S'han trobat 84 resultats amb els descriptors Missió en interès públic o exercici de poders públics
Base legal que justifica el tractament de dades. Presumpció d'innocència.
IP 359/2018
La utilització per part de la Unitat de RRHH de les dades prèviament facilitades per un/a empleat/ada públic/a en una sol·licitud de compatibilitat, per dur a terme determinades actuacions tendents a comprovar uns fets que podrien constituir una infracció disciplinaria, i sustentar així la iniciació d'una informació reservada, seria una actuació que no contravindria la normativa de protecció de dades, en la mesura que hi concorreria una base jurídica que legitimaria el dit tractament.
Per altra banda, no hi ha cap evidència que la Unitat de RRHH permetés que persones no autoritzades accedissin a la informació relativa a la denegació de compatibilitat, per la qual cosa s'arxiva en base al principi de presumpció d'innocència.
29/07/2019
Base legal que justifica el tractament de dades. Presumpció d'innocència.
IP 358/2018
La utilització per part de la Unitat de RRHH de les dades prèviament facilitades per un/a empleat/ada públic/a en una sol·licitud de compatibilitat, per dur a terme determinades actuacions tendents a comprovar uns fets que podrien constituir una infracció disciplinaria, i sustentar així la iniciació d'una informació reservada, seria una actuació que no contravindria la normativa de protecció de dades, en la mesura que hi concorreria una base jurídica que legitimaria el dit tractament.
Per altra banda, no hi ha cap evidència que la Unitat de RRHH permetés que persones no autoritzades accedissin a la informació relativa a la denegació de compatibilitat, per la qual cosa s'arxiva en base al principi de presumpció d'innocència.
29/07/2019
Informe en relació amb el Projecte de decret d'Administració Digital
PD 9/2019
29/07/2019
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- Procediment administratiu
- DRETS HABEAS DATA
- No ser objecte de decisions automatitzades (incloent perfils)
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Principi minimització
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
Recollida de dades per gestionar el pagament d'una sanció de trànsit
IP 152/2018
La recollida de dades personals relatives a la identificació de l'expedient sancionador i les relatives a la targeta de crèdit per poder efectuar el pagament de la sanció de trànsit, seria lícit en base a l'article 6.1.e l'RGPD.
28/03/2019
Licitud del tractament per realitzar unes enquestes en el marc d'un estudi d'inserció laboral
CNS 49/2018
La possibilitat de tractar determinades dades que tenen les universitats catalanes, dels graduats universitaris per posar-se en contacte amb ells amb la finalitat de realitzar unes enquestes dins de l’estudi d’inserció laboral, pot considerar-se que hi ha habilitació suficient a l’empara de l’article 6.1 e) de l’RGPD, sempre i quan l’enquesta objecte de consulta tingui la consideració d’activitat estadística d’interès de la Generalitat, d’acord amb la Llei 23/1998, de 30 de desembre, d’estadística de Catalunya, i en els termes expressats en el Pla estadístic inclòs en la Llei 5/2016.
22/10/2018
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Universitats
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Universitats
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
Accés a un aplicatiu municipal de tramitació d'expedients administratius
CNS 40/2018
El síndic de greuges municipal té habilitació per demanar a l’Ajuntament la informació necessària per al compliment de les seves funcions. Ara bé, en virtut del principi de minimització (l’article 5.1 c) RGPD) només sembla adequada la possibilitat de poder accedir als expedients concrets, o parts d’expedients, a què es refereixin les investigacions del síndic de greuges municipal (considerant 31 RGPD). Des de la perspectiva de la normativa de protecció de dades i per la informació de què es disposa, facilitar al síndic de greuges municipal l’accés directe a l’aplicatiu municipal no s’adequaria al principi de minimització de dades i podría suposar un risc per l’adequada protecció de la informació personal dels ciutadans.
25/07/2018
Utilització de les dades del Padró per a la celebració d'una consulta popular
CNS 39/2018
L’Ajuntament pot accedir a les dades del Padró per posar en coneixement dels veïns la celebració d’un procés de participació ciutadana per decidir el nom d’una plaça, en tractar-se d’una finalitat compatible amb la del Padró i emparada per l’exercici de les competències que en matèria de foment de la participació ciutadana té encomanades. També podria utilitzar-les per conformar-ne el cens electoral, llevat que es tracti d’una modalitat de participació respecte la qual s’hagi previst un instrument específic a tal efecte. Així, en cas de celebrar-se una consulta popular no referendària de caràcter sectorial, l’acreditació del compliment dels requisits per poder participar-hi hauria d’efectuar-se a través del Registre de participació en consultes populars no referendàries, de conformitat amb la Llei 10/2014.
05/07/2018
Comunicació de dades dels alumnes matriculats en programes de formació i inserció per fer un seguiment del seu itinerari educatiu
CNS 25/2018
El tractament de les dades identificatives dels alumnes matriculats a PFI per part dels serveis territorials d’un Departament de la Generalitat amb la finalitat de fer un seguiment de l’itinerari dels alumnes que han abandonat els estudis obligatoris mentre duri aquesta situació pot considerar-se compatible amb la finalitat inicial per a la qual es van recollir les dades. La comunicació d’aquesta mateixa informació des del Departament a un Consorci d’Educació constitueix una cessió o comunicació de dades a tercers habilitada a l’empara de l’article 6.1.e) RGPD, en relació amb l’article 160 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació i de l’article 123. i) de la Carta Municipal de Barcelona.
17/05/2018
Cessió de dades del Consell Comarcal als ajuntaments de la comarca
CNS 22/2018
La comunicació per part del consell comarcal de les dades identificatives dels usuaris del servei de teleassistència, així com dels imports pagats pel servei de teleassistència durant l’any 2017, el cost del servei i, l’existència de subvenció o no per part del consell comarcal, als ajuntaments de la comarca, es pot considerar un tractament legítim d’acord amb l’article 21 de l’LOPD, així com d’acord amb l’article 6.1.e) de l’RGPD. Essent legítima la comunicació als ajuntaments, sense consentiment de l’interessat, de les dades econòmiques esmentades no es considera necessària la subscripció d’un conveni amb aquesta única finalitat. Els ajuntaments poden accedir a les dades de domicili del Padró Municipal d’Habitants dels usuaris del servei amb la finalitat d’informar sobre els ajuts al servei, atès que es tracta d’informació personal necessària per a l’exercici de les competències que té encomanades.
26/04/2018
Revelació del contingut de les diligències d'embargament de béns immobles
CNS 16/2018
En les diligències d’embargament de béns immobles no és necessari incloure informació sobre les persones, diferents de l’obligat tributari, que ostenten algun dret real sobre el bé immoble embargat, llevat del supòsit de no coincidència entre propietat i possessió del bé, en què es podrà fer constar la identitat del posseïdor. La comunicació, si escau, d’aquestes dades a terceres persones interessades està expressament habilitada per l’LGT i, a partir del proper 25 de maig, per les previsions de l’article 6.1.c) i e) de l’RGPD.
06/04/2018
Total de pàgines: 9