva, l’accés s’ha de facilitar a través d’un resum de les actuacions practicades, de manera que no siguin identificables les persones físiques afectades.
24/11/2022
IP 424/2021
Es resol arxivar la present denúncia atès que l'Ajuntament denunciat i, en concret, l'Inspector en Cap de la Policia Local, va incloure referències a les dades de salut de la persona denunciant - que ostenta la condició d'agent local - atès que aquestes eren necessàries per a dirimir la conveniència d'iniciar un expedient disciplinari contra la seva persona, per un presumpte abandonament de servei per motius de salut. Així doncs, aquesta Autoritat conclou que el tractament de dades personals controvertit restava emparat per l'article 6.1 e) - tractament realitzat en l'exercici de poders públics - i que hi concorrien les circumstàncies previstes als apartats f) i g) de l'article 9.2 RGPD, que aixequen la prohibició de tractar dades de salut de l'article 9.1 RGPD.
24/11/2022
IAI 43/2022
La normativa de protecció de dades no impediria l’accés de la persona reclamant a la informació continguda a l’expedient de l'aplicació del protocol contra l'assetjament escolar, relativa a la seva persona i la seva filla menor en la mesura que sigui titular de la potestat parental. Tampoc hauria inconvenient en facilitar l’accés a les dades merament identificatives dels empleats públics o càrrecs públics encarregats de la tramitació de l’expedient d’assetjament, ni dels mestres, tutors o la directora del centre en el que es van produir els fets, que hi puguin constar. Així mateix, es podria facilitar accés a les dades identificatives de les persones que han facilitat informació sobre la filla del reclamant i a la informació que sobre aquella van aportar a l’expedient, llevat que arran el tràmit d’audiència en resulti algun motiu que justifiqui la seva limitació. En el cas que l’expedient contingui categories especials de dades d’altres persones diferents de la filla del reclamant caldria denegar l’accés a aquesta informació.
24/11/2022
PS 49/2022
Es constata un accés indegut a HC per part d'una persona professional sanitària, fet que vulnera el principi de confidencialitat de les dades. Responsabilitat de l'entitat per actes materialment comesos pel seu personal
24/11/2022
PS 35/2022
Indra, en la seva condició de sotsencarregat del tractament, no va aplicar les mesures de seguretat de nivell bàsic exigides per SocMobilitat en el contracte d'encarregat de tractament, per garantir un nivell de seguretat adequat al risc (tendents a evitar que a aquestes dades hi poguessin accedir persones no autoritzades), atès que en configurar el portal d'accés a la T-Mobilitat no es va modificar la contrasenya que per defecte assigna el fabricant de la infraestrcutura "Liferay" a l'adminstrador, de tal manera que l'accés quedava obert, i al seu torn, accessible a tercers.
24/11/2022
PS 34/2022
SocMobilitat (encarregat del tractament) no va determinar de manera adequada les mesures de seguretat apropiades per garantir un nivell de seguretat adequat al risc del tractament de dades encomanat a Indra (sotsencarregat del tractament) per a la implementació i gestió de la targeta T-Mobilitat, en tant que en el contracte d'encàrrec de tractament l'entitat SocMobilitat va indicar a Indra que les mesures de seguretat que havia d'implementar per a la prestació dels serveis objecte d'encàrrec eren de nivell bàsic, és a dir que va categoritzar el sistema com a bàsic, quan d'acord amb les circumstàncies concurrents en el tractament objecte d'encàrrec, el nivell bàsic no era suficient.
24/11/2022
PS 42/2022
Un inspector d'Educació va incorporar informació innecessària relativa a la vida laboral de la persona denunciant en l'informe que va emetre per donar resposta a una petició del Síndic de Greuges, actuació amb la qual va vulnerar el principi de minimització, atès que va donar més informació de la necessària per la finalitat pretesa.
24/11/2022
CNSP 1/2022
El tractament objecte de l’AIPD presentada aniria en contra del que estableix l’RGPD, atès que el responsable del tractament no té una base jurídica que legitimi la videovigilància en la via pública.
16/11/2022
IP 429/2021
El denunciant es queixa del fet que li van fer enviar documentació mèdica per email i que això propiciaria l'accès a dades mèdiques per part del personal administratiu no sanitari. Es dicta RA atès que es tractava d'un enviament excepcional ja que el pacient va demanar assistència urgent per telèfon per a la prescripció de medicació pel dolor i com el darrer informe mèdic encara no constava en el HC3, atès que havia estat emès aquell mateix dia en un altre centre mèdic, se li va demanar que l'envies per correu electrònic per tal de poder dur a terme la prescripció mèdica. Aquests correus els gestiona el personal administratiu que té encomanades aquestes funcions i, a més, la gestió no implica accedir a la documentació mèdica; únicament si esdevé imprescindible per a la realització de les seves funcions. Art. 16 Llei 41/2022.
15/11/2022
Total de pàgines: 430