L’APDCAT, en col·laboració amb el CTTI, organitza la jornada 'Robòtica assistencial: com innovar sense renunciar a la privacitat', en què persones expertes de l’àmbit empresarial, universitari, de la recerca i de l'Administració analitzaran l'impacte que tenen els robots dissenyats per a l'assistència personal en la privacitat de les persones i la resta de drets fonamentals.
Quan
Data20.10.2022 - 20.10.2022
Afegeix al calendari de Google
L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT), en col·laboració amb el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), organitza per al proper dijous 20 d’octubre, a les 9.00 hores, la jornada 'Robòtica assistencial: com innovar sense renunciar a la privacitat'. L’acte comptarà amb la participació de persones expertes del món empresarial, la universitat, la recerca i l'Administració.
La sessió servirà per conèixer experiències que s'estan duent a terme en aquest camp i per incidir en la manera com el disseny de la tecnologia ha d’integrar la garantia del dret a la protecció de dades personals, com a mecanisme de protecció d’aquest dret i de la resta de drets que es poden veure afectats pel tractament de dades personals. També, perquè tots els agents involucrats en el disseny, el desenvolupament i l’ús de tecnologia que interactua amb les persones prenguin consciència de les seves responsabilitats envers la protecció de dades des del disseny i per defecte.
Xavier Milà, director gerent del CTTI, i Meritxell Borràs, directora de l’APDCAT, seran els encarregats de donar la benvinguda a l'acte, que se celebrarà a l'auditori del CTTI (carrer Salvador Espriu, 45-51, Polígon Pedrosa. L'Hospitalet de Llobregat). Seguidament, Carme Torras, investigadora de l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial del Consell Superior d’Investigacions Científiques i la Universitat Politècnica de Catalunya, parlarà sobre com la tecnologia modela les persones.
Després de la pausa-cafè, a les 11.00 hores tindrà lloc una taula rodona per conèixer experiències en protecció de dades des del disseny, amb la participació de Francesco Ferro, CEO a PAL Robotics; Lluís Anaya, director d’Innovació Digital del CTTI, i Núria Vallès, investigadora del centre de recerca IDEAI (UPC) i de l'STS-b (UAB).
Finalment, Lorenzo Cotino, catedràtic de dret constitucional de la Universitat de València i coordinador de Regulació i Drets a l'OdiseIA, se centrarà a analitzar els impactes de la robòtica assistencial en els drets i llibertats de les persones.