S'han trobat 4.297 resultats
CNS 33/2009
La comunicació de dades de caràcter personal relatives als abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada del municipi que formula la consulta, al nou municipi del qual han passat a formar part, per tal que pugui prestar l'esmentat servei, troba habilitació tant en la legislació de règim local com en el article 21 de la LOPD, per la qual cosa cal concloure que no és contrària a la normativa de protecció de dades
01/01/2009
CNS 35/2009
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere examinat, s'han de tenir en compte diversos principis i obligacions de la LOPD. La llei exigeix que es defineixin les finalitats i els usos als quals es vol donar compliment, que condicionen el tractament que es pugui fer de la informació personal. Cal concretar i especificar les dades personals que es tractaran, especialment les qualificades com sensibles, i preveure, en relació amb la normativa sectorial aplicable, en quins casos cal recollir el consentiment dels interessats. Cal concretar els fluxos informatius que es produiran, així com crear i inscriure els corresponents fitxers i aplicar les mesures de seguretat de nivell alt.
01/01/2009
CNS 36/2009
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal, o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties establerts a la LOPD. Sens perjudici de la publicitat dels actes administratius en aquells supòsits que sigui establert per la normativa legal pertinent, l'accés a les actes o les parts de les mateixes que continguin dades de caràcter personal només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC i la legislació sectorial aplicable.
01/01/2009
CNS 37/2009
L'Ajuntament només podrà facilitar les dades personals del padró municipal d'habitants a una empresa, si aquesta actua com a encarregada del tractament de les dades personals que li són necessàries per a dur a terme el servei de subministrament d'aigua potable en aquest municipi, en els termes establerts a l'article 12 de la LOPD i a la Disposició Addicional 31ª de la LCSP, atès que la comunicació de les dades esmentades no tindrà consideració de cessió de dades personals. En cas que el fitxer creat per a la gestió del servei d'abastament d'aigua potable sigui de titularitat privada, o sigui, titularitat de l'empresa, l'Ajuntament només podrà cedir aquestes dades a l'empresa si compta amb el consentiment dels afectats, atès que no s'ha pogut constatar cap habilitació legal ni en la legislació de règim local ni en la pròpia LOPD que autoritzi a fer aquesta cessió.
01/01/2009
CNS 38/2009
L'empresa prestadora de serveis d'avaluació psicològica a centres d'ensenyament actua com a encarregada del tractament, si es compleixen els requisits de l'article 12 de la LOPD. El vincle existent entre l'empresa i els alumnes neix a conseqüència de l'encàrrec. Atès que aquesta relació és necessària per a dur a terme la prestació del servei, no s'estableix un nou vincle entre l'empresa i els alumnes, no sent d'aplicació l'article 20.1 del RLOPD. Les dades de les avaluacions psicotècniques, que contenen dades de caràcter psicològic, tindran consideració de dades de salut (articles 7.3 de la LOPD i 5.1.g) del RLOPD). Per a la realització de treballs psicopedagògics, els centres no necessiten el consentiment previ dels tutors legals dels alumnes, atesa l'existència d'habilitació legal per a tractar les dades dels alumnes que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions docent i orientadora, sempre que el tractament resulti necessari per a l'exercici d'aquestes funcions. Això no exclou l'obligació de donar compliment al deure d'informació (article 5.1 de la LOPD).
01/01/2009
CNS 39/2009
En el cas examinat el cedent i el cessionari, que formen part de l'Administració pública autonòmica, tenen personalitat jurídica diferenciada. Cal aplicar doncs el règim de comunicació de dades previst en l'article 21 de la LOPD. En conseqüència, l'accés fonamentat en la finalitat de crear un Sistema d'indicadors sobre la situació i evolució en el món laboral de persones amb discapacitat, és legítim, des de la perspectiva de la protecció de dades, perquè es refereix a matèries coincidents amb les que són objecte de la competència de l'entitat responsable del fitxer. En qualsevol cas, cal preveure el compliment adequat del deure d'informació (article 5 de la LOPD); crear el fitxer o fitxers que resultin necessaris per a conservar i tractar la informació personal de forma adequada, i aplicar al tractament de dades el nivell alt de mesures de seguretat, així com donar compliment al deure de secret (article 10 de la LOPD).
01/01/2009
CNS 40/2009
La retransmissió en directe de les sessions del ple municipal que tinguin caràcter públic, o de les parts de les mateixes que tinguin aquest caràcter, com també la posada a disposició de les gravacions d'aquestes en la web municipal, està habilitada per les previsions establertes a l'article 156 del Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, d'acord amb el que s'estableixi en el Reglament orgànic municipal.
01/01/2009
CNS 41/2009
La comunicació de dades personals de col·legiats, des d'un Col·legi professional al corresponent Consell de col·legis professionals autonòmic no requereix el consentiment previ dels afectats si resulta necessària per a controlar el compliment del règim d'incompatibilitats, i estarà legitimada per l'article 21 de la LOPD. L'existència d'habilitació legal per a comunicar les dades no exclou de l'obligació de donar compliment al deure d'informació (article 5 de la LOPD).
01/01/2009
CNS 42/2009
El lliurament a una ciutadana de còpia del projecte tècnic de reforma d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. L'accés a les dades personals que formin part d'un expedient administratiu corresponent a un procediment administratiu en curs requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). En el cas que l'expedient administratiu correspongui a un procediment administratiu finalitzat, la comunicació queda emparada pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, compleixi la resta de requisits de l'article 37.3 LRJPAC i no prevalgui cap dels supòsits de l'article 37.4 LRJPAC. En la resta de casos, caldrà el consentiment previ de les persones afectades.
01/01/2009
CNS 43/2009
L'accés a la informació sobre el nom i cognoms i barri on resideixen dels beneficiaris d'ajuts municipals per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. La possibilitat d'accés a la informació relativa al nom i cognoms de les persones beneficiàries estaria habilitada també per la normativa reguladora de les subvencions públiques, que preveu la publicitat de les mateixes, en la mesura que es tracti d'ajuts sotmesos a aquella normativa. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (articles 4 i 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Total de pàgines: 430