S'han trobat 3.968 resultats
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació contra la denegació de l’accés al llistat de funcionaris amb els plusos, prolongacions de serveis i les hores extres percebudes.
IAI 14/2024
D’acord amb la normativa de protecció de dades, no hi hauria impediment en facilitar al representant dels treballadors les retribucions percebudes en concepte de plusos i hores extres pels funcionaris de l’Ajuntament que ocupen llocs directius, alts càrrecs i llocs de confiança, de lliure designació, d’especial responsabilitat o que impliquin alts nivells retributius. Pel que fa a la resta de treballadors funcionaris aquesta informació es podria facilitar psedonimitzada, tot tenint en consideració que identificadors com el TIP, en el cas dels membres de la policia local, no es pot considerar un mitjà adient per a la pseudonimització
10/06/2024
Informe en relació amb el Projecte d’instrucció per a la cessió de dades als ens locals en l’exercici de competències en matèria de prevenció i intervenció en l’abandonament escolar en etapa d’estudis postobligatoris
PD 8/2024
06/06/2024
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la denegació de l’accés les dades identificatives d’un treballador d’una estació depuradora d’aigües residuals
IAI 13/2024
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés al nom i cognoms de la persona encarregada de l’explotació de l’estació depuradora d’aigües residuals del municipi a què fa referència la reclamació.
30/05/2024
Informe en relació amb l’aprovació inicial de la modificació del Reglament Municipal del servei d'Auto-Taxi de l’Ajuntament de Lleida per incorporar la possibilitat d'instal·lar càmeres de seguretat dintre del Taxi
PD 11/2024
29/05/2024
Informe en relació amb el Projecte de Decret del Consell Nacional de les Dones de Catalunya
PD 12/2024
28/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’una entitat relativa al tràmit d’audiència en els procediments de responsabilitat patrimonial
CNS 13/2024
La normativa de protecció de dades habilitaria la comunicació de l’expedient administratiu a les persones interessades en el procediment administratiu sobre la base de l’article 6.1.c) i e) de l’RGPD en relació amb la normativa del procediment administratiu. En el cas que entre la informació que consti a l’expedient estiguin afectades dades de salut, la comunicació pot estar habilitada sobre la circumstància de l’article 9.1.f) de l’RGPD, si la informació és necessària per formular, exercir o defensar reclamacions. En qualsevol cas, la informació que es comuniqui s’ha de limitar al mínim necessari per a la defensa dels drets o interessos legítims de les persones interessades.
Correspon al responsable del tractament aplicar les mesures tècniques i organitzatives adequades per garantir un nivell de seguretat adequat al risc del tractament, incloent-hi en el cas que ens ocupa les mesures que corresponguin de les que preveu l’Esquema Nacional de Seguretat, com ara, la pseudonimització o xifratge de les dades personals.
28/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un ajuntament sobre la política d’ús dels sistemes d’informació del consistori
CNS 16/2024
L’Ajuntament compta amb legitimació suficient per dur a terme un control sobre l’ús del compte de correu electrònic corporatiu personalitzat que posa a disposició de les persones treballadores, siguin laborals o funcionaris, per a la necessitat de coordinar i garantir la continuïtat de l’activitat municipal en els supòsits de cessament de la relació laboral com en cas d’absència temporal de les persones treballadores, sempre que els hagi informat adequadament sobre les mesures que s’adoptaran al respecte. En relació amb les mesures proposades ens remetem a les consideracions fetes al llarg del dictamen.
28/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un ajuntament sobre la conservació i posterior publicació de fotografies fetes a les llars d’infants municipals
CNS 15/2024
Les fotografies dels menors a què refereix la consulta han de suprimir-se un cop deixin de ser necessàries per a la finalitat educativa que motiva la seva captació. Això podria correspondre’s amb la finalització del curs escolar i, en tot cas com a màxim, amb la finalització de l’escolarització dels menors en aquests centres. Es podria conservar més enllà d’aquests terminis si s’adopten els mecanismes escaients per convertir-la en anònima o si respon a finalitats d’arxiu en interès públic, de recerca científica o històrica o finalitats estadístiques, en els termes exigits per la normativa d’aplicació. Tot i que seria possible la seva difusió posterior en la mesura que els menors afectats no siguin recognoscibles, l’interès superior del menor i l’exigència de transparència en el tractament de les dades personals de l’RGPD justificarien en aquest cas haver d’informar els seus representants legals d’aquest nou tractament, per tal que, si ho desitgen, puguin oposar-se.
28/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament relativa a l’ús d’avions no tripulats per a diverses finalitats
CNS 9/2024
La normativa de protecció de dades personals no s’oposa a la utilització de sistemes que no captin imatges de persones físiques identificades o identificables.
En el cas que, per a les finalitats exposades en la consulta, hi hagi un risc potencial de tractar imatges de persones físiques, l’Ajuntament ha de dur a terme l’avaluació d’impacte en la qual, a més de verificar si concorre base jurídica suficient, s’avaluï la necessitat i la proporcionalitat de l’ús del dron per a cada finalitat i, si escau, les mesures per afrontar els riscos, entre altres qüestions analitzades en el present dictamen.
Quan la utilització del dron tingui per finalitat la identificació de persones físiques a la via pública, aquest tractament només el podrien dur a terme els cossos i forces de seguretat.
Tot això sens perjudici que, en el cas de la recerca de persones perdudes a zones forestals o al riu, aquest tractament pugui estar legitimat sobre la base de l’article 6.1.d) de l’RGPD, relatiu a quan és necessari per protegir interessos vitals de l'interessat o d'una altra persona física, en la mesura que el dugui a terme el personal que tingui atribuïdes aquestes competències.
22/05/2024
Dictamen en relació amb la consulta sobre la inclusió de la identificació de les persones admeses en cadascun dels exercicis i proves d’un procés selectiu al catàleg de publicitat activa.
CNS 12/2024
En aquesta consulta l’Autoritat ha tingut ocasió d’examinar si la publicació del nom i cognoms i els quatre números del document nacional d’identitat o document equivalent de les persones admeses en cada prova o exercici dels processos de selecció, prevista a l’article 21.2 de l’RLTC, es pot basar en una obligació legal o bé en una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics, tenint en compte que l’article 9.1.e) de la LTC estableix únicament que l’Administració ha de fer pública la informació relativa a les convocatòries i els resultats del processos selectius de provisió i promoció del personal i no fa cap referència, en canvi, a la publicació de les dades de les persones admeses en cadascuna de les fases del processos de selecció.
L’anàlisi feta porta a considerar que el desenvolupament de la LTC efectuat per l’article 21 del RLTC, pel que fa a la incorporació a la publicitat activa la informació relativa a les persones admeses en cada prova o exercici del procés resultaria ser congruent amb la regulació de la transparència establerta per la LTC i la normativa sectorial aplicable, sempre que, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades s’efectuï una interpretació respectuosa amb els principis de minimització i de limitació del termini de conservació de les dades personals.
En base a aquestes consideracions l’Autoritat conclou que el tractament a que fa referència la consulta és un tractament lícit emparat en la normativa de funció pública i procediment administratiu, així com a la normativa de transparència en relació amb els articles 6.1.c) i 6.1.e) del RGPD. Ara bé, aquesta publicitat s’ha d’efectuar en el marc de cada procés de selecció d’acord amb el que estableixin les bases del procés de selecció i durant els terminis de publicació derivats del principi de limitació del termini de tractament de les dades personals.
06/05/2024
Total de pàgines: 397