S'han trobat 1.157 resultats amb els descriptors Administració pública
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament relativa a l’ús d’avions no tripulats per a diverses finalitats
CNS 9/2024
La normativa de protecció de dades personals no s’oposa a la utilització de sistemes que no captin imatges de persones físiques identificades o identificables.
En el cas que, per a les finalitats exposades en la consulta, hi hagi un risc potencial de tractar imatges de persones físiques, l’Ajuntament ha de dur a terme l’avaluació d’impacte en la qual, a més de verificar si concorre base jurídica suficient, s’avaluï la necessitat i la proporcionalitat de l’ús del dron per a cada finalitat i, si escau, les mesures per afrontar els riscos, entre altres qüestions analitzades en el present dictamen.
Quan la utilització del dron tingui per finalitat la identificació de persones físiques a la via pública, aquest tractament només el podrien dur a terme els cossos i forces de seguretat.
Tot això sens perjudici que, en el cas de la recerca de persones perdudes a zones forestals o al riu, aquest tractament pugui estar legitimat sobre la base de l’article 6.1.d) de l’RGPD, relatiu a quan és necessari per protegir interessos vitals de l'interessat o d'una altra persona física, en la mesura que el dugui a terme el personal que tingui atribuïdes aquestes competències.
22/05/2024
1/10 Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada per un ciutadà contra un Ajuntament per la denegació d’accés a l’expedient complet del procés selectiu corresponent al cap de la Guàrdia Municipal
IAI 6/2024
Prenent en consideració les circumstàncies que concorren en el cas particular, d’acord amb la normativa de protecció de dades i a efectes de la ponderació exigible, no resultaria prou justificat l’accés de la persona reclamant a la informació objecte de la reclamació, relacionada amb un procediment de selecció de personal, en el qual la persona reclamant no hauria participat.
29/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa al tractament de les dades biomètriques amb finalitats de control de presència i control de l’accés a dependències municipals
CNS 2/2024
Analitzades les consultes formulades per la delegada de protecció de dades de l’Ajuntament, és necessari que la previsió que es pretén introduir al conveni col·lectiu (i si escau, en els acords pel que fa al personal funcionari), reuneixi els requisits de l’article 9.2.b) de l’RGPD, és a dir, que estableixi les garanties adequades en els termes que ho estableix la doctrina del Tribunal Constitucional a què es fa referència en aquest dictamen i, a més, que hagi dut a terme amb caràcter previ al tractament de categories especials de dades l’anàlisi de la necessitat de la mesura, i tingui la capacitat de poder demostrar-ho d’acord amb el principi de responsabilitat proactiva (art. 5.2 de l’RGPD).
Pel que fa a l’anàlisi de la necessitat del tractament de dades biomètriques amb la finalitat de control d’accessos, cal que l’Ajuntament analitzi per cadascuna de les dependències municipals si aquesta mesura supera el judici de proporcionalitat
22/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament sobre la sol·licitud d’accés a dades d’una persona menor de 14 anys, per part del seu pare, que no acredita poder exercir la potestat parental
CNS 7/2024
Atesa la normativa aplicable, no sembla que la condició de família monoparental comporti necessàriament la limitació o exclusió de l’accés a les dades del menor per part de l’altre progenitor, sempre que aquest mantingui l’exercici de la potestat parental. Sembla raonable demanar l’aportació de documentació complementària al sol·licitant, que acrediti la seva condició de titular de la potestat parental, sempre que el responsable del tractament no disposi de documentació prèvia que acrediti aquesta condició. En cas de possible conflicte entre les parts o de circumstàncies que puguin afectar l’exercici del dret d’accés per representació, també semblaria raonable donar trasllat d’aquesta petició a la mare del menor per tal que pugui al·legar si existeix alguna circumstància que hagi de comportar una limitació del dret d’accés.
02/04/2024
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual es modifiquen els Estatuts del Centre de la Propietat Forestal, aprovats pel Decret 269/2016, de 5 de juliol
PD 7/2024
02/04/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una societat municipal sobre el rol que ocupa en el tractament de dades personals i la base jurídica aplicable a certs tractaments
CNS 3/2024
En el cas examinat, a la vista del marc normatiu d’aplicació i la informació disponible, podria concloure’s que la societat municipal actuaria, en relació amb els tractaments de dades necessàries per dur a terme les actuacions vinculades a programes per afavorir la inserció sociolaboral de determinats col·lectius per encàrrec de l’Ajuntament, com a subencarregada del tractament.
Per altra banda, seria necessari el consentiment de les persones que sol·liciten participar en els dits programes, així com de les persones que sol·liciten a la societat municipal, com a agència de col·locació, els serveis de col·locació i intermediació laboral, per a tractar les seves dades personals.
27/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa al control de presència mitjançant sistemes biomètrics
CNS 5/2024
Aquesta Autoritat manté el criteri del dictamen CNS 63/2018 relatiu a que el responsable del tractament ha de verificar a través d’una avaluació d’impacte de protecció de dades que el tractament de dades biomètriques amb la finalitat de control de presència o de jornada laboral, entre altres qüestions que cal analitzar, compleix amb el principi de licitud (art. 6 de l’RGPD i art. 9 de l’RGPD) i supera el judici de necessitat i proporcionalitat en els termes que s’han exposat.
D’altra banda, l’avaluació d’impacte comporta l’anàlisi de les obligacions i els principis del tractament que estableix la normativa de protecció de dades, en el cas en concret, sense que el seu resultat es pugui plantejar en termes teòrics o generals
27/03/2024
Informe en relació amb el Projecte de decret de gestió de la seguretat viària en les infraestructures viàries de la Generalitat de Catalunya
PD 5/2024
27/03/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament en relació amb la gravació i la difusió, per part de la ciutadania, d'imatges d'actuacions policials on s’identifiqui els agents de cossos policials
CNS 35/2023
L’interès legítim per part de la ciutadania (art. 6.1.f) RGPD), podria habilitar el tractament de dades identificatives (imatge gràfica i número d’identificació d’agents de FFCCS), sens perjudici dels límits i condicions previstes a la normativa. En atenció a la normativa vigent (art. 36.23 LOPSC), el risc o perill concret que ha de concórrer per considerar il·lícita i sancionable la difusió d’imatges ha de ser concret, proporcionat, comprovable i objectivable, en els termes de la STC 172/2020, i atenent a la casuística de cada situació particular, que no correspon a aquesta Autoritat determinar. Atès el concepte de dada personal, la licitud de la captació i difusió, si escau, del número d’identificació TIP, sembla que podria concórrer, també, quan la difusió de la imatge dels agents es consideri legítima en aplicació de la legislació aplicable.
20/03/2024
Infracció del principi de confidencialitat. Accés a les dades d'una tercera persona a través de la carpeta ciutadana i amb certificat electrònic.
PS 69/2023
L'Ajuntament no va implementar les mesures tècniques i organitzatives adequades per impedir, des del disseny i per defecte, la possibilitat que, en el supòsit que dues persones entrin simultàniament al sistema, cadascuna amb el seu corresponent certificat electrònic, s'accedeixi a la pantalla inicial de la carpeta ciutadana de l'altra persona. A conseqüència d'això, es va infringir el deure de confidencialitat en quedar exposades les dades d'una altra persona usuària. Concurs medial d'infraccions (mesures de seguretat i confidencialitat). Es declara la infracció del principi de confidencialitat.
19/03/2024
Total de pàgines: 116