S'han trobat 20 resultats amb els descriptors Serveis penitenciaris
PT 127/2023
La persona reclamant es queixava de la manca d'atenció del Departament de Justícia, en relació amb la seva petició de supressió de les dades relatives al seu segon ingrés en un centre penitenciari. El Departament va estimar la seva sol·licitud mitjançant la limitació del tractament de les seves dades, atès que amb caràcter general s'han de conservar per un període màxim de 20 anys. S'estima parcialment la reclamació, atès que el Departament de Justícia no va respondre en termini la sol·licitud de la persona reclamant. No cal efectuar un pronunciament sobre el fons, atès que el departament ha estimat la sol·licitud de supressió mitjançant la limitació de les dades. Es requereix el Departament perquè en el termini de 10 dies, comptadors a partir de l'endemà de la notificació del seu escrit, acrediti que ha notificat o intentat notificar per segona vegada el seu escrit de resposta a la persona reclamant.
16/07/2024
PT 143/2023
La persona reclamant es queixava que el Departament de Justícia no havia atès la seva petició de còpia del tot el seu expedient mèdic. S'estima parcialment la reclamació, atès que el Departament, tot i que extemporàniament, va facilitar la documentació sol·licitada a la persona reclamant.
08/02/2024
IP 397/2022
La part denunciant exposava que la publicació del nom i cognoms i les quatre xifres del DNI, en el marc dels actes administratius d'un procés de selecció, contravé la normativa de protecció de dades personals i vulnera l'Ordre JUS/177/2004, de 27 de maig. Es resol arxivar les actuacions, atès que aquesta Ordre disposa l'obligatorietat d'emprar el NIP quan els funcionaris de presons actuen en l'exercici de les seves funcions i interactuen amb població reclusa. Per contra, no disposa que s'hagi d'emprar aquest sistema d'identificació en aspectes de selecció de personal. És més, l'article 45 LPAC preveu aquest sistema d'identificació, quan els actes administratius afectin una pluralitat de persones, com és el cas. També s'arxiva el fet que la publicació inclogui informació referida als mèrits dels aspirants, atès que es considera que han de prevaldre els principis de publicitat i transparència.
12/12/2023
IP 396/2022
La part denunciant exposava que la publicació del nom i cognoms, i les quatre xifres del DNI, en el marc dels actes administratius d'un procés de selecció, contravé el principi de confidencialitat (art. 5.1.f RGPD) i vulnera l'Ordre JUS/177/2004, de 27 de maig. Respecte d'això, es resol arxivar les actuacions, atès que l'esmentada Ordre disposa l'obligatorietat d'emprar el NIP quan els treballadors de presons actuen en l'exercici de les seves funcions i interactuen amb població reclusa. Per contra, no disposa que s'hagi d'emprar aquest sistema d'identificació en aspectes de selecció de personal. És més, l'article 45 LPAC preveu aquest sistema d'identificació, quan els actes administratius afectin una pluralitat de persones, com és el cas. En darrer terme, també s'arxiva el fet que la publicació inclogui informació referida als mèrits dels aspirants, atès que es considera que han de prevaldre els principis de publicitat i transparència.
22/11/2023
PS 9/2023
Es resol amonestar el Departament de Justícia, Drets i Memòria atès que, en data 02/02/2023, quan la Llei orgànica 7/2021, de protecció de les dades personals tractades en l'execució de sancions penals, ja era plenament aplicable, el Departament no facilitava a la població reclusa tota la informació que preveu l'art. 21 LO 7/2021, quan una persona ingressa a la presó. Al respecte, no es requereixen mesures correctores atès que, en l'escrit d'al·legacions que el Departament ha presentat a l'Autoritat, afirma haver actualitzat el dret d'informació que facilita a la població reclusa quan ingressa a un centre penitenciari, de conformitat amb l'LO 7/2021. Al respecte, l'entitat ha aportat còpia del dret d'informació signat per persones que han ingressat a la presó durant els mesos de febrer i març de 2023, i s'observa que aquests ja estan adaptats a l'LO 7/2021.
11/04/2023
PT 103/2022
La persona reclamant va sol·licitar el dret d'accés a les seves dades (còpia de documentació mèdica i expedient mèdic). El Departament el va respondre dintre de termini, i tot i que no es té constància que li facilités la informació demanada. Arran de la reiteració de la seva petició en dues ocasions més, el Departament li va intentar lliurar tota la documentació demanada, però la persona reclamant es va negar a rebre-la. Es desestima la reclamació en considerar que el Departament hauria complert amb la seva obligació, tot i que la persona es negués a rebre la documentació sol·licitada.
14/02/2023
IP 275/2021
S'arxiva la queixa de la persona denunciant sobre una presumpta pèrdua d'un document excel on es contenia el còmput de les hores extres realitzades pels treballadors del PHPT, atès que el Departament de Justícia informa que encara conserva el fitxer en el qual es recullen les hores extraordinàries dels treballadors, i que aquestes, a més, des de l'any 2017, consten incloses al sistema informàtic emprat per la gestió de personal (SIPC).
19/10/2022
PT 16/2022
La persona reclamant té dret a accedir a l'informe elaborat per la Junta de Tractament en què es proposava denegar progressió de grau de la persona interna aquí reclamant, el qual es va proporcionar de forma extemporània.
17/05/2022
CNS 7/2022
La sol·licitud de la societat mercantil local, a les entitats bancàries, de les dades d’identificació de les persones que han fet transferències bancàries per al pagament de drets funeraris dels quals no en consti la titularitat actualitzada pot estar emparat en la base jurídica de l’article 6.1.e) de l’RGPD. Pel que fa a les dades relatives al telèfon i l’adreça de correu electrònic de la persona que ha fet el pagament, un cop coneguda la seva identitat es considera compatible la utilització de les dades de contacte que la mateixa entitat tingui per a la gestió d’altres drets funeraris, com també la possibilitat de posar-se en contacte amb la persona interessada emprant les dades que consten al Padró municipal d’habitants o a les bases de dades de l’INE, per tal que sigui la persona afectada qui les faciliti. En última instància, i de manera subsidiària respecte les vies que s’acaben d’exposar, la comunicació per part de les entitats bancaries de les dades de contacte de les persones que han efectuat els pagaments pot considerar-se compatible si amb caràcter previ es garanteix del dret de la persona afectada a oposar-s’hi.
21/03/2022
PD 2/2021
08/02/2021
Total de pàgines: 2