S'han trobat 7 resultats amb els descriptors Diputats
Denegació d'accés a informació relativa a la identitat dels diputats del Parlament que han tingut escorta per part de la Policia de la Generalitat-Mossos d'Esquadra durant la legislatura X, XI, XII i XIII
IAI 79/2021
No s’adequaria a la normativa de protecció de dades lliurar informació sobre la identitat dels diputats i diputades del Parlament a qui s’ha assignat seguretat en la legislatura actual (llevat dels casos en què la normativa ho preveu expressament, per raó del càrrec), el motiu i origen de la decisió de l’assignació, i les dates exactes de la dotació relatives tant a la legislatura actual com a les legislatures XI i XII, atès que aquesta informació pot afectar tant la seguretat de les persones afectades com aspectes de la seva vida privada i fins i tot la seva intimitat personal i familiar.
23/12/2021
Denegació d'accés a informació d'un expedient de suplantació de personalitat en un cos policial
IAI 74/2021
L’accés d’un diputat a l’expedient disciplinari sol·licitat en exercici de llurs funcions de control de l’actuació de l’Administració pot efectuar-se prèvia pseudonimització de les dades personals que s’hi contenen. Això, sens perjudici de la possible aplicació d’altres límits que puguin limitar-ne l’accés.
10/11/2021
Accés dels diputats del Parlament a les actuacions d'investigació dutes a terme per l'Oficina Antifrau de Catalunya
CNS 42/2020
Les diputades i els diputats del Parlament poden exercir el dret d’accés a la informació en poder de l’OAC en virtut del dret que els reconeix l’RPC, ja sigui mitjançant la còpia de documents sol·licitats, o la consulta directa de la informació a les dependències de l’Administració amb l’assistència de fins a dos assessors acreditats per la Secretaria General del Parlament. Tot i el caràcter preferent d’aquest dret, són aplicables els límits previstos a la normativa que regula el dret d’accés a la informació pública. Quan la informació contingui dades relatives a infraccions o sancions penals o administratives (o altres dades previstes a l’article 23 LTC), en principi cal limitar l’accés a aquesta informació. Quan sigui imprescindible identificar les persones afectades, respecte els procediments conclosos es pot lliurar informació sobre el resultat dels procediments tramitats per l’OAC, però cal evitar l’accés a tot l’expedient. Pel que fa a la resta d’informació, s’hi pot donar accés, tot i que en virtut del principi de minimització cal excloure aquelles dades que resultin innecessària per a la funció de control que duen a terme les diputades i diputats, d’acord amb el que s’exposa al Fonament Jurídic V. La identificació de la persona denunciant o que posa en coneixement de l’OAC els fets que originen les seves actuacions ha de ser preservada si així ho manifesta, ja sigui en la denúncia o bé amb posterioritat en el tràmit d’audiència que se li atorgui, llevat que existeixi un requeriment judicial.
17/12/2020
Denegació d'accés a una llista dels diputats del Parlament de Catalunya de les darreres cinc legislatures que disposaven de protecció personal
IAI 36/2020
No s’adequaria a la normativa de protecció de dades lliurar informació sobre la identitat dels diputats i diputades del Parlament a qui s’ha assignat seguretat en les darreres cinc legislatures, el motiu de l’assignació i el tipus de dispositiu (cos policial o seguretat privada) establert en cada cas, atès que aquesta informació pot afectar tant la seguretat de les persones afectades com aspectes de la seva vida privada i fins i tot la seva intimitat personal i familiar.
17/12/2020
Abast de l'obligació de facilitar als diputats o diputades l'accés a la informació en l'exercici de llur funció
CNS 16/2019
Davant les diferents sol·licituds d’accés que puguin presentar els diputats o diputades, en relació amb informació o documents relacionats amb processos judicials, la prevalença entre el dret d’accés a la informació dels diputats o diputades i el dret a la protecció de dades personals s’ha de resoldre a tenor de les circumstàncies del cas concret, tenint en compte la naturalesa de les dades personals afectades i les conseqüències que se’n poden derivar per les persones afectades, fent una ponderació entre la rellevància de la informació per a l’exercici efectiu de les funcions atribuïdes als diputats i diputades i els límits previstos a la legislació de transparència, d’acord amb els principis i garanties de la normativa de protecció de dades.
12/04/2019
Accés al Registre de visites d'un edifici administratiu
CNS 4/2015
El Reglament del Parlament de Catalunya (articles 5 i 6, i article 48) constitueix, amb caràcter general, l'habilitació legal necessària per a la cessió, sense el consentiment de les persones interessades, de les dades personals que es puguin contenir en els "Registres de visites i d'entrada al Palau de la Generalitat per a visites al President (1980-2003)", a una Comissió d'Investigació del Parlament (article 11.2.a) de l'LOPD). Partint de la base que la petició de la Comissió es fonamenta en el legítim interès que emana del compliment d'una funció d'investigació atorgada per l'EAC i pel Reglament del Parlament a la Comissió, i tenint en compte la naturalesa de la informació sol·licitada, l'accés pot considerar-se ajustat al principi de qualitat, sempre que l'ús quedi circumscrit a la finalitat que en legitima l'accés, el qual queda vinculat pel deure de secret.
26/01/2015
Sol.licitud d'informació que un diputat del Parlament de Catalunya formula a una Administració pública
CNS 5/2009
Un diputat del Parlament sol•licita tenir accés a les dades contingudes en els expedients referits a expedients de tutela de menors d'edat. Cal fer compatible el dret d'accés dels diputats a la informació de què disposa l'administració pública, amb la protecció de dades personals. El Reglament del Parlament de Catalunya constitueix, amb caràcter general, l'habilitació legal necessària per a la cessió de les dades sense el consentiment dels interessats, sens perjudici del compliment dels principis i deures previstos en la LOPD. Atès que els expedients inclouen dades especialment protegides o sensibles, es considera exigible en aquest cas dissociar o anonimitzar la informació de forma prèvia a la comunicació als diputats del Parlament, per tal de no permetre la identificabilitat de persones físiques concretes. Caldrà també determinar el sistema concret de codificació o anonimització i la forma concreta de donar accés a la informació.
01/01/2009