
L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) avala que l’empresa faci controls d’alcoholèmia i substàncies estupefaents al personal encarregat de tasques específiques de conducció o vinculades a la seguretat del trànsit ferroviari, a l’inici i durant la jornada laboral.
En un dictamen publicat en resposta a una consulta formulada per una empresa pública de transports, l’APDCAT determina que el tractament de dades de salut del personal encarregat d’aquest tipus de tasques compta, en aquest supòsit, amb habilitació legal del Reglament general de protecció de dades en relació amb la legislació ferroviària.
Pel que fa al personal que desplega aquestes funcions en els serveis de transport de la xarxa d’autobusos o del telefèric, el dictamen recorda que normativa de protecció de dades no impedeix els controls periòdics del consum de les esmentades substàncies, sempre i quan ho estableixi justificadament el servei de prevenció de riscos laborals, tenint en compte que pot constituir un risc per a la resta del personal o per a terceres persones.
Així mateix, el dictamen conclou que aquest tractament de dades l’ha d’efectuar personal sanitari amb competència tècnica, formació i capacitat acreditada.
En resposta a una consulta formulada per una empresa pública de transports, l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades determina en un dictamen que la normativa de protecció de dades habilita els controls d’alcoholèmia i substàncies estupefaents a l’inici o durant la jornada laboral al personal que du a terme tasques de conducció o seguretat ferroviària.