S'han trobat 4.194 resultats
PD 20/2023
02/02/2024
PS 67/2023
Es resol declarar que el Departament de Salut ha vulnerat el principi d'exactitud de les dades atès que, en data 26/09/2022 va incloure a LMS del fill de la denunciant informació inexacta. En concret, s'informava que el menor havia rebut atenció domiciliària, sense que l'hagués rebut. Així mateix, s'insta al Departament perquè en un termini de 10 dies rectifiqui o suprimeixi l'esmentada informació de LMS del fill de la denunciant.
01/02/2024
IP 275/2023
La persona denunciant exposava que dos companys de feina, que treballen com a auxiliars administratius en un centre d'atenció primària, van accedir indegudament a la seva història clínica mentre ella estava de baixa laboral, amb la finalitat de conèixer el motiu de la seva incapacitat temporal. Al seu torn, l'ICS ha argumentat que els auxiliars administratius no tenen credencials d'accés a dades de salut dels pacients i que els accessos denunciats es van produir a mòduls administratius, en l'exercici de les funcions d'aquests treballadors. En aquests termes, l'Autoritat no aprecia cap vulneració de la normativa de protecció de dades personals i, per tant, s'arxiva la denúncia.
01/02/2024
IP 91/2022
S'acorda l'arxiu de 3 fets: 1.- L'escola ha acreditat que disposava de formularis en els quals es recollia el consentiment de les famílies per la publicació de les imatges dels menors, on es diferencien cadascun dels canals de publicació previstos (web, Instagram); 2.- El fet que en el moment de captar una imatge s'eviti que en ella hi figurin els infants dels quals el centre no disposa del consentiment per la publicació de la imatge, no constitueix un tractament de dades, i per tant, no vulnera la normativa de protecció de dades; 3.- La manca de comunicació de l'escola i del denunciant, que va comportar que no es traslladés l'informe de seguiment d'una assignatura, no es pot encabir dins de cap infracció de la normativa de protecció de dades.
01/02/2024
PT 138/2023
S'estima parcialment la reclamació, atès que la Direcció General de la Policia del Departament d'Interior no va respondre en termini la sol·licitud de la persona reclamant. No cal efectuar un pronunciament sobre el fons, atès que la DGP ha estimat la sol·licitud de supressió.
01/02/2024
PT 136/2023
S'estima parcialment la reclamació, atès que la Direcció General de la Policia del Departament d'Interior no va respondre en termini la sol·licitud de la persona reclamant. No cal efectuar un pronunciament sobre el fons, atès que la DGP ha estimat la sol·licitud de supressió.
01/02/2024
PT 107/2023
S'estima parcialment la reclamació de la persona interessada atès que l'ICS no va respondre la seva sol·licitud d'exercici de drets dins del termini previst legalment. Tanmateix, quant al fons, es desestima la reclamació pels arguments que tot seguit s'exposen. L'escrit presentat davant l'ICS tenia per objecte l'exercici de diferents drets. Respecte les pretensions de rectificar i suprimir informació mèdica de la història clínica de la reclamant, s'argumenta que aquestes peticions ja van ser objecte de diferents procediments de tutela de drets tramitats per aquesta Autoritat. Respecte l'exercici de drets respecte informació genèrica de la història clínica de la seva filla, s'argumenta que la revisió genèrica de les dades de l'HC de la seva tutelada no pot reeixir pel seu caràcter indeterminat. En segon lloc, respecte l'exercici de drets en relació amb la informació que consta a "La Meva Salut" s'informa la reclamant que cal que exerceixi el dret davant del responsable del tractament de les dades que, en aquest cas, no és l'ICS sinó el Departament de Salut. I, en darrer terme, respecte la pretensió d'accedir a la identitat i càrrec de les persones que van accedir a la seva HC i a la de la seva filla, s'argumenta que no és exigible a l'ICS la resposta d'una sol·licitud formulada en termes excessivament genèrics i indeterminats, com és el cas.
01/02/2024
PT 89/2023
La persona reclamant es queixava perquè a la plataforma virtual "La Meva Salut" i a la seva història clínica compartida (HC3) hi constava informació errònia sobre un diagnòstic mèdic efectuat a l'EAP Bellvitge, que depèn de l'Institut Català de la Salut (ICS). En concret, s'hi feia constar un problema de salut (neoplàsia maligna de glàndula tiroide) que mai havia tingut. L'objecte de la seva reclamació era posar de manifest que l'EAP Bellvitge, que depèn de l'Institut Català de la Salut, no hauria satisfet la seva petició de supressió de la informació. Respecte d'això, es resol estimar la reclamació atès que la reclamant té dret a que l'ICS faci efectiu el seu dret de supressió, tant de la història clínica de l'EAP Bellvitge, com de l'HC3, en la mesura en que aquesta eina agafa la informació de l'EAP Bellvitge.
01/02/2024
PT 82/2023
La reclamant es queixava pel fet que es va incloure informació errònia sobre la seva persona en dos informes d'urgències. En concret, indicava que no va patir cap crisi d'ansietat, com s'hi feia constar, sinó un "mareig repentí". Tanmateix no aportava cap document que permetés constatar l'errada en les dades. Sobre aquesta controvèrsia, escau palesar que els informes mèdics s'emeten de conformitat amb el criteri del professional que atén la persona usuària. Per això, només es possible la rectificació quan es demostra l'errada (vid. Sentència de l'Audiència Nacional de data 27/11/2020). Per aquestes raons, s'estima parcialment la reclamació, atès que l'ICS va respondre la sol·licitud fora del termini legalment previst, i no es requereix a l'entitat reclamada la rectificació sol·licitada, atès que no s'ha acreditat cap errada en el contingut d'aquesta.
01/02/2024
PT 130/2023
S'estima parcialment la reclamació, atès que la Direcció General de la Policia del Departament d'Interior (DGP) no va respondre en termini la sol·licitud de la persona reclamant. No cal efectuar un pronunciament sobre el fons, atès que la DGP ha estimat la sol·licitud de supressió.
23/01/2024
Total de pàgines: 420