S'han trobat 725 resultats amb els descriptors TRANSPARÈNCIA
Publicitat de les retribucions dels llocs de treball d'un Ajuntament
CNS 41/2014
La comunicació de les retribucions associades als diferents llocs de treball d'un Ajuntament, que es puguin desprendre directament o indirecta de la informació que ha de constar a la relació de llocs de treball s'adequa a la normativa de protecció de dades.
23/07/2014
Comunicació per part d'una entitat de certificació de les persones que disposen de certificat de signatura digital per actuar com a funcionari
CNS 39/2014
La comunicació, per part de l'entitat de certificació a la Direcció General d'Administració Local, de les persones que disposen de certificat de signatura digital per actuar com a funcionari amb habilitació de caràcter estatal, pot estar habilitada per l'article 11.2.c) de la LOPD en relació amb l'article 18.c) de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica.
17/07/2014
Adequació del Protocol d'actuació d'un diari oficial a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 33/2014
Es valora positivament l'elaboració d'un Protocol d'actuació en relació amb la publicació de dades personals en un diari oficial, en la mesura que pretén garantir el compliment del principi de qualitat en aquest àmbit, si bé es recomana incorporar-hi alguna directriu addicional relacionada amb la limitació temporal de la informació personal publicada al diari oficial i amb les actuacions a seguir en cas d'exercici dels drets d'habeas data pels afectats.
16/06/2014
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Dades menor
- Dades sensibles
- DRETS HABEAS DATA
- Condicions exercici
- Dret accés
- Dret oposició
- Dret rectificació
- Dret supressió
- FONTS ACCESSIBLES
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Exactitud
- Proporcionalitat
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
Adequació a la normativa de protecció de dades de l'edició electrònica d'un diari oficial
CNS 24/2014
L'entitat responsable del BOP ha d'adequar la seva actuació al principi de qualitat de les dades, fet que implica implantar mesures tecnològiques, per tal de limitar l'ús abusiu dels cercadors d'Internet, així com limitar l'accés a les dades personals publicades en el BOP quan l'entitat responsable de l'ordenació de la publicació de les dades al butlletí n'acordi la cancel·lació i així li notifiqui.
12/06/2014
Accés d'un regidor a determinats expedients sancionadors municipals en matèria de trànsit
CNS 30/2014
L'accés d'un regidor a la informació continguda en els annexos d'un decret d'Alcaldia relatius a expedients sancionadors concrets sobre infraccions administratives pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar, per a l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. Atesa la pluralitat d'expedients afectats per la consulta i el caràcter especialment protegit de la informació que s'hi conté, l'accés s'ha de donar sense incloure dades que permetin identificar les persones afectades, quan la finalitat de l'accés es pugui assolir sense incloure aquest tipus de dades. L'accés a les dades de caràcter personal s'ha de sotmetre al principi de finalitat, segons el qual les dades només es poden utilitzar per al compliment de la finalitat determinada, explícita i legítima que ha generat l'accés a les dades, en aquest cas, el necessari desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors que fan la sol·licitud d'informació i es regeix pel deure de secret, en els termes de l'article 10 de la LOPD, i la resta de normativa aplicable.
11/06/2014
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Cessió de dades dels títols de família nombrosa i de família monoparental als ens locals amb la finalitat de bonificar la quota de l'IBI
CNS 21/2014
La cessió, sense consentiment, de les dades relatives al títol de familia nombrosa als ens locals, per tal d'aplicar una bonificació sobre l'IBI, podria estar habilitada tant per l'article 94 de la LGT, si s'ha previst en una disposició de caràcter general, com per l'article 21 de la LOPD, si té lloc entre les administracions per a l'exercici de les seves competències de foment i protecció de les famílies. Així mateix, la cessió, sense consentiment, de les dades relatives al títol de família monoparental a un ens local, per informar de la data de publicació d'una convocatòria de subvencions per cobrir part de la quota de l'IBI podria estar emparada per l'article 21 de la LOPD, si es fa vers l'òrgan municipal competent en matèria de serveis socials.
12/05/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Hisenda pública
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades tributàries
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Comunicació a una persona col·legiada d'informació del seu Col·legi professional que pot incloure dades de tercers
CNS 22/2014
Una persona col·legiada pot tenir accés a les retribucions dels membres de la Junta de govern del seu Col·legi professional, en la mesura que en la seva condició de col·legiat, té dret a exercir el control de la gestió de l'òrgan de govern com a membre de l'Assemblea general, d'acord amb la Llei 7/2006. En el cas que l'exercici d'aquest accés a la informació de les retribucions percebudes pels membres del seu òrgan de govern pogués afectar també terceres persones, caldria dissociar les seves dades amb qualsevol mitjà que n'impedís la identificació, llevat que es comptés amb el consentiment d'aquestes persones, o hi hagués una llei que habilités dita comunicació. La LRJPAC, només pot habilitar la comunicació si la persona sol·licitant té un interès legítim i directe per accedir a les dades personals de tercers que puguin incloure els documents relatius a les retribucions detallades dels membres de la junta de govern (article 37.3).
07/05/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- Procediment administratiu
- Contractació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- Administració local
- Ajuntament
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Compliment del deure d'informació en l'ús de "drones"
CNS 12/2014
La manera de què disposa el responsable de l'ús de "drones" per informar als afectats de la possibilitat d'exercir els drets ARCO podria dependre dels emplaçaments en què s'utilitzen aquestes aeronaus. En espais tancats, dita informació es podria facilitar en el mateix moment en què se sol·licita el seu consentiment o, tractant-se d'una captació habilitada per la LO 1/1982, mitjançant la col·locació de cartells informatius. Aquests cartells també podrien emprar-se quan es tracti d'espais oberts delimitats. En cas contrari, el responsable podria plantejar davant aquesta Autoritat si les mesures que pretén adoptar per informar als afectats s'adeqüen a la LOPD.
17/03/2014
Possibilitat de publicar al blog d'un grup municipal la relació valorada de llocs de treball de l'ajuntament
CNS 9/2014
La publicació de la RLT "valorada" en el blog d'un grup municipal no plantejaria inconvenients si la informació que s'hi conté pot considerar-se pròpia del "contingut mínim" de la RLT previst en la normativa de funció pública. Així, poden ser objecte de publicació tant el sou base com els complements associats a cada lloc de treball, però no els complements associats a un treballador concret. Així mateix, es pot publicar la quantitat establerta per cada trienni en funció del grup al qual es pertany, però no la quantia efectivament percebuda per cada treballador. Tampoc es pot publicar les quantitats que percep cada treballador en concepte de productivitat.
12/03/2014
Accés de la persona denunciada per maltractaments a dades de la persona denunciant en un expedient en matèria de protecció dels infants i adolescents
CNS 16/2014
D'acord amb la Llei 14/2010, cal preservar la confidencialitat de la persona que ha posat en coneixement de l'administració competent l'existència d'una situació de risc. Això inclou no només l'eliminació de les dades identificatives de la persona que ha fet la comunicació, sinó també la restricció de l'accés a aquelles altres informacions que la poden fer identificable de forma indirecta.
10/03/2014
Total de pàgines: 73