S'han trobat 8 resultats amb els descriptors Cooperació judicial
Enviament d'informes pericials per missatge electrònic sense implementar les mesures de seguretat.
PS 40/2024
Es declara que l'entitat va cometre la infracció tipificada a l'article 83.4.a, en relació amb l'article 5.1.f, ambdós de l'RGPD, perquè no va implementar les mesures de seguretat necessàries a l’hora d’enviar informes pericials que contenien dades especialment protegides a la tècnica que els havia elaborat, quan aquesta ja no pertanyia a l'entitat perquè era jubilada. La tramesa es va fer a una adreça gmail designada per la receptora, però sense xifrar ni encriptar-ne el contingut.
19/06/2024
Es desestima la reclamació de supressió de dades digitals referent a 13 òrgans judicials, atès que l'entitat va respondre la sol·licitud en temps i en forma escaient.
PT 54/2024
El reclamant demanava la supressió dels missatges electrònics que havia tramès als 13 òrgans judicials, en relació amb nombrosos procediments de diversa índole sense concretar. Es desestima la reclamació, atès que ha quedat acreditat que l'entitat reclamada va respondre la sol·licitud dins el termini i en la forma escaient, de manera que va trametre al reclamant les resolucions dels diferents òrgans judicials respecte dels quals el reclamant demanava la supressió de les seves dades. L'Autoritat no considera oportú pronunciar-se sobre les decisions preses per cadascun dels òrgans judicials, atès que excedeixen l'àmbit de la seva competència.
23/05/2024
Resolució d'arxivament d'una denúncia sobre revelació de dades
IP 67/2022
Es denuncia la revelació de dades d'una persona usuària del Servei d'Orientació Jurídica de l'ICAB a un despatx d'advocats privat. No s'ha acreditat la responsabilitat de l'ICAB.
02/03/2023
Accés de la policia judicial a informació municipal
CNS 29/2021
D’acord amb la legislació aplicable en el moment d’emetre el present dictamen, l’article 22 de l’LOPD constituiria la base legítima del tractament de dades consistent en la comunicació d’informació a la policia judicial necessària per a una investigació concreta, incloent la comunicació de dades especialment protegides. Pel que fa a les dades del padró (volants d’empadronament i volants de convivència) dels residents en un edifici es pot considerar adequada a les finalitats del tractament i no excessiva. Ara bé, la petició de la informació obrant a les bases de dades municipals, sense concreció de la informació necessària per a les finalitats de la investigació judicial portada a terme, pot resultar desproporcionada. En aquest cas es recomana a l’ajuntament sol·licitar a la policia judicial una concreció que justifiqui la informació sol·licitada. A la mateixa conclusió s’arribaria per aplicació de la LO 7/2021, vigent a partir del proper 16 de juny de 2021.
09/06/2021
La comunicació de dades personals d'un mosso d'esquadra en situació d'excedència per part de la DGP al Jutjat es troba emparada en l'article 6.1 c), obligació legal aplicable al responsable del tractament.
IP 333/2019
La DGP va comunicar al Jutjat les dades personals relatives a l'adreça personal d'un agent dels Mossos d'esquadra en situació d'excedència. Prèviament, el jutjat havia requerit la DGP perquè cités l'agent dels mossos pel canal policial habitual pel qual es cita els agents en actiu que han de prestar testimoni arran d'una actuació policial. La DGP va comunicar al Jutjat que no podia utilitzar aquest canal, atès que l'agent es trobava en situació d'excedència. El Jutjat va tornar a requerir la DGP perquè comuniqués les dades personals de l'agent per citar-lo en el seu domicili particular. La DGP va complir el requeriment judicial i va facilitar les dades al Jutjat.
11/12/2020
Comunicació de la baixa mèdica d'un lletrat als jutjats i tribunals
CNS 21/2019
La tramesa als Jutjats i Tribunals del comunicat de baixa mèdica d’un lletrat per part de l’empresa o entitat en la que presta serveis, es considera lícita, d’acord amb la normativa de protecció de dades. Les dades personals contingudes en aquell hauran de ser les mínimes necessàries per assolir la finalitat perseguida, en els termes apuntats en el Fonament Jurídic V d’aquest dictamen, llevat que sigui requerit per l’òrgan judicial, en el qual cas s’hauria d’estar al que estableixi aquell òrgan.
14/05/2019
Comunicació de dades de persones en situacions de risc d'exclusió social per part dels òrgans judicials als serveis socials municipals
CNS 55/2015
Els òrgans judicials poden requerir la col·laboració dels serveis socials competents quan, durant la tramitació dels procediments d'execució hipotecària o de desnonament per impagament de lloguer, tinguin indicis raonables de que la persona demandada i llur unitat familiar es troben en situació d'especial vulnerabilitat o risc d'exclusió social, als efectes de dur a terme el desnonament. A tal efecte, poden cedir als serveis socials la identitat, el domicili i la situació derivada del procés judicial en què puguin trobar-se els afectats, en ser un tractament de dades necessari per al compliment de la missió d'interès públic que la Llei 12/2007 atribueix als serveis socials.
19/11/2015
Cessió de dades amb la finalitat de prestar auxili judicial internacional
CNS 21/2011
El lliurament a un Consolat per donar compliment a un exhort internacional de les dades relatives a la situació laboral d'un treballador constitueix una comunicació de dades, i s'ha d'efectuar d'acord amb l'article 11 de la LOPD. L'habilitació per a la comunicació pot derivar de l'existència de tractats internacionals que prevegin aquesta comunicació, sempre que es compleixi el procediment i els requisits establerts en aquestes normes. Quan la transferència es dugui a terme per tal de prestar o sol·licitar auxili judicial internacional, no resulta necessària l'autorització del Director de l'AEPD, d'acord amb el que estableix l'article 34.b) de la LOPD.
06/06/2011