S'han trobat 4.194 resultats
Informe jurídic en relació amb el Projecte de decret pel qual es regulen els comitès d’ètica de la recerca, el procediment d’acreditació dels comitès d’ètica de la recerca i dels comitès d’ètica de la recerca amb medicaments i es crea el Comitè d’Ètica de la Recerca en Medicina Regenerativa del Departament de Salut
PD 26/2024
17/02/2025
Dictamen en relació amb la consulta relativa a l'objecte d’una reclamació referida al dret d’accés a informació pública per una persona que demana informació sobre el tractament de dades que du a terme una entitat de l’àmbit públic
CNS 29/2024
Als efectes de la normativa de protecció de dades, no sembla que un tercer, que no té la condició de persona afectada (art. 4.1 RGPD), hagi de tenir accés a informació sobre el tractament de dades que du a terme un responsable, en uns termes més amplis o amb major grau de detall del que podria tenir una persona que sí té aquesta condició. Entre d’altres, sobre l’accés a informació elaborada pel DPD i informació sobre procediments, protocols i instruccions de gestió de dades personals, no es desprèn de la normativa una obligació específica de donar accés a la documentació elaborada pel DPD ni, per extensió, a altra documentació relativa a procediments o protocols de gestió en matèria de protecció de dades, tenint en compte que la reclamant no seria persona afectada als efectes de la normativa de protecció de dades. Sobre l’accés a la informació relativa a les TID, tenint en compte la naturalesa, funcions i estructura organitzativa de l’entitat, aquesta podria indicar quines garanties o instruments dels previstos a l’RGPD (arts. 44 i seg.) habiliten les TID en funció del país de destinació, sense que sembli necessari ni exigible concretar amb major detall aquesta qüestió.
22/01/2025
Vulneració del principi de confidencialitat per publicar dades personals de la plantilla de treballadors en el web municipal.
PS 93/2024
L'ajuntament va publicar a la seva pàgina web, durant quatre dies, un llistat que contenia les dades personals (nom i cognoms, categoria o càrrec, lloc de treball, grup, nivell destí i retribucions) de la plantilla de personal, en total 1.076 persones. A més, aquest llistat incloïa la signatura electrònica d'una persona, de manera que se'n visualitzava el DNI complet, juntament amb el seu nom i cognoms. Aquesta publicació es va produir a causa d'una errada humana. Es declara que l'entitat ha comès una infracció per la vulneració del deure de confidencialitat, tipificada a l'article 83.5.a, en relació amb l'article 5.1.f, ambdós de l'RGPD.
21/01/2025
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament relativa al dret d’oposició dels interessats a que l’administració pugui consultar o recavar la documentació en el seu poder o elaborada per altres administracions
CNS 35/2024
Cal establir mecanismes per garantir que les persones afectades tinguin informació sobre la consulta de documents en poder de les administracions públiques, així com sobre la possibilitat d’oposar-s’hi. Quan la consulta afecti a terceres persones, una possible opció podria ser incloure una clàusula en el formulari de sol·licitud on la persona sol·licitant declari que la resta de persones afectades han estat informades d’aquesta consulta i no s’han oposat a la seva realització, o, si escau, que s’hi s’han oposat.
20/01/2025
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una demarcació territorial d’un col·legi professional relativa a les dades de les persones col·legiades
CNS 30/2024
La comunicació de les dades de les persones col·legiades del col·legi professional a la demarcació territorial estaria habilitada sobre la base de l’article 6.1.e) de l’RGPD, per ser informació necessària per a l’exercici dels poders públics que li confereix la normativa reguladora dels col·legis professionals en relació amb els respectius estatuts.
20/01/2025
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un Ajuntament sobre el tractament de dades personals en la creació i gestió d’una àrea de promoció econòmica urbana
CNS 33/2024
La creació i gestió d’una àrea de promoció econòmica urbana pot comportar vàries comunicacions de dades personals de les persones físiques titulars del dret de possessió dels locals inclosos dins de l’àmbit de la futura àrea entre els diferents actors intervinents (ajuntament, entitat promotora i entitat gestora), que caldrà adequar a la legislació de protecció de dades, particularment, als principis de licitud i limitació de la finalitat, en els termes exposats en aquest dictamen.
20/01/2025
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Diputació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades empresarials individuals
- Dades representant persona jurídica
- ENTITATS
- Altres
- PRINCIPIS
- Principi exactitud
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Interès legítim
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
Dictamen en relació amb la consulta relativa a la interpretació de la Llei 2/2023, de 20 de febrer.
CNS 36/2024
La publicació de les dades identificatives de les persones responsables dels sistemes interns d’informació previstos a la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informen sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció, pot tenir com a base jurídica l’article 9.1. b) de la LTC en relació amb l’article 6.1.c) del RGPD, en la mesura que es consideri el seu caràcter d’òrgan administratiu en els termes de la normativa de règim jurídic de les administracions públiques.
En qualsevol cas, es pot argumentar que existeix un interès públic que justificaria la publicació d'aquesta informació, d'acord amb l'article 8.1.m) de la LTC, que en relació amb l'article 6.1.e) del RGPD, constituiria una base jurídica vàlida per al tractament d'aquestes dades personals. D'acord amb el principi de minimització de dades, la publicació ha de limitar-se exclusivament a les dades estrictament necessàries, com són el nom i cognoms, el càrrec o lloc ocupat, el cos i l'escala, les funcions desenvolupades, així com les dades de contacte professional, el telèfon i les adreces, postal i electrònica, de contacte professional.
20/01/2025
Dictamen en relació amb la consulta formulada pel delegat de protecció de dades d’un ajuntament relativa a la instal·lació de càmeres de lectura de matrícules en els vehicles policials.
CNS 32/2024
Es consulta a l’Autoritat si seria aplicable la normativa de videovigilància en el cas d’instal·lar càmeres de lectura de matrícula als vehicles policials que fan el patrullatge ordinari, si aquestes enregistein al sistema el número de matrícula dels vehicles, juntament amb altres dades, com ara la geolocalització, el tipus de vehicle, etc., però sense conservar la imatge. El dictamen conclou que la normativa de videovigilància resultaria d’aplicació al cas plantejat en la consulta, amb independència de que no es conservin les imatges.
20/01/2025
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb una reclamació presentada contra un Ajuntament per denegació de l’accés a la identitat dels titulars de les finques afectades per un pla parcial urbanístic
IAI 32/2024
Des del punt de vista de la normativa de protecció de dades no resultaria prou justificat l’accés de la persona reclamant a les dades identificatives de les persones físiques propietàries de les finques afectades pel pla parcial urbanístic sol·licitat, en no quedar prou justificat un interès legítim en el seu coneixement ni la concurrència de circumstàncies d’especial consideració que puguin justificar aquest accés.
20/01/2025
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb una reclamació contra l’estimació parcial d’una administració a la sol·licitud d’accés a informació relativa a accidents de caça amb resultat de lesió o mort
IAI 24/2024
Atès que la informació sol·licitada afecta dades relatives a la salut de les persones i pot incloure també informació sobre la comissió d’infraccions penals o administratives, les quals no comporten l’amonestació pública a l’infractor, no es pot facilitar informació que identifiqui directament les persones afectades, ni tampoc es pot proporcionar el nombre d’accidents de caça ni les circumstàncies associades, d’acord amb els termes de la sol·licitud, d’una manera que permeti la identificació indirecta de les persones implicades.
10/01/2025
Total de pàgines: 420