S'han trobat 3.903 resultats
Infracció del principi de licitud per la publicació de les absències del personal docent del centre en un tauler d'anuncis de la sala del professorat.
PS 20/2024
s'acorda declarar que l'entitat ha comés una infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.a, ambdós de l'RGPD sancionador, per la infracció del principi de licitud, en motiu de la publicació en el tauler d'anuncis de la sala del professorat dels llistats d'absències del personal docent de l'Institut.
27/03/2024
Es resol arxivar les actuacions per la filtració de dades a la premsa sobre un expedient disciplinari.
IP 422/2023
Principi de presumpció d'innocència. S'arxiven les actuacions ja que, durant la fase d'investigació, no ha aparegut cap element de prova que permeti atribuir d'una manera incontrovertible a la Divisió d'Afers Interns (DAI) dels Mossos d'Esquadra la filtració de les dades publicades pel diari digital "El Nacional" sobre un agent del CME ni, en conseqüència, acreditar la comissió d'una infracció per part de l'entitat denunciada.
27/03/2024
Informe en relació amb el Projecte de decret de gestió de la seguretat viària en les infraestructures viàries de la Generalitat de Catalunya
PD 5/2024
27/03/2024
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació contra un Departament per la denegació de l’accés a tota la documentació relacionada amb les entrevistes realitzades en un procés de selecció i altra documentació relacionada amb places de nova creació.
IAI 1/2024
El reclamant, que actua en la seva condició de delegat sindical, té dret a accedir a les convocatòries enviades als participants en el procés de selecció per fer les entrevistes, així com a les dades identificatives del personal empleat públic que ha participat en la tramitació i resolució del procés selectiu per raó del seu càrrec.
Quant a les actes de valoració de les entrevistes, s’ha de denegar l’accés a aquesta informació respecte de les persones aspirants que no hagin estat seleccionades. Pel que fa a les persones finalment seleccionades, només podria accedir-ne si el reclamant actua en representació d’una organització sindical que tingui la consideració de més representativa. En cas contrari l’accés s’hauria de limitar a la puntuació final obtinguda i, si escau, a la documentació que reculli la motivació de la selecció del candidat.
20/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta sobre la signatura de documents en format electrònic
CNS 18/2023
S’examina la viabilitat d’utilitzar la signatura biomètrica per a determinats documents en l’àmbit de salut, com serien el consentiment informat (oferint una alternativa) i altres documents administratius. S’analitza la diferenciació entre identificació i signatura en l’àmbit de les actuacions administratives i es conclou que, mentre les dades biomètriques no s’emprin per identificar i autenticar mitjançant un tractament tècnic específic, no hi ha un tractament de categories especials de dades. Des d’aquest punt de vista, el seu ús i prova estaria regulat per la normativa sobre la signatura electrònica i s’empararia en la normativa de procediment i el dret dels interessats d’utilitzar mecanismes electrònics de signatura; això, sempre que compleixin la legislació sobre serveis electrònics de confiança. En cas de discrepància amb la signatura biomètrica emesa, sí que suposaria un tractament de dades a l’efecte d’autenticació, que estaria fonamentat en la base legitimadora de l’article 9.2.f de l’RGPD
20/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament en relació amb la gravació i la difusió, per part de la ciutadania, d'imatges d'actuacions policials on s’identifiqui els agents de cossos policials
CNS 35/2023
L’interès legítim per part de la ciutadania (art. 6.1.f) RGPD), podria habilitar el tractament de dades identificatives (imatge gràfica i número d’identificació d’agents de FFCCS), sens perjudici dels límits i condicions previstes a la normativa. En atenció a la normativa vigent (art. 36.23 LOPSC), el risc o perill concret que ha de concórrer per considerar il·lícita i sancionable la difusió d’imatges ha de ser concret, proporcionat, comprovable i objectivable, en els termes de la STC 172/2020, i atenent a la casuística de cada situació particular, que no correspon a aquesta Autoritat determinar. Atès el concepte de dada personal, la licitud de la captació i difusió, si escau, del número d’identificació TIP, sembla que podria concórrer, també, quan la difusió de la imatge dels agents es consideri legítima en aplicació de la legislació aplicable.
20/03/2024
Nova Resolució
IP 182/2023
19/03/2024
Infracció del principi de confidencialitat. Accés a les dades d'una tercera persona a través de la carpeta ciutadana i amb certificat electrònic.
PS 69/2023
L'Ajuntament no va implementar les mesures tècniques i organitzatives adequades per impedir, des del disseny i per defecte, la possibilitat que, en el supòsit que dues persones entrin simultàniament al sistema, cadascuna amb el seu corresponent certificat electrònic, s'accedeixi a la pantalla inicial de la carpeta ciutadana de l'altra persona. A conseqüència d'això, es va infringir el deure de confidencialitat en quedar exposades les dades d'una altra persona usuària. Concurs medial d'infraccions (mesures de seguretat i confidencialitat). Es declara la infracció del principi de confidencialitat.
19/03/2024
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada contra un Ajuntament per la denegació d’accés a la denúncia presentada contra la persona reclamant
IAI 61/2023
El dret d’accés reconegut per la normativa de protecció de dades personals permetria l’accés del reclamant a còpia de la informació que sobre la seva persona consti a l’escrit de denúncia o en l’informe reclamat, inclòs l’origen de les dades, per tant, la identitat de la persona denunciant -que el reclamant ja coneix- i, si escau, de terceres persones que hagin aportat informació sobre el denunciat, i la informació sobre els fets i o les accions que se li atribueixen (participació fraudulenta en un procés selectiu). No sembla necessari donar accés a dades personals de terceres persones en qualitat de participants en el procés selectiu objecte de denúncia, més enllà de la informació que ja hagi pogut fer-se pública per aplicació de la normativa aplicable.
19/03/2024
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb una reclamació contra la denegació de l’accés al registre d’accessos a la història clínica
IAI 69/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix comunicar a la persona reclamant la informació que sol·licita, relativa als accessos a la seva història clínica, inclosa la identitat dels professionals, rang i categoria professional, que hi han accedit.
14/03/2024
Total de pàgines: 391