S'han trobat 846 resultats
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. PS 61/2010, referent al grup municipal del Partit Popular a l’Ajuntament de Begues.
PS 61/2010
El tractament de dades de caràcter personal sense el consentiment previ de les persones afectades ni la concurrència d'una habilitació legal és constitutiva d'una infracció greu. Només constitueixen fonts accessibles al públic aquelles descrites com a tals a l'article 3 j) de la LOPD. D'altra banda, l'incompliment del deure d'informació en la recollida de dades respecte als afectats constitueix una infracció lleu. La possibilitat d'exempció del deure d'informació contemplada a l'article 5.5 -primer paràgraf- de la LOPD ha de ser adoptada mitjançant resolució de l'Autoritat d'acord amb el corresponent procediment, és a dir, no correspon al responsable del fitxer decidir si pot ésser d'aplicació dita exempció. Articles aplicats: 3, 5, 6, 30, 44.2.d) i 44.3.d) LOPD; 10, 12 i 153 a 156 RLOPD.
05/05/2011
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. PS 1/2011, referent a l’Hospital Clínic i Provincial de Barcelona.
PS 1/2011
La comunicació de dades de caràcter personal relatives a la salut sense el consentiment exprés de les persones afectades ni la concurrència d'una habilitació legal, que així ho prevegi per raons d'interès general, és constitutiva d'una infracció molt greu. D'altra banda, la manca d'implementació de les mesures de seguretat referents a la gestió de documents i suports determinades per via reglamentària, constitueix una infracció greu. La vulneració d'aquestes mesures de seguretat pel personal del responsable del fitxer, posa de manifest que aquestes són insuficients o ineficaces per a la finalitat perseguida, o bé, que no s'han posat en pràctic de manera efectiva. Articles aplicats: Arts. aplicats: 7, 9, 44.3 h) i 44.4 b) LOPD; 92, 97, 101 RLOPD; 4 Llei 14/2007; 11 Llei 21/2000.
05/05/2011
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. PS 2/2011, referent a l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat.
PS 2/2011
La revelació de dades personals referents a la comissió d'una infracció administrativa, efectuada durant la celebració d'un Ple, per donar resposta a una pregunta formulada per un ciutadà, constitueix una vulneració del deure de secret ja que la pregunta formulada no justificava la dita revelació. Articles aplicats: Arts. 10 i 44.3 g) LOPD
05/05/2011
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. 16/2011, referent a l’Ajuntament de Sarrià de Ter.
PS 16/2011
La manca de creació dels fitxers és constitutiva d'una infracció greu. Els ens locals en relació a les competències que tenen atribuïdes i que impliquen un tractament de dades de caràcter personal, han de tenir creats, amb caràcter previ, els preceptius fitxers per mitjà de disposició de caràcter general, la qual s'ha de publicar al diari oficial corresponent i notificar per a la seva inscripció al Registre de Protecció de Dades de Catalunya depenent de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades. Articles aplicats: 20 i 44.3 a) LOPD.
05/05/2011
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. PS 48/2010, referent a l’Ajuntament de Tremp.
PS 48/2010
L’encàrrec, per part d’un Ajuntament a una societat anònima, de la gestió del servei de subministrament d’aigua potable d’un municipi, comporta la necessitat de formalitzar per escrit les especificacions de l’article 12 de la LOPD, atès que aquesta relació jurídica comporta ineludiblement l’accés i tractament de dades personals contingudes en fitxers dels quals és responsable l’Ajuntament. El fet que la societat anònima hagi estat creada per un consorci del qual en forma part l’Ajuntament sancionat, no és una característica que alteri el règim aplicable a la comunicació de dades personals. Articles aplicats: arts. 44.2.d) i 12 LOPD, art. 2 Llei 30/1992.
15/04/2011
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. PS 60/2010, referent al grup municipal de Convergència i Unió a l’Ajuntament de Mediona.
PS 60/2010
L'ús de les dades de caràcter personal amb una finalitat diferent a aquella per a la qual es van obtenir sense el consentiment de les persones afectades o la concurrència d'una habilitació legal constitueix una infracció greu. Els regidors estan facultats per tal d'accedir a la documentació del registre d'entrada i sortida de documents de l'Ajuntament amb la finalitat de control, conforme a la legislació de règim local. Aquesta facultat no permet però utilitzar les dades personals a les quals s'ha accedit, per tal de contactar amb les persones afectades a fi d’oferir-li suport. Articles aplicats: 3 h), 4, 5, 6, 44.3 D) LOPD; 10 i 12 RLOPD; 164 Decret legislatiu 2/2003.
15/04/2011
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. 45/2010, referent a l’Ajuntament de Susqueda.
PS 45/2010
Iniciar la recollida i tractament de dades de caràcter personal sense l’autorització de disposició de caràcter general de creació del fitxer constitueix una infracció greu. Articles aplicats: 44.3.a) i 20 LOPD, i 52 RLOPD
07/04/2011
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. PS 59/2010, referent a l’Ajuntament de Badalona.
PS 59/2010
La difusió de dades de caràcter personal sense el consentiment de les persones afectades ni la concurrència d'una habilitació legal constitueix una cessió o comunicació de dades, la qual és tipificada com una infracció greu d'acord amb el nou règim sancionador introduït per la Llei 2/2011, d'economia sostenible, que resulta d'aplicació en la mesura que afavoreixi al presumpte infractor. La notificació per edictes només procedeix una vegada s'han efectuat els pertinents intents de notificació personal i només ha d'incloure aquelles dades de caràcter personal estrictament necessàries per a la identificació del destinatari de la notificació. D'altra banda, no proporcionar a l'Autoritat la informació o documentació requerida és constitutiva d'una infracció greu. Articles aplicats: 11, 44.3 i), 44.3 k), 47 LOPD; 59 Llei 30/1992; 58 Llei 26/2010; 5 Llei 5/2002.
07/04/2011
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. PS 49/2010, referent a l’Ajuntament de Figaró-Montmany.
PS 49/2010
La cessió o comunicació de dades de caràcter personal sense el consentiment de la persona afectada ni la concurrència d'habilitació legal és constitutiva d'una infracció greu d'acord amb el nou règim sancionador introduït per la Llei 2/2011, d'economia sostenible, que resulta d'aplicació en la mesura que afavoreixi al presumpte infractor. La situació d'emergència invocada per l'entitat imputada, però no acreditada durant el procediment, no legitima la cessió no consentida. El dret fonamental a la protecció de dades de caràcter personal preval davant l'eventual col·lisió amb altres drets no fonamentals. Articles aplicats: 3, 6, 11, 44.3 k) LOPD; 3 L 32/2010; 128 L 30/1992; 25 i 26 L 7/1985; 66 i 67 DL 2/2003; 1902 CC.
31/03/2011
RESOLUCIÓ del procediment sancionador núm. PS 50/2010, referent al Consorci Escola Industrial de Barcelona.
PS 50/2010
La manca de sol·licitud d'inscripció dels fitxers -prèviament creats- al Registre de Protecció de Dades de Catalunya. és constitutiva d'una infracció lleu. Aquesta imputació procedeix també quan es va sol·licitar la inscripció però no es va donar compliment al requeriment d'esmena dels defectes observats, en el termini concedit a l'efecte, ja que la manca d'esmena comporta que es produeixi el desistiment de la sol·licitud d'inscripció. Articles aplicats: 39 i 44.2 c) LOPD; 11 Llei 32/2010; 55 RLOPD.
31/03/2011
Total de pàgines: 85