El registre es pot organitzar al voltant d'operacions de tractament concretes, vinculades a una finalitat bàsica comuna de totes elles (per exemple “gestió de clients”, “gestió comptable” o “gestió de recursos humans i nòmines”), o bé d’acord amb altres criteris diferents.
Una possibilitat per organitzar el registre d'activitats de tractament és partir dels fitxers que els responsables havien notificat al Registre de Protecció de Dades de Catalunya i detallar totes les operacions que es realitzen sobre cada conjunt estructurat de dades. Podeu descarregar-vos els fitxers que teníeu declarats al Registre de Protecció de Dades de Catalunya en aquest enllaç.
L’APDCAT ha desenvolupat una aplicació senzilla per portar el registre d’activitats del tractament, a fi que els responsables i els encarregats del tractament que ho desitgin la puguin utilitzar. Us la podeu descarregar en aquest enllaç
D’acord amb l’article 30.5 de l’RGPD, l’obligació de portar el registre no s’aplica a cap empresa ni organització que tingui menys de 250 treballadors, tret que el tractament comporti un risc per als drets i les llibertats dels interessats, no sigui ocasional o inclogui les categories especials de dades personals esmentades a l'article 9, apartat 1, o les dades personals relatives a condemnes i infraccions penals a què es refereix l'article 10.
D’acord amb el posicionament del Grup de treball de l’article 29 sobre aquesta qüestió, aquesta previsió s’ha d’interpretar en el sentit que no s'aplica a empreses ni organitzacions que ocupin menys de 250 persones, llevat que hi concorri alguna de les circumstàncies següents:
- Si és probable que hi hagi un risc per als drets i llibertats dels subjectes.
- Si el tractament no és ocasional.
- Si inclou categories especials de dades (art. 9 RGPD) o infraccions i condemnes penals.
Els tractaments en què hi concorri alguna d’aquestes circumstàncies s’han d’incloure al registre.