S'han trobat 56 resultats amb els descriptors Conservació
Accés als expedients de selecció de personal
CNS 9/2022
Les persones que participen o han participat en un procés de selecció de personal, així com els representants dels treballadors, tindrien dret a accedir a determinada informació personal continguda en l’expedient resultant, en els termes assenyalats en el dictamen, i poden exercir el seu dret d’accés mentre el consorci sanitari disposi d’aquesta informació pública. Pot ser una bona pràctica informar les persones aspirants dels possibles destinataris de les seves dades arran la seva participació en un procés de selecció.
01/04/2022
Supressió del web municipal d'informació d'una persona que va ser regidora de l'Ajuntament
CNS 40/2021
L’Ajuntament pot mantenir publicada al portal la informació d’exregidors de la corporació que resulti necessària per complir les obligacions establertes a la legislació de transparència, mentre no transcorri els terminis de publicació previst en aquesta normativa. En canvi ha de suprimir del web municipal la informació publicada respecte de la qual no existeixi aquesta obligació legal, llevat que concorri alguna altra de les excepcions previstes a l’article 17.3 RGPD. Un cop transcorreguts aquests terminis, l’interès històric pot justificar el manteniment de la publicació de la informació sobre el nom i cognoms dels regidors i exregidors, càrrec que ocupaven, grup municipal del qual formaven part i període en que van ocupar el càrrec, però no de la resta d’informació.
29/07/2021
Lliurament a un col·legi professional d'àmbit estatal de documentació del col·legi professional segregat i posteriorment extingit
CNS 32/2021
Correspon a les persones encarregades de la liquidació del col·legi professional prendre la decisió sobre la destinació que se li hauria de donar a la documentació de què disposa. Tot i així, des de la vessant de la protecció de dades, la base jurídica de l’article 6.1.e) RGPD habilitaria el lliurament a la demarcació territorial catalana del col·legi professional d’àmbit estatal d’aquella documentació en què constin dades personals vinculades a l’exercici de les funcions públiques dels col·legis professionals. Pel que fa a les dades vinculades a l’exercici de les funcions privades, la seva comunicació a la dita demarcació podria articular-se sobre la base del consentiment. Respecte aquelles dades que no li siguin lliurades, hauran d’examinar la necessitat del seu tractament i, conseqüentment, determinar-ne la conservació o la supressió.
17/06/2021
Informe en relació amb el Projecte d'ordre per la qual s'aproven, es modifiquen i es deroguen taules d'avaluació i accés documental
PD 4/2021
09/06/2021
Publicació a internet del llistat de persones preinscrites en una escola oficial d'idiomes, a qui se les convocava a la realització del test de nivell de l'idioma escollit.
PS 49/2020
S'imputa a la Direcció General d'Atenció a la Família i la Comunitat Educativa, del Departament d'Educació, una infracció per vulneració del principi de limitació del termini de conservació (art. 5.1.e i 83.5.a RGPD, art. 72.1.a LOPDGDD), per haver mantingut publicats a internet aquests llistats, tot i que ja s'havia acomplert la finalitat que justificà la seva publicació (informar del dia, l'hora i l'aula de realització de la prova de nivell). No es manté la imputació inicial d'una segona infracció, relativa a la vulneració del principi de minimització de les dades.
04/03/2021
Retenció de dades al Sistema Bústia Ética de la Generalitat de Catalunya
CNS 1/2021
Els principis recollits a l’article 24 de l’LOPGDD i, en concret, als efectes de la consulta, el principi de limitació del termini de conservació de les dades, segons el qual les dades s’han de conservar al sistema el temps imprescindible per decidir sobre la procedència d’iniciar una investigació, són d’aplicació al tractament de les dades personals de la Bústia Ètica de la Generalitat de Catalunya. En canvi, no són d’aplicació els terminis concrets previstos a l’article 24. Els terminis de conservació de dades personals previstos en l’acord de Gov/96/2020 no resulten contraris al principi de limitació del termini de conservació previst a la normativa de protecció de dades personals.
26/01/2021
Instal·lació de càmeres de videovigilància a la piscina municipal, al poliesportiu municipal i al Castell
CNS 38/2020
L’Ajuntament podria comptar amb una base jurídica suficient per dur a terme el tractament d’imatges a través de càmeres de videovigilància en els espais a que fa referència la consulta, atesa la previsió de l’article 6.1.e) de l’RGPD, en connexió amb l’article 22 de l’LOPDGDD, si es fa en els termes dels apartats 1 i 2 d’aquest article. Pel que fa al procediment a seguir per tal de considerar el sistema de videovigilància adequat a la normativa de protecció de dades, caldrà complir amb els principis i obligacions establertes en la normativa de protecció de dades (RGPD i LOPDGDD) i, si escau, en la Instrucció 1/2009.
30/11/2020
Publicació llistes processos selectius.
PS 18/2020
Vulneració del principi de limitació del termini de conservació, per mantenir publicats a internet -web institucional de l'Ajuntament- llistats relatius al dit procés selectiu més enllà de les dates en què estaria justificat.
25/11/2020
Supressió de dades personals de col·legiats per part d'un Col·legi professional
CNS 37/2020
Les dades personals han d’ésser suprimides un cop deixen de ser necessàries o pertinents per a la finalitat per a la qual es van recollir o, si escau, un cop transcorreguts els terminis de conservació establerts per la llei. La supressió ha de comportar el bloqueig de les dades suprimides durant els terminis de prescripció en què es pugui exigir algun tipus de responsabilitat derivada del tractament.
02/11/2020
Eliminació prematura de documentació clínico-laboral
IP 79/2019
L'any 2017 la persona denunciant, treballadora d'un Hospital públic, va sol·licitar al dit Hospital l'accés a documentació clínico-laboral referent als accidents de treball que havia patit, i un cop l'Hospital li lliurà la documentació, la denunciant sol·licità la informació referent a un accident laboral que havia patit l'any 2007, i l'Hospital manifestà que no disposava de cap informació, i que l'únic que li constava, un informe d'Urgències emès el 2007, s'havia eliminat per haver transcorregut el termini de 5 anys previst a la normativa sanitària (art. 12.6 Llei 21/2000). L'Autoritat va constatar que l'Hospital havia eliminat la documentació clínico-laboral requerida per la denunciant, abans d'exhaurir el termini legalment previst. Pel que fa a la determinació d'aquest termini, l'article 12.12 Llei 21/2000 remet a la normativa específica de prevenció de riscos laborals i de protecció de la salut dels treballadors en les històries clíniques relatives a la vigilància de la salut dels treballadors. D'acord amb aquesta normativa, l'Hospital hauria d'haver conservat la documentació clínico-laboral esmentada mentre durés la relació laboral entre l'Hospital i la persona reclamant, ja que tal conservació era necessària per a què l'Hospital pogués complir tant amb les seves obligacions com a empresari en matèria de prevenció de riscos laborals, com també amb les seves obligacions derivades de la gestió directa de les contingències professionals dels seus treballadors. No obstant, es dicta una resolució d'arxiu, ja que la infracció comesa, relativa a la vulneració del principi de qualitat (infracció greu prevista a l'art. 44.3.d LOPD en relació amb l'article 4.5 LOPD) hauria prescrit (als 2 anys a comptar de l'eliminació de la documentació).
11/06/2020
Total de pàgines: 6