S'han trobat 418 resultats amb els descriptors Principi licitud
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament sobre el tractament de dades personals en la creació i gestió d’una àrea de promoció econòmica urbana
CNS 33/2024
La creació i gestió d’una àrea de promoció econòmica urbana pot comportar vàries comunicacions de dades personals de les persones físiques titulars del dret de possessió dels locals inclosos dins de l’àmbit de la futura àrea entre els diferents actors intervinents (ajuntament, entitat promotora i entitat gestora), que caldrà adequar a la legislació de protecció de dades, particularment, als principis de licitud i limitació de la finalitat, en els termes exposats en aquest dictamen.
20/01/2025
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Diputació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades empresarials individuals
- Dades representant persona jurídica
- ENTITATS
- Altres
- PRINCIPIS
- Principi exactitud
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Interès legítim
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
Comunicació de dades personals en el marc de la tramitació d'una SAIP.
IP 658/2023
Es resol arxivar la denúncia, atès que la revelació de la identitat de la persona sol·licitant d'informació pública era necessària per fer el tràmit del trasllat a terceres persones. Així mateix, aquest tractament de dades personals és lícit, atès que l'LTC i l'RLTC estableixen la potestat de les administracions públiques de revelar aquesta informació, quan es considera necessari.
20/12/2024
Informe jurídic en relació amb una Proposta de nova disposició, amb número de referència M-478.0, per incloure-la a l'Avantprojecte de llei de mesures fiscals i financeres de 2025
PD 23/2024
15/11/2024
Tractament de dades personals per part de personal inspector municipal.
IP 299/2024
La persona denunciant es queixava perquè l'Ajuntament va sancionar el seu progenitor per haver dipositat una bossa de residus a la via pública. Respecte d'aquesta actuació, el denunciant exposa que la prova que acreditaria la infracció és la troballa, per part del personal inspector, d'un tiquet que duia el nom i cognoms del seu pare a la bossa de residus. Considera que la prova és insuficient per acreditar l'autoria de la infracció. En aquest cas, d'acord amb l'article 6.1.c RGPD i en consonància amb la normativa de residus, hi ha habilitació legal perquè el personal inspector tracti les dades personals. Per l'exposat, escau arxivar la denúncia, sens perjudici que, en el marc del procediment sancionador iniciat per l'Ajuntament, la persona denunciant pugui qüestionar la validesa de la prova.
13/11/2024
Ús de l'empremta dactilar per controlar l'horari laboral.
PS 87/2024
Es resol declarar que des de l'Institut El Castell del Departament d'Educació i Formació Professional s'ha vulnerat el principi de licitud, recollit a l'article 5.1.a de l'RGPD, atès que l'entitat no disposa de cap base jurídica que legitimi el tractament de dades biomètriques dels seus treballadors
08/11/2024
Informe en relació amb el Projecte de Decret de modificació del Decret 651/2006, de 27 de desembre, pel qual s'aprova el sistema de descomptes per als usuaris habituals del túnel del Cadí, residents a qualsevol dels municipis de les comarques del Berguedà, de la Cerdanya i de l'Alt Urgell.
PD 18/2024
18/10/2024
Manca de col·laboració amb l'Autoritat.
PS 61/2024
15/10/2024
Publicació de dades personals en el marc d'un procés selectiu i comunicació de dades a un professional extern, sense comptar amb un contracte d'encàrrec del tractament.
PS 56/2024
L'Ajuntament va publicar, en obert, a la seva seu electrònica, diversos anuncis que contenen les dades personals dels participants d'un procés selectiu d'agents de la policia local. 1) S'imputa una vulneració del principi de licitud, perquè l'Ajuntament va publicar les qualificacions obtingudes per les persones que no van superar el procés selectiu, identificades amb el nom i cognoms i les quatre xifres del DNI, sense comptar amb cap base jurídica que legitimés la publicació o difusió d'aquesta informació. 2) S'imputa la vulneració del principi de minimització de dades, perquè l'Ajuntament va publicar l'edat dels aspirants, que no era una dada necessària per a la finalitat del tractament. 3) S'imputa la vulneració del principi de limitació del termini de conservació, perquè l'Ajuntament mantenia publicats diversos anuncis que contenen la informació personal dels participants del procés selectiu, quan ja no calia per complir la finalitat del tractament. 4) S'imputa a l'Ajuntament l'incompliment del deure de subscriure un contracte d'encàrrec del tractament.
01/10/2024
Publicació imatge d'un alumne.
PS 71/2024
L'escola va publicar la imatge d'un alumne al seu Instagram, sense el consentiment d'un dels progenitors, que havia indicat expressament que no autoritzava la publicació de les imatges a les xarxes socials del centre.
25/09/2024
Requisits de les sol·licituds d'exercici del dret d'oposició.
PT 40/2024
Es desestima la reclamació, atès que la persona interessada no va esmenar la sol·licitud a requeriment del responsable del tractament i, en conseqüència, no va formalitzar degudament la seva petició. En concret, se la instava a indicar el motiu, relacionat amb la seva situació particular, pel qual exercia el dret d'oposició en relació amb el tractament de dades personals per part dels professionals d'un centre mèdic concret (art. 21 RGPD). Tanmateix, com a afegitó, la resolució fa constar que, perquè un professional pugui accedir a categories especials de dades personals, cal apreciar algun dels supòsits de l'article 9.2 RGPD, sense que la circumstància referida als tractaments necessaris per protegir interessos vitals de la persona interessada pugui habilitar el tractament, quan la persona interessada no està incapacitada físicament o jurídicament per prestar el consentiment.
25/09/2024
Total de pàgines: 42