The information on which the search is based has been translated by a computer system without human intervention. It may contain errors in vocabulary, syntax or grammar. The translation may also produce mistakes in the searches performed.
51 results were found for your search terms Right of objection
Publication on a municipal website of the proceedings of a selection process.
PT 54/2019
The untimeliness of the City Council's response to the applicant's request, which is described as an exercise of the right of opposition, is declared untimely, given that the claimant's intention is not to suppress his data, but these do not appear in the two acts of a selective process that appear published in the municipal web. No pronouncement is made on the merits, given that the right of opposition of the claimant has finally been addressed, within the procedure prior to art. 37.3 of the LOPDGDD.
06/02/2020
Limitació dels tractaments de dades del progenitor que no té atribuït l'exercici de la potestat parental.
PT 39/2019
Es desestima la reclamació per desatenció del dret de supressió, exercit per un pare respecte les dades seves que figuren en els fitxers del Departament d'Educació per tenir una filla menor escolaritzada en un centre educatiu públic, atès que les dades tractades són necessàries per a l'exercici dels poders públics conferits al Departament. No obstant, per aplicació del principi d'economia processal, s'analitza la sol·licitud des del punt de vista del dret d'oposició, i es conclou que procedeix estimar la petició formulada en darrer terme pel reclamant de deixar de ser contactat pel Departament amb motiu de la seva filla -amb els límits que s'indiquen-, pel fet que la sentència esdevinguda atribueix a la mare en exclusiva l'exercici de la potestat parental, a qui també atribueix la guarda i custòdia, resultant exclòs el pare reclamant.
29/11/2019
Opposition of a citizen to the consultation of his economic data
CNS 34/2019
When a citizen does not want to take advantage of the aid system provided for by Law 24/2015 on energy poverty, he can oppose the consultation of his economic or other data for the preparation of the report referred to in article 6.4 of Law 24/2015. When the citizen wants to take advantage of the benefits established by this Law, the citizen can also oppose, although in this case it is advisable to warn him of the consequences of his opposition, as it may prevent access to social services. to information necessary to be able to make a positive report on your situation of risk of residential exclusion. The city council must take the necessary measures to ensure that the staff in charge of processing the procedure exercise this right of opposition.
10/09/2019
Dret d'oposició en publicitat contractació administrativa.
PT 13/2019
La persona reclamant interessava la no publicació de les seves dades a la plataforma de contractació, dades que s'havien publicat en la dita plataforma en tant que licitador -empresari individual- en un procés de contractació administrativa. En tractar-se d'una administració pública, la base jurídica que habilitaria la publicació de les dades de la persona reclamant, no és només el compliment d'una obligació legal establerta a la LCSP, sinó també l'establerta a l'article 6.1.e) RGPD (tractament necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics). El dret d'oposició no es pot exercir quan el tractament obeeix al compliment d'una obligació legal, però sí en el cas previst al citat article 6.1.e) RGPD. En aquest supòsit es desestima la reclamació ja que la persona reclamant no ha invocat cap circumstància que justifiqui la prevalença del seu dret.
29/07/2019
Access to the particulars of the members of the household without the consent of them all
CNS 23/2019
The article 28.2 of the LPAC allows to the public administrations to consult, without consent of the affected persons, the data related to the members of the household or of communal life, that requires the sectorial regulations, unless one of the members opposes to it or that treats itself of categories special of data. In any case it is necessary to guarantee the information to the persons affected about this consultation or communication, as well as the possibility to oppose to it.
14/05/2019
Reclamació per desatenció del dret d'oposició a la publicació a l'HC3.
PT 27/2018
S'estima la reclamació per raons formals, ja que el Departament de Salut no ha contestat la sol·licitud d'oposició formulada per la persona reclamant, i també s'estima quant al fons, ja que la reclamant ha esgrimit que la publicació de les seves dades a la història clínica compartida a Catalunya (HC3) li genera perjudicis, i respecte de tal petició el Departament ha guardat silenci, també davant l'Autoritat.
15/02/2019
Oposició a que informes mèdics es publiquin a la història clínica compartida (HC3)
PT 28/2018
S'estima la reclamació, i es reconeix el dret de la persona reclamant a que es despubliqui un informe mèdic que figura incorporat a la seva història clínica compartida. Tot i que el CatSalut havia estimat la seva sol·licitud, no l'ha executat completament ja que dels 4 informes controvertits, n'hi ha un que no s'ha despublicat. Els motius que esgrimeix el CatSalut per justificar la no despublicació dels informes mèdics controvertits, no sembla que justifiquin la demora, atès l'estat de la tecnologia i els coneixements informàtics actual.
15/02/2019
Data processing of accusing persons of driving offenses
CNS 6/2019
The applicable regulations allow the person denounced, without harm of the possibility of the accusing person exercising the law of opposition, to communicate the identity (name and surnames) of the accusing person of driving offenses. From the prospect of the principle of minimization, it does not seem that with general character the denounced person has to have knowledge of other particulars of the accusing person beyond to know the identity (name and surnames), in particular, the address and the profession of the accusing person.
13/02/2019
Dret d'oposició a dades personals publicades a internet.
PT 33/2018
Tot i que l'òrgan responsable va estimar la sol·licitud d'oposició de la persona reclamant, no el va executar de manera completa, ja que amb la substitució del nom i cognoms per les inicials de la persona afectada, no s'evitava la seva identificació. És per això que s'estima la reclamació i es requereix que es faci efectiu el dret de manera completa, mitjançant l'anonimització correcta.
20/12/2018
Presumed communication of data of the person who a complaint formulated to the denounced person.
IP 148/2017
The complaint is filed not to exist evidence enough that allows to impute the communication of data denounced and drowned by the town council. The one denounced, if the complaint derived in a procedure (previous ponderation among the rights and affected interests), has evidence about the town council not informing the denouncer about the possible communication of its data accredited, but the responsibility for these facts would have become extinct by prescription.
08/02/2018
Total number of pages: 6