S'han trobat 4.297 resultats
PT 10/2014
S'estima parcialment aquesta tutela de drets atès que l'òrgan responsable hauria impedit l'efectivitat del dret d'accés exercit per la persona reclamant per haver esborrat les imatges un cop aquesta persona ja havia exercit el dret d'accés a les mateixes. Articles aplicats: LOPD, RLOPD i Instrucció 1/2009
16/05/2014
PT 76/2013
D'una banda, s'estima la reclamació del dret d'accés en relació a tots els fitxers, atès que el responsable no ha contestat la sol·licitud d'accés en el termini d'un mes previst a l'ordenament. I de l'altra, s'inadmet la reclamació en la part referent a les imatges captades per les forces i cossos de seguretat a través de càmeres de videovigilància amb finalitats de seguretat pública atès que aquesta Autoritat no és l'òrgan competent per resoldre aquest tipus de sol·licituds d'accés. Articles aplicats: 15LOPD, 27.2 i 29 RLOPD, 4.2 i 18.1 Ins 1/2009, 8 i 9 LO 4/97 i 15 D 134/99
16/05/2014
PT 77/2013
S'estima parcialment aquesta tutela de drets atès que l'òrgan responsable hauria impedit l'efectivitat del dret d'accés exercit per la persona reclamant per haver esborrat les imatges un cop aquesta persona ja havia exercit el dret d'accés a les mateixes. Articles aplicats: 15LOPD 29 RLOPD i Instrucció 1/2009
16/05/2014
CNS 21/2014
La cessió, sense consentiment, de les dades relatives al títol de familia nombrosa als ens locals, per tal d'aplicar una bonificació sobre l'IBI, podria estar habilitada tant per l'article 94 de la LGT, si s'ha previst en una disposició de caràcter general, com per l'article 21 de la LOPD, si té lloc entre les administracions per a l'exercici de les seves competències de foment i protecció de les famílies. Així mateix, la cessió, sense consentiment, de les dades relatives al títol de família monoparental a un ens local, per informar de la data de publicació d'una convocatòria de subvencions per cobrir part de la quota de l'IBI podria estar emparada per l'article 21 de la LOPD, si es fa vers l'òrgan municipal competent en matèria de serveis socials.
12/05/2014
CNS 22/2014
Una persona col·legiada pot tenir accés a les retribucions dels membres de la Junta de govern del seu Col·legi professional, en la mesura que en la seva condició de col·legiat, té dret a exercir el control de la gestió de l'òrgan de govern com a membre de l'Assemblea general, d'acord amb la Llei 7/2006. En el cas que l'exercici d'aquest accés a la informació de les retribucions percebudes pels membres del seu òrgan de govern pogués afectar també terceres persones, caldria dissociar les seves dades amb qualsevol mitjà que n'impedís la identificació, llevat que es comptés amb el consentiment d'aquestes persones, o hi hagués una llei que habilités dita comunicació. La LRJPAC, només pot habilitar la comunicació si la persona sol·licitant té un interès legítim i directe per accedir a les dades personals de tercers que puguin incloure els documents relatius a les retribucions detallades dels membres de la junta de govern (article 37.3).
07/05/2014
PS 7/2014
El tractament de dades de caràcter personal sense l'aprovació de la preceptiva disposició de caràcter general de creació de fitxers publicada en el Diari Oficial corresponent és constitutiu d'una infracció lleu. Si aquestes dades personals formen part d’un fitxer preexistent, s’ha de procedir a la seva modificació. D'altra banda, permetre que tercers no autoritzat puguin accedir a dades personals és constitutiu d'una infracció greu. A l´últim, tractar les dades sense donar compliment a les mesures de seguretat establertes al RLOPD, també constitueix una infracció greu. Articles aplicats: 3, 9, 10, 12, 20, 44.3.a, 44.3.d, 44.3.h de la LOPD; 5, 52, 86, 91, 93, 98, 103 del RLOPD; 22.3 de la Llei 32/2010; 137 de la LRJPCat.
30/04/2014
CNS 20/2014
Un agent de la policia local podria accedir a les imatges captades per les càmeres de videovigilància instal·lades per l'Ajuntament a la recepció de la comissaria en exercici del seu dret d'accés de la LOPD, llevat que es considerés pertinent denegar-li per la concurrència d'algun dels supòsits previstos a la normativa de protecció de dades. Si aquest accés pogués afectar també imatges de terceres persones es requeriria la seva dissociació prèvia amb qualsevol mitjà que n'impedís la identificació, llevat que es comptés amb el consentiment previ dels afectats. Si la petició però respon a l'exercici del dret d'accés de la LRJPAC haurà de facilitar-se d'acord amb el seu article 37.
29/04/2014
PT 8/2014
S'estima la reclamació del dret d'accés, atès que aquest comporta que es facilitin les dades concretes de què es disposa i no la tipologia d'aquestes dades, i també es reconeix el dret d'accés de la reclamant a la informació sobre l’existència i finalitats de tractaments automatitzats de dades seves en els quals es prenguin decisions de manera automàtica, així com de la lògica utilitzada pel que fa als tractaments destinats a avaluar determinats aspectes de la seva personalitat. Articles aplicats: Art. 15 LOPD, 12.a) Directiva 95/46/CE, 27.1 i 36 RLOPD
25/04/2014
PT 75/2013
S'estima la reclamació per no haver contestat la sol·licitud de cancel·lació en termini. Articles aplicats: Art. 16 LOPD.
25/04/2014
IP 23/2014
Les forces i cossos de seguretat estan legitimats per a captar imatges de persones que transiten per la via pública, sempre i quan disposin de la preceptiva autorització atorgada per la Direcció General d'Administració de Seguretat, i aquesta es trobi vigent. Les càmeres sotmeses al règim policial que s'inscriuen al registre previst per la normativa sectorial no requereixen la creació i inscripció del corresponent fitxer. Al seu torn, el dret d'informació es fa efectiu d'acord amb allò establert per la normativa sectorial. Articles aplicats: 4, 5, 9 i 11 de la Instrucció 1/2009; 9, 11 del Decret 134/1999; Annex 2 de l’Ordre de 29/06/2001.
25/04/2014
Total de pàgines: 430