L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, en virtut de la seva independència com a autoritat de control de protecció de dades, disposa del seu propi portal de transparència, i, en conseqüència, és la mateixa APDCAT a qui correspon avaluar-ne el contingut.
Aquesta autoavaluació respon a les obligacions recollides a la normativa de transparència. En aquest sentit, la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern preveu que els subjectes obligats estableixin procediments basats en indicadors objectius per a avaluar el compliment de les obligacions de transparència. Al seu torn, el Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública, preveu que cada administració pública estableixi els procediments adequats per tal d'efectuar una anàlisi amb la finalitat d'avaluar el grau de compliment intern de les seves obligacions de publicitat activa i donar-ne publicitat activa.
Amb aquest informe es dona compliment les dues obligacions previstes pel Decret: a) l’establiment dels procediments adequats per avaluar el grau de compliment i b) donar publicitat activa d’aquesta avaluació.