S'han trobat 4.297 resultats
PS 49/2024
El denunciant es queixa que la seva exparella ha accedit indegudament a la seva HC, sense el seu permís. Per altra banda, el CSI manifesta que el professional hi va accedir durant el període de temps en què el denunciant i el professional eren parella, però no aporta el consentiment explícit del pacient. Es resol que s’ha vulnerat el principi de confidencialitat.
02/12/2024
PS 92/2024
La denunciant es queixa que el centre mèdic ha emès dos informes, en els quals hi consta un antecedent patològic que no es basa en cap evidència mèdica. L'entitat ha reconegut els fets i ha corregit els informes. Es prepara resolució definitiva per vulneració del principi d'exactitud.
26/11/2024
IP 588/2023
La denunciant es queixava sobre els accessos a la seva història clínica, que consten en el registre d'accessos que l'ICS li havia entregat. La legislació sanitària preveu que els professionals que realitzen funcions administratives i de gestió sanitària puguin accedir, només, a les dades de la història clínica relacionades amb aquestes funcions. En aquest cas, a banda de les manifestacions de la denunciant, no hi ha prou indicis per determinar que els treballadors descrits accedissin a cap base de dades a la qual no poguessin accedir per raó de les seves funcions professionals. No obstant això, escau recordar a l'ICS que ha d'adoptar les mesures tècniques i organitzatives adequades per demostrar el motiu o la causa dels accessos a la història clínica dels pacients atesos en els centres de l'ICS, en cada cas concret. El principi de responsabilitat proactiva i demostrable exigeix que el responsable del tractament compleixi els principis de protecció de dades i integri les garanties necessàries del tractament.
26/11/2024
IP 297/2023
La denunciant, treballadora de l'Ajuntament, es queixa que un document amb dades seves estava desada a sobre d'una màquina destructora a la vista de tothom. Es tracta d'una sentència del jutjat social en què aquella era la part demandant. Es dicta resolució d'arxivament per manca de proves que acreditin la responsabilitat del fet denunciat.
26/11/2024
PS 84/2024
Una persona que prestava serveis al Consorci Sanitari del Maresme amb la categoria professional d'administrativa va efectuar 29 accessos no justificats a la història clínica del denunciant. A través dels accessos esmentats, es va accedir a dades de salut del denunciant que contenien diversos informes mèdics, l'historial de visites, consultes sobre proves i dades d'hospitalització. Es proposa declarar que l'entitat ha comès una infracció del deure de confidencialitat, tipificada a l'article 83.5.a, en relació amb l'article 5.1.f, ambdós de l'RGPD
26/11/2024
PS 58/2024
Es resol declarar que l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha vulnerat el principi de confidencialitat, atès que va publicar la queixa presentada per una tercera persona a la carpeta ciutadana del denunciant. Aquest fet va permetre al denunciant accedir a dades d'un tercer.
26/11/2024
PS 69/2024
L'ICS va enviar a la persona denunciant avisos de cites mèdiques d'una tercera persona, perquè havia recollit erròniament la dada del telèfon mòbil. Es tracta d'un supòsit de concurs ideal d'infraccions, atès que, si bé l’ICS ha comès infraccions diferenciades, hi ha una connexió directa entre elles, pel fet que el tractament de dades inexactes en el sistema ECAP d'atenció primària i en el sistema SAP ARGOS d'atenció hospitalària ha comportat la vulneració del deure de confidencialitat que és objecte d'imputació.
26/11/2024
PT 107/2024
Es requereix al DPD del SOC la supressió d'un missatge de correu electrònic enviat pel reclamant i reenviat per personal del SOC a 12 adreces corporatives, també del SOC. La resposta del SOC és en dues fases: al juliol se certifica la supressió del missatge en 9 bústies de correu, mentre que a les 3 restants es farà quan aquestes persones s'incorporin d'una baixa o vacances. Es resol que s’ha respost en termini; es té en compte la primera resposta, que per motius de força major no es va poder respondre completament (baixa o vacances dels titulars de les bústies de correu-e) i això va motivar una segona resposta.
26/11/2024
PT 106/2024
La Policlínica Comarcal del Vendrell no va respondre en termini la sol·licitud d'accés a la història clínica del fill de la reclamant. L'entitat va respondre en rebre el trasllat de l’APDCAT i li va lliurar la història clínica sol·licitada. Resolució d'estimació parcial.
26/11/2024
IP 596/2023
La denunciant es queixa que han accedit a la seva història clínica sense el seu consentiment. Durant la fase d'informació prèvia, ha quedat constatat que els accessos denunciats es van realitzar per respondre a la sol·licitud de traçabilitat presentada per la denunciant. Per això, es dicta resolució d'arxivament.
21/11/2024
Total de pàgines: 430