El responsable del tractament ha de fer una consulta prèvia a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades en els supòsits següents:
- Abans d’iniciar el tractament, quan s’hagi efectuat una avaluació d’impacte sobre la protecció de dades de la qual n’hagi resultat un alt risc, si el responsable no pren mesures per mitigar-lo.
En l’àmbit de la Llei orgànica 7/2021, de 26 de maig, s’ha de demanar sempre que el tipus de tractament pot generar un alt nivell de risc per als drets i llibertats de les persones afectades, en particular quan s’emprin tecnologies, mecanismes o procediments nous:
- En el procés d’elaboració de qualsevol proposta de mesura legislativa que hagi d’adoptar el Parlament de Catalunya o una mesura reglamentària basada en aquesta mesura legislativa que es refereixi al tractament.
- Els altres casos en què una norma amb rang de llei obligui el responsable del tractament a consultar l’autoritat de control i obtenir-ne l’autorització prèvia, en relació amb un tractament fet en exercici d’una missió en interès públic.
Qui el pot demanar
La sol·licitud d’informe sobre disposicions generals l’ha de fer l’òrgan que n’exerceix la representació.
En la resta de supòsits l’ha de demanar el responsable del tractament o, si escau, el delegat de protecció de dades.
Canals de tramitació
En el cas dels subjectes previstos a l'art. 14.2 de la Llei 39/2015, que estan obligats a relacionar-se amb les administracions públiques per mitjans electrònics, la sol·licitud s’ha de fer mitjançant el tràmit “Sol·licitud d’informe sobre disposicions generals i altres consultes prèvies” d'aquesta plataforma.
La resta d'entitats l'han de presentar a través de la plataforma e-TRAM, mitjançant el tràmit “Altres tràmits” "Presentació d'escrits dirigits a l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades". En aquest cas, cal adjuntar la sol·licitud emplenada i signada.
Els subjectes que no estan obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques també ho poden fer per qualsevol dels altres mitjans a què es refereix l’art. 16.4 de la Llei 30/2015, de l’1 d’octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Per la seu electrònica de l'Autoritat, amb signatura electrònica.
- Per correu postal, amb signatura manuscrita, a l’adreça Gran Via de les Corts Catalanes, 635, 1a planta, 08010 Barcelona.
- Presencialment, amb signatura manuscrita, al Registre d'entrada de documents de l'APDCAT (Gran Via de les Corts Catalanes, 635, 1a planta, 08010 Barcelona, de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 h); al Registre d'entrada de qualsevol òrgan de l'Administració de la Generalitat de Catalunya o de l'Estat; o en una oficina de Correus.
Preu
Sense cost per a la persona interessada.
Documentació a aportar
La que l’Autoritat hagi requerit, si escau.
Termini de resolució
Vuit setmanes, ampliables en sis setmanes més.
Documents relacionats