S'han trobat 4.247 resultats
CNS 6/2005
La cessió de dades del padró municipal, en concret la identitat i domicili de persones menors d’edat a un centre d’ensenyament, està sotmesa a la normativa de protecció de dades i a la normativa sectorial aplicable. En aquest supòsit, la cessió de dades no està expressament prevista per una norma amb rang de llei, per tant, caldria disposar del consentiment previ dels pares o responsables legals del menors. Per a dur a terme la finalitat que es proposa s’haurien d’utilitzar altres mecanismes informatius que no comportin una cessió de les dades contingudes en el padró municipal.
01/01/2005
CNS 12/2005
Les dades relatives a persones físiques identificades o identificables constituïdes per imatge i so són dades personals. En la instal·lació i utilització dels dispositius de videovigilància caldrà tenir en compte els principis de qualitat de les dades, de proporcionalitat, d'idoneïtat i d'informació als afectats per tal de respectar degudament els drets dels ciutadans i assegurar l'exercici dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició i complir amb la resta d'obligacions de la normativa de protecció de dades de caràcter personal.
01/01/2005
CNS 16/2005
Segons el conveni col·lectiu, el comitè d’empresa participa en diferents fases dels processos de provisió de places. Atès el règim general de la comunicació de dades, l’accés a dades concretes hauria de ser consentit pels interessats o habilitat legalment. El comitè d’empresa únicament pot accedir a aquelles dades que siguin necessàries i adequades per exercir la funció de ponderació dels mèrits dels candidats, en atenció al principi de qualitat. L'accés, per tant, només es justifica per al compliment de la finalitat legítima.
01/01/2005
CNS 17/2005
La normativa de protecció de dades s'ha d'interpretar de forma conjunta amb la normativa relativa al tractament dels arxius i documents generats per l'Administració pública, que pot imposar l'obligació de mantenir i conservar la documentació fins i tot una vegada ha conclòs l'actuació administrativa i s'ha acomplert la finalitat pública que va justificar la recollida i el tractament de les dades. L'exercici del dret de cancel·lació de dades pot quedar limitat però el responsable del tractament ha de donar resposta expressa a la sol·licitud de cancel·lació.
01/01/2005
CNS 20/2005
Les dades personals no es poden utilitzar per a finalitats incompatibles amb aquelles per a les quals van ser recollides, sense que es consideri incompatible el tractament posterior per a finalitats històriques, científiques o estadístiques, com és el cas. No es requereix el consentiment dels afectats ja que el tractament es produeix entre administracions públiques. Ara bé, el grup de recerca que elabori l’estudi, com a encarregat del tractament, haurà de retornar o destruir les dades de caràcter personal un cop conclosa la realització de l’estudi.
01/01/2005
CNS 26/2005
El consentiment de l’afectat no és necessari quan la comunicació de dades té com a destinataris els jutges o tribunals en exercici de les funcions que tenen atribuïdes. Els jutges i tribunals, en el moment de formular les peticions d’informació a l’empara del deure de col·laboració constitucionalment reconegut, han de ponderar l’aplicació del principi de qualitat i s’hauran de cenyir a aquelles dades personals que siguin adequades, pertinents i no excessives d’acord amb les finalitats legítimes, explícites i determinades a les quals s’hagin de destinar, en atenció al principi de qualitat.
01/01/2005
CNS 28/2005
La tramesa del cens electoral podria comportar una cessió de dades però la normativa sectorial aplicable preveu donar publicitat al cens electoral i, per tant, es preveu l'accés públic a determinades dades del cens. S’habilita legalment l’accés a aquesta informació personal, atesa la finalitat legítima de les garanties pròpies d’un procés electoral. Ara bé, quan l’administració corporativa realitzi actuacions que no tinguin la consideració d’exercici de potestats públiques, per a qualsevol comunicació de dades caldrà recollir el consentiment dels titulars tret dels supòsits en què estigui autoritzada per una llei.
01/01/2005
CNS 1/2004
La LOPD permet la cessió de dades personals a jutges i tribunals sense el consentiment de l’interessat sempre que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions que tenen atribuïdes. La petició d’informació ha de ser precisa i no excessiva de conformitat amb les necessitats que exigeixi la resolució del cas. Cal valorar conjuntament l’obligació de col·laborar, les exigències de la protecció de dades, el deure de confidencialitat de la informació del pacient i el secret professional al que està subjecte el col·lectiu sanitari.
01/01/2004
CNS 2/2004
Es plantegen dues possibles cessions de dades per part de l’ajuntament. Una, a una associació privada i l’altra, a una entitat urbanística de col·laboració. Es conclou, en el primer cas, que la cessió comprendrà únicament les dades dels seus associats necessàries per a l’organització de les activitats que li corresponen i, en el segon cas, la informació necessària per participar en el procés urbanístic; si aquesta conté dades personals es comunicaran únicament i exclusivament per a l’exercici de funcions de col·laboració en l’execució de les obres, en compliment del principi de finalitat.
01/01/2004
CNS 5/2004
El comitè d’empresa i els delegats de personal tenen reconeguts determinats drets d’accés a informació dels treballadors, extensius als representants sindicals en virtut de la Llei de llibertat sindical. La normativa preveu la cessió de les dades que consten a les còpies bàsiques dels contractes i, en general, les dades dels treballadors únicament podran destinar-se al compliment de les funcions per les quals la normativa n’ha autoritzat la cessió. El destí de les dades a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o el consentiment de l’afectat.
01/01/2004
Total de pàgines: 425