S'han trobat 4.297 resultats
PS 11/2023
Una persona treballadora d'un CAP va accedir a la història clínica de la persona denunciant sense justificació, el que constitueix una infracció del principi de confidencialitat. Per altra banda, la mateixa persona empleada va modificar l'adreça de correu electrònic de la persona denunciant, sense que l'entitat denunciada pogués acreditar una petició a tal efecte, de manera que durant un temps la persona denunciant va tenir associada una adreça electrònica incorrecta, el que constitueix una vulneració del principi d'exactitud.
08/06/2023
CNS 14/2023
El tractament de les dades necessàries per a la realització de les proves dels processos de selecció de personal, incloses les dades de salut dels participants, té com a base jurídica el compliment d’una missió en interès públic i el compliment d’obligacions específiques de les administracions competents establertes per la normativa de funció pública. La gravació de les proves psicotècniques requereix, a més de la seva previsió en les corresponents bases de les convocatòries (amb la concreció i determinació de les garanties específiques necessàries), la realització prèvia d’una AIPD. No sembla que la base jurídica del consentiment sigui adient per legitimar el tractament de les dades dels aspirants a un procés selectiu amb la finalitat descrita, atès que no es pot considerar que en el cas plantejat pogués haver-hi un consentiment realment lliure, ni la possibilitat d’establir mitjans alternatius que garantissin el principi d’igualtat que ha de regir els procediments selectius.
06/06/2023
CNS 13/2023
La Fundació podria enviar un correu electrònic informant sobre la formació que impartirà aquest estiu als seus exalumnes sobre la base jurídica de l’interès legítim, sempre que la dita informació es limiti al programa de formació examinat i s’adreci exclusivament als exalumnes de cicles de formació professional de fins a 35 anys, a qui se’ls hauria de facilitar l’opció d’oposar-se a rebre comunicacions d’aquest tipus.
06/06/2023
PT 31/2023
La persona reclamant es queixava de la desatenció dels seus drets d'accés i d'oposició que hauria exercit davant l'Ajuntament, en el marc de la seva participació en un procés de participació ciutadana de temàtica urbanística. S'estima la reclamació i es requereix l'Ajuntament perquè faci efectius els drets d'accés i d'oposició de la persona reclamant i en doni compte a aquesta Autoritat.
02/06/2023
PT 40/2023
S'estima la reclamació, atès que la Direcció General de la Policia del Departament d'Interior no va respondre en termini la sol·licitud de la persona reclamant, sense que sigui necessari efectuar un pronunciament sobre el fons, atès que la DGP ha estimat la sol·licitud de supressió.
02/06/2023
PS 16/2023
Es resol amonestar l'entitat denunciada atès que, arran d'una sol·licitud d'incapacitat permanent, presentada per l'aquí denunciant, una metgessa va emetre un dictamen mèdic, que incloïa dades referides a la seva salut, que no tenien res a veure amb la patologia que motivà la petició d'incapacitat. La persona denunciant fonamentava la seva sol·licitud en determinades lesions cròniques d'esquena i peus, i el dictamen controvertit recollia informació mèdica relacionada amb una patologia ginecològica, que res tenia a veure amb l'expedient d'IP. Aquest fet es considera que va vulnerar el principi de minimització de dades personals, motiu pel qual s'amonesta la Subdirecció General d'Avaluacions Mèdiques.
02/06/2023
PT 117/2022
S'estima el dret d'accés presentat per la persona reclamant en el qual sol·licitava accedir a les gravacions de les actes de reunió de la Mesa Negociadora de l'Ajuntament, en la mesura que s'ha constatat que l'Ajuntament no va donar una resposta a la persona sol·licitant. La persona interessada té dret a rebre una resposta del responsable del tractament a la seva sol·licitud del dret d'accés, sense perjudici que en aquesta resposta l'entitat pugui indicar-li que no disposa de la informació sol·licitada.
02/06/2023
PS 25/2023
L'Ajuntament va posar en funcionament i mantenir actiu el sistema de càmeres fixes de videovigilància al municipi, sense haver obtingut la prèvia autorització de la Direcció General de Seguretat Ciutadana.
02/06/2023
IP 294/2022
La persona denunciant es queixava que l'Ajuntament hauria compartit les seves dades personals, en concret el contingut de les diverses SAIP que havia formulat, amb altres ajuntaments, els quals haurien rebut sol·licituds similars. Es resol l'arxivament en tant no es disposa de cap element de prova que permeti acreditar la comunicació de dades denunciada.
02/06/2023
CNS 6/2023
La normativa de règim local i una àmplia jurisprudència regulen i concreten el dret dels regidors a obtenir tots els antecedents, les dades o les informacions que són en poder dels serveis de la corporació local i siguin necessàries per a l’exercici de les seves funcions. En el cas que la informació sol·licitada contingui dades personals, com en el cas plantejat en la consulta, l’accés del regidor podria estar justificat per a l’exercici de les funcions generals atribuïdes al ple de la corporació relatives al control i la fiscalització dels òrgans de govern, en els supòsits en els quals els processos judicials estiguin relacionats amb qüestions relatives a l’àmbit professional i vinculades a les funcions en el govern municipal dels encausats o investigats i no vinculats a qüestions de l’àmbit privat o personal d’aquests. L’accés podria estar justificat també, en els casos en els quals el regidor tingui funcions directament relacionades amb el control de la representació i defensa de la corporació, amb la defensa jurídica del cas, o en una altra matèria directament relacionada amb els procediments judicials en curs. Tot això, sense perjudici que del resultat de la ponderació dels drets en joc, i tenint en compte les circumstàncies de cada cas concret, es considerés que cal preservar el dret a la protecció de dades de les persones afectades.
31/05/2023
Total de pàgines: 430