L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT) renova la seva identitat visual corporativa. Des de la seva constitució el 2003, primer com a Agència i després com a Autoritat, l'APDCAT ha mantingut la mateixa identitat visual corporativa (registrada el 2004 com a Agència, i el 2010 com a Autoritat). El canvi d’imatge respon a la necessitat de renovació i modernització després d’aquests 20 anys, per alinear-se amb els objectius transformadors recollits al Pla estratègic 2023-2028.
El nou logotip és l’expressió gràfica d’una institució moderna, actual i compromesa amb la protecció de la privacitat. Manté l’acrònim que identifica l’Autoritat i incorpora un joc entre les lletres p i d, per reforçar la idea de protecció de les dades personals. Aquest efecte queda encara més palès amb la versió animada del logotip, que s’emprarà en els suports digitals que ho permetin. El color vermell continua essent protagonista, tot i que amb una tonalitat nova, més fresca i actual.
El logotip té una versió horitzontal i una altra de vertical, amb el nom de l’Autoritat a sota o al costat, segons convingui, seguint les aplicacions recollides al nou manual d’identitat visual. També compta amb un nou símbol, a partir del joc de la p protegint la d, que s’utilitzarà com a imatge identificativa accessòria en documents i publicacions.
Una institució més propera i accessible
L’elaboració del nou Pla estratègic de l’Autoritat ha suposat un motor de transformació del model de la institució, a partir de cinc pilars estratègics i quatre palanques de canvi. El pla recull un seguit d'accions per potenciar el paper de la ciutadania i la defensa dels seus drets i llibertats, la sensibilització i l’orientació, per dotar-la d'eines per protegir-se dels riscos de perdre el control de les seves dades personals.
A més del canvi de logotip, l'APDCAT té en marxa un projecte per renovar el seu portal web i la seu electrònica, que suposarà la culminació d’aquesta transformació visual. A més de modernitzar el disseny i la presentació de la informació, l’objectiu de la iniciativa és facilitar-hi l’accés, millorar-ne l’ordenació i estructura i afavorir la comprensió de continguts. Es pretén, així, que el portal sigui una eina útil i pràctica també per a la ciutadania, que sigui atractiva i moderna alhora que manté la reputació de la institució. Vol ser una porta d'entrada que connecti les persones amb els valors i principis del nou model de l'APDCAT, com ara la proximitat, l'accessibilitat, la modernitat, la professionalitat i el rigor.
Després de més de 20 anys, l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades ha impulsat la modernització de la seva imatge, en línia amb els objectius transformadors del seu Pla estratègic 2023-2028.