S'han trobat 4.274 resultats
PS 112/2024
La denunciant es queixa que s'ha accedit a la història clínica de la seva filla des d'un centre mèdic en què no es visita. Es prepara proposta de resolució per vulneració del principi de confidencialitat.
18/03/2025
PS 80/2024
L'entitat denunciada va enviar un correu electrònic al denunciant, juntament amb un fitxer amb adreces electròniques d'altres persones físiques que, com ella, estaven subscrites al butlletí Informatiu del Consell Comarcal. Vulneració del principi de confidencialitat de les dades. No escau requerir mesures correctores.
18/03/2025
PT 228/2024
18/03/2025
PT 207/2024
18/03/2025
PT 196/2024
S'estima parcialment la reclamació, atès que la Direcció General de la Policia del Departament d'Interior no va respondre en termini la sol·licitud de la persona reclamant. No cal efectuar un pronunciament sobre el fons, atès que la DGP ha estimat la sol·licitud de supressió
18/03/2025
IP 517/2023
18/03/2025
CNS 37/2024
Si bé la normativa de protecció de dades no impedeix l’accés a la informació sol·licitada respecte a les persones jurídiques sancionades, l’article 23 de l’LTC limita l’accés a aquelles dades que permeti identificar, encara que sigui de manera indirecta, les persones físiques (inclosos els empresaris individuals titulars dels locals expedientats, incloent el nom i l’adreça dels establiments), tret dels casos en que la llei sectorial aplicable prevegi l’amonestació pública de l’infractor, o llevat que aquestes persones consentin expressament per mitjà d’un escrit que ha d’acompanyar la sol·licitud, o bé quan una norma amb rang de llei hagi previst expressament la seva publicació (article 15.1 LT).
Pel que fa a la informació sobre els deutes tributàries, la normativa de protecció no impediria l’accés a la informació relativa a les persones jurídiques. En canvi, en el cas dels empresaris individuals es considera que les finalitats de transparència es poden assolir igualment sense sacrificar la privacitat de les persones afectades, un cop efectuada la ponderació dels drets en joc i, per tant, caldria facilitar la informació amb la prèvia anonimització de les dades personals.
D’acord amb la normativa de protecció de dades i les obligacions derivades de la normativa de transparència, les resolucions d’accés a la informació pública, que siguin favorables a l’accés a informació pública que contingui dades personals han d’incorporar un advertiment sobre les obligacions que adquireix la persona sol·licitant en relació amb les dades personals i les limitacions concretes de difusió que se’n deriven de la normativa de protecció de dades.
En el cas que la informació es lliuri de manera anonimitzada o pseudonimitzada es considera oportú recordar als destinataris de la informació la prohibició de dur a terme activitats tendents a revertir el procés de dissociació mitjançant l’addició de noves dades obtingudes d’altres fonts.
07/03/2025
IP 890/2024
Es resol arxivar les actuacions d'inspecció, en no apreciar-se il·licitud en el tractament de la imatge de la denunciant. En concret, la fotografia que es va publicar a les xarxes socials de l'Ajuntament il·lustrava de forma accessòria una informació relativa a un procés de participació ciutadana. Aquest tractament de dades personals era necessari en l'exercici dels poders públics de l'Administració (art. 6.1.e RGPD), en connexió amb la normativa de transparència i urbanisme que ha de guiar l'actuació municipal.
06/03/2025
PT 72/2024
La reclamant es queixa que va exercir el dret d'accés a l'expedient de risc de la seva filla menor d'edat davant de l'entitat, la qual no li ha facilitat tota la informació que hi figurava. En resposta als requeriments d'aquesta Autoritat, l'entitat aporta documentació que no havia posat a disposició de la reclamant. S'estima la reclamació de tutela i es requereix l'entitat perquè faci efectiu el dret d'accés, posant la documentació que mancava a disposició de la reclamant.
06/03/2025
IP 649/2023
La persona denunciant afirmava que els serveis socials de l'ajuntament havien comunicat a tercers informació sobre les ajudes socials que percebia. Aquesta afirmació es basava en el fet que una persona no identificada la va contactar telefònicament i va esmentar aquestes ajudes i, també, que en el context d'un curs la persona responsable de l'activitat també en tenia coneixement. No obstant això, no s'ha pogut acreditar que l'ajuntament hagi comunicat aquestes dades a cap tercer, motiu pel qual s'arxiva la denúncia.
26/02/2025
Total de pàgines: 428