S'han trobat 4.297 resultats
IP 171/2013
S'arxiven els fets denunciats atès que no s'aprecia infracció de la normativa de protecció de dades atès que les dades personals es van utilitzar per a una finalitat directament relacionada amb la finalitat per la qual s'havien recollit aquestes dades personals. Articles aplicats: art. 4.2 LOPD
14/02/2014
IP 172/2013
S'arxiven els fets denunciats atès que no s'aprecia infracció de la normativa de protecció de dades atès que les dades personals es van utilitzar per a una finalitat directament relacionada amb la finalitat per la qual s'havien recollit aquestes dades personals. Articles aplicats: art. 4.2 LOPD
14/02/2014
IP 173/2013
S'arxiven els fets denunciats atès que no s'aprecia infracció de la normativa de protecció de dades atès que les dades personals es van utilitzar per a una finalitat directament relacionada amb la finalitat per la qual s'havien recollit aquestes dades personals. Articles aplicats: art. 4.2 LOPD
14/02/2014
IP 174/2013
S'arxiven els fets denunciats atès que no s'aprecia infracció de la normativa de protecció de dades atès que les dades personals es van utilitzar per a una finalitat directament relacionada amb la finalitat per la qual s'havien recollit aquestes dades personals. Articles aplicats: art. 4.2 LOPD
14/02/2014
PS 66/2013
En primer lloc, l'Ajuntament va vulnerar el principi de seguretat, atès que va permetre que cadascun dels agents de la Policia Local del municipi tinguessin accés a dades i recursos que no eren necessaris per a les seves funcions, en concret, a dades personals referents a tots els agents de la Policia Local. En segon lloc, l'Ajuntament va cometre una infracció en procedir a recollir dades de caràcter personal (en concret, dades biomètriques associades a empremtes dactilars), sense haver aprovat la disposició general de creació del fitxer corresponent i sense haver procedit a la publicació de la dita disposició en el butlletí oficial corresponent. En tercer lloc, l'Ajuntament va vulnerar el principi d'informació, atès que no va informar a les persones afectades per la recollida de les seves dades dels extrems que exigeix l'article 5 de la LOPD. La persona denunciant va exercir el dret d'oposició (art. 6.4 LOPD) per evitar que l'entitat denunciada conegués la seva identitat, i es va estimar aquest dret per considerar que concorrien motius fonamentats i legítims relatius a una situació personal concreta, referent a la condició d'empleat de l'ajuntament denunciant, i la possibilitat de represàlies. Articles aplicats: 44.3.h), 44.3.a), 44.2.c), 9, 5, 20 LOPD; 52 i 91 RLOPD
14/02/2014
CNS 4/2014
La Instrucció de l'APDCAT 1/2009, resulta d'aplicació al tractament de dades pel control del pagament de la taxa o peatge que s'imposa a la circulació de determinats vehicles. Els pòrtics, equipaments tecnològics o punts de control que s'instal·len en una carretera, per enregistrar les matrícules dels vehicles, no són un element equiparable als espais privats, propis o relatius a la intimitat de les persones. El tractament de dades previst en el marc de la normativa (TRLC i LTPPGC, amb les modificacions introduïdes per la Llei 2/2014), té per finalitat vigilar i controlar el pagament d'una taxa per part del Departament i, per tant, assegurar el funcionament normal de determinats serveis o infraestructuras públiques (article 2.e) de la Instrucció), i es duu a terme per a l'exercici de funcions pròpies del Departament, de manera que no es requereix el consentiment dels afectats (article 6.2 de l'LOPD).
13/02/2014
CNS 5/2014
En el cas concret examinat, per la informació de què es disposa, no es pot determinar si un regidor de l'ajuntament hauria obtingut, per raó del seu càrrec, informació personal d'un empleat públic d'aquest ens local, i si la revelació d'aquesta informació a un altre ens local podria vulnerar el deure de secret imposat per la LOPD.
07/02/2014
CNS 2/2014
Resulta admissible la utilització per part de l'Ajuntament de les dades del Cadastre i les del padró municipal d'habitants, als efectes de posar-se en contacte amb els propietaris. L'Ajuntament pot consultar el padró, als efectes de detectar si en un habitatge d'una entitat financera no hi ha persones empadronades (art. 41 LDH). Més enllà d'aquesta comprovació, en aquells casos en què hi hagi persones inscrites, no semblaria justificat tractar les dades d'aquestes persones amb aquesta finalitat inicial de detecció (principi de qualitat). Les companyies subministradores han de comunicar a l'Ajuntament la informació que els sigui requerida sobre consums anormals d'aigua, gas i electricitat associada a persones físiques identificades o identificables, per a les finalitats de comprovació previstes a l'article 41.5 de la LDH, quan s'hagi detectat prèviament una situació anòmala de l'habitatge.
03/02/2014
IP 190/2013
El responsable del fitxer o tractament ha d'implementar mesures de seguretat que esdevinguin eficaces. No obstant això, quan la ineficàcia sigui causa de la conducta il·lícita d'un tercer tendent a inutilitzar o eliminar les mesures de seguretat implantades, no concorre culpabilitat en el responsable del fitxer o tractament. Articles aplicats: 9 LOPD: 108 RLOPD; 131 LRJPA.
31/01/2014
PD 24/2013
30/01/2014
Total de pàgines: 430