S'han trobat 4.274 resultats
CNS 11/2007
L’objecte de la proposta de Conveni Marc consisteix en integrar els centres de salut públics i privats de la xarxa d’utilització pública en el procés d’implantació de la Història Clínica Compartida a Catalunya. Atès que les dades de salut són considerades com especialment sensibles i protegides en la legislació de protecció de dades, i tenint en compte la normativa sectorial aplicable, es considera necessari revisar les previsions fetes respecte el consentiment dels pacients, precisar les finalitats i usos de les dades dels pacients en aquest context, per tal de respectar el principi de qualitat, i definir les previsions sobre el dret d’informació i l’exercici dels drets dels pacients, entre d’altres.
01/01/2007
CNS 13/2007
Accés pels regidors d’un ajuntament, en exercici de les seves funcions, a dades personals tractades per l’àrea de serveis socials. Els regidors formen part integrant d’un ajuntament i, entre les seves funcions, es troba la de control i fiscalització de les activitats de l’Ajuntament. Per tant, tenen la facultat de consultar documents en els termes de la normativa específica. Als efectes de la comunicació, atès que els regidors no tenen la consideració de tercers, podrien accedir a les dades personals que siguin estrictament necessàries pel compliment de les seves funcions, sempre i quan siguin adequades, pertinents i no excessives en relació amb la finalitat determinada, explícita i legítima per la qual s’han obtingut, en base al principi de qualitat.
01/01/2007
CNS 14/2007
Exercici del dret d’accés a la informació per part del regidor, responsable de l’oposició, i possibles límits. Els regidors formen part integrant d’un ajuntament, sense que tinguin la condició de tercers ni es generi cap diferència pel fet de formar part de l’equip de govern o de l’oposició. El dret d’accés s’ha de limitar a les dades personals que siguin estrictament necessàries pel compliment de les seves funcions. Es requereix que l’ajuntament realitzi una ponderació de la informació que se li sol·licita, per exigència del principi de qualitat, per tal d’equilibrar els drets o interessos en joc, és a dir, el dret d’accés per part dels regidors en relació amb la necessària protecció de les dades personals de terceres persones.
01/01/2007
CNS 15/2007
Possibilitat d’implantar un sistema d’informació que permeti l’accés a dades de salut entre diferents centres assistencials públics i privats d’una mateixa xarxa pública. Es troba a faltar la concreció de la informació continguda a la història clínica que serà objecte de tractament. La previsió genèrica que s’efectua no s’adequa a la normativa de protecció de dades ni a la de la història clínica. Cal precisar la comunicació de la informació sanitària per a finalitats que no siguin d’assistència sanitària; els supòsits en què s’aplica la figura de l’encarregat del tractament i els casos en què es produeix una cessió de dades entre els centres assistencials.
01/01/2007
CNS 16/2007
Possibilitat d’accés dels regidors d’un ajuntament a dades personals tractades en l’atorgament d’ajuts. Els regidors, en base a la normativa específica aplicable, tenen un dret d’accés a determinada informació per a l’exercici de les seves funcions. Atès que els regidors formen part integrant de l’ajuntament, l’accés a la informació objecte de la consulta resulta ajustada a la normativa, si bé el principi de qualitat exigeix fer una ponderació respecte a les dades personals que efectivament es poden comunicar, en funció de la finalitat concreta. Cal respectar específicament el deure de secret.
01/01/2007
CNS 17/2007
Possibilitat de presentar una denúncia davant l’Agència Catalana de Protecció de Dades, per la difusió d’imatges dels vehicles particulars de l’alcaldessa i del primer tinent d’alcalde d’un municipi. És dada personal tota informació numèrica, alfabètica, gràfica, fotogràfica, acústica o de qualsevol altre tipus, que sigui susceptible de recollida, registre, tractament o transmissió i que es refereixi a una persona identificada o identificable. En aquest supòsit no s’acredita que la difusió de les imatges s’hagi realitzat per membres del consistori en exercici de funcions públiques. La denúncia en aquest cas ha de presentar-se davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
01/01/2007
CNS 1/2006
Els fluxos informatius de les dades de les persones menors d'edat entre diferents administracions públiques en exercici de les competències en matèria de protecció dels infants i adolescents estan emparats per la normativa de protecció de dades, sense necessitat de disposar del consentiment de l’afectat. Ara bé, únicament es poden tractar les dades que siguin estrictament necessàries per al desenvolupament de les funcions de protecció de la persona menor en situació de risc o de desemparament. És recomanable establir protocols d’actuació per tal de protegir les dades.
01/01/2006
CNS 2/2006
Les autoritats i els funcionaris públics han de col·laborar amb les forces i cossos de seguretat i prestar-los l’auxili que sigui possible i adequat per a la protecció de la seguretat ciutadana. En el supòsit que es planteja s’excepciona el requisit del consentiment de la persona interessada però, en base al principi de qualitat, les dades personals que siguin objecte de comunicació han de ser exclusivament les que siguin adequades, pertinents i no excessives d‘acord amb les finalitats legítimes, explícites i determinades a les quals s’han de destinar.
01/01/2006
CNS 3/2006
La protecció de dades és un dret fonamental i de caràcter personalíssim, per tant es necessita el consentiment de la persona afectada per tractar les dades, prèvia informació de la finalitat que es persegueix. La informació relativa a les persones difuntes no està sotmesa a la normativa de protecció de dades però, segons normativa sectorial i, amb caràcter general, si es tracta de documents que poden afectar els drets a l’honor, la intimitat o la pròpia imatge, la difusió serà possible quan hagin transcorregut els terminis establerts a la normativa aplicable.
01/01/2006
CNS 7/2006
S’excepciona el consentiment de l’afectat en la cessió de dades per a la prevenció d’un perill real per a la seguretat pública o per a la repressió d’infraccions penals, sempre que les dades objecte de comunicació siguin exclusivament les adequades, pertinents i no excessives d’acord amb les finalitats legítimes, explícites i determinades a les quals s’han de destinar. Es poden recollir i tractar les dades exclusivament per a les finalitats d’una investigació concreta.
01/01/2006
Total de pàgines: 428