S'han trobat 4.297 resultats
PT 36/2013
S'estima parcialment la reclamació d'accés a imatges perquè si bé l'ajuntament va contestar -i estimar- la sol·licitud en el termini d'un mes, l'accés no el va fer efectiu en els 10 dies següents. A més, l'Ajuntament no va donar resposta sobre les imatges d'una càmera a la qual es referia també el reclamant. Atès que algunes imatges no es poden facilitar per haver-les cancel·lat, es recorda que en aquest cas procedia el seu bloqueig per existir un procés judicial en què les imatges podien servir de prova. Articles aplicats: art. 15 i 16.3 LOPD i 29 RLOPD
20/09/2013
PD 23/2013
19/09/2013
CNS 41/2013
La instal·lació d'un sistema de videovigilància per controlar els accessos a un aparcament municipal no està sotmès a autorització, llevat que es tracti de càmeres instal·lades per les Forces i cossos de seguretat per enregistrar imatges i sons en llocs públics, oberts o tancats, per tal de contribuir a assegurar la convivència ciutadana, l'eradicació de la violència i la utilització pacífica de les vies i espais públics, així com per prevenir la comissió de delictes, faltes i infraccions relacionades amb la seguretat pública. En aquest cas l'autorització correspondria a la Direcció General de Policia. Fora d'aquest cas, la instal·lació del sistema, requerirà l'aprovació d'un fitxer de dades personals, en l'expedient del qual ha de figurar una memòria en què es justifiqui la legitimitat i la proporcionalitat de la finalitat perseguida, com també la resta d'aspectes previstos a l'article 10 de la Instrucció 1/2009. Un cop aprovat el fitxer s'ha de notificar al Registre de Protecció de Dades de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades.
18/09/2013
CNS 39/2013
En el cas examinat l'Ajuntament és el responsable de la informació continguda en la documentació de la Junta de Compensació, i hauria de crear o modificar els corresponents fitxers, en cas que dugui a terme algun tipus de tractament amb les dades. La comunicació de dades de l'Ajuntament a la Comissió Liquidadora de la Junta de Compensació constitueix una cessió de dades, i s'ha de sotmetre al règim de la LOPD. L'Ajuntament pot comunicar determinada informació a la Comissió Liquidadora, sense requerir el consentiment del titulars (article 11.2.c) de la LOPD). En qualsevol cas, només és pertinent comunicar les dades adequades, pertinents i no excessives per tal que la Comissió pugui liquidar el patrimoni de la Junta de Compensació. En el cas examinat no es dóna l'esquema previst a la normativa de protecció de dades per a l'encàrrec del tractament.
16/09/2013
PS 17/2013
L'encarregat del tractament no va adoptar les mesures de seguretat previstes al contracte d'encarregat, la qual cosa va comportar que durant un temps indeterminat a internet es pogués accedir a dades personals d'un gran nombre de persones (nom i cognoms, telèfon, adreça postal, adreça electrònica de persones que havien presentat una queixa a través del lloc web així com informació relativa a la queixa presentada). S'imputa a l'encarregat de tractament, una vulneració del principi de seguretat de les dades. Articles aplicats: Articles 9, 12.4 i 44.3.h de la LOPD.
13/09/2013
PS 22/2013
La publicació, tant al BOP com al tauler d'edictes, de notificacions per edicte de procediments sancionadors amb la inclusió de dades relatives a la vida sexual de les persones constitueix un tractament il·lícit ja que ni la DA 21 de la Llei 5/2012 ni l'article 59.5 de la LRJPA emparen aquesta difusió. D'altra banda, els tractaments de dades vinculats a les notificacions en procediments de baixa del padró han de respectar també el principi de qualitat de les dades, de manera que es considera excessiu, a efectes d'identificar una persona física, fer-hi constar el nom i cognoms juntament amb el seu número de DNI o NIE complet. Articles aplicats: 4.1, 7.3, 44.3 c), 44.4b) LOPD, 59.5, 61 LRJPAC i 58.5 LRJPCat
13/09/2013
PS 24/2013
L'accés per part d'un agent de la Policia Local a dades personals especialment protegides contingudes en fitxers de la Direcció General de Trànsit -al qual té accés donada la seva condició d'agent-, sense que aquest accés estigui justificat per actuacions policials, suposa la comissió d'una infracció de caràcter molt greu per vulneració del principi de consentiment. Articles aplicats: 44.4.b), 6, 7.5 LOPD
13/09/2013
PD 20/2013
12/09/2013
CNS 40/2013
Existeix habilitació legal suficient per cedir a l'empresa que ha gestionat amb anterioritat el servei d'aigua potable, les dades dels usuaris del servei relatives al període de temps en què aquesta empresa va gestionar-lo, sense requerir el consentiment dels titulars. Aquesta habilitació existeix tant si l'empresa era la responsable del tractament de les dades com si era un encarregat del tractament. Aquesta cessió no hauria d'incloure altres informacions relatives, per exemple, a incidències que s'hagin produït posteriorment a la data en què una altra empresa es va fer càrrec del servei. Això sens perjudici que, si en finalitzar la pròrroga de la intervenció per la qual aquesta altra empresa presta el servei de subministrament d'aigua, l'Ajuntament decideix encarregar de nou la prestació del servei a l'empresa anterior, pugui ser admissible la comunicació d'informació sobre el període en què ha estat intervingut el servei.
12/09/2013
PD 25/2013
12/09/2013
Total de pàgines: 430