S'han trobat 34 resultats amb els descriptors Avaluació impacte
Tractament de dades per la participació d'un Ajuntament en un Projecte de recerca europeu
CNS 47/2019
En aquest Dictamen s’analitza el contingut de la documentació aportada sobre un projecte de recerca europeu, en particular, en relació amb les següents qüestions: Determinació de la responsabilitat o, si escau, corresponsabilitat del tractament; Els fluxos informatius previstos; Les transferències internacionals de dades (TID); La seguretat; La utilització de dades anònimes o de la seudonimització. Pel que fa al tractament de les imatges captades amb càmeres per l’Ajuntament, aquest, com a responsable, ha de disposar de base jurídica suficient i ha d’assegurar el compliment de la resta d’exigències de la normativa de protecció de dades. També cal facilitar un consentiment informat en els termes de l’article 4.11, i informar els afectats (art. 13 RGPD).
18/11/2019
Informe en relació amb el Projecte de decret d'Administració Digital
PD 9/2019
29/07/2019
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- Procediment administratiu
- DRETS HABEAS DATA
- No ser objecte de decisions automatitzades (incloent perfils)
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Principi minimització
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
Adequació dels tractaments d'una AFA a la normativa de protecció de dades
CNS 7/2019
L’AFA per tal d’adequar-se a la normativa de protecció de dades ha de complir tots els principis i les obligacions a les quals es refereix en termes generals aquest informe i qualsevol altra de les establertes al Reglament (UE) 2016/679, del Parlament i del Consell Europeu, de 27 d’abril de 2016, General de Protecció de Dades i a la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantida dels Drets Digitals.
20/02/2019
Utilització de sistemes de control basats en l'empremta dactilar
CNS 63/2018
La inclusió de les dades biomètriques, entre elles les de l’empremta dactilar, entre les categories especials de dades previstes per l’RGPD no permet concloure de manera automàtica que la implantació d’un sistema de control horari basat en la recollida d’aquest tipus de dades pugui considerar-se proporcionat i, per tant, conforme amb el principi de minimització. Cal fer una avaluació de l’impacte sobre la protecció de dades a la vista de les circumstàncies concretes en què es dugui a terme el tractament per determinar-ne la legitimitat i la proporcionalitat, inclosa l’anàlisi de l’existència d’alternatives menys intrusives, i establir les garanties adequades.
14/02/2019
Informe en relació amb el Projecte de decret d'establiment del sistema de vot electrònic en els processos d'eleccions a òrgans de representació del personal d'administració i tècnic al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya
PD 7/2018
16/01/2019
Utilització de l'empremta digital per accedir a una biblioteca
CNS 38/2017
El sistema de control d’accés biomètric examinat no s’adequaria al principi de proporcionalitat, per la qual cosa seria recomanable implantar un sistema alternatiu que doni resposta adequada a la finalitat pretesa pel col·legi professional sense posar en risc el correcte compliment dels principis i garanties de la normativa de protecció de dades personals.
06/09/2017
Accés obert a gravacions generades per diferents projectes de recerca d'una Universitat
CNS 36/2017
En la mesura que la Universitat disposi del consentiment inequívoc, previ, exprés i informat de les persones afectades, en els termes exposats en el dictamen, és possible dipositar en accés obert les dades de les investigacions (gravacions) dels projectes subvencionats pel Programa H2020, si bé és recomanable valorar la pertinença de difondre-les en les condicions previstes, especialment, en aquells supòsits en què es podrien revelar dades mereixedores d’especial protecció. L’enregistrament de persones físiques focalitzat en el moviment dels llavis mentre pronuncien frases preestablertes, per tal de facilitar l’aprenentatge de la lectura de llavis, no sembla que en aquest cas hagi d’ésser considerat un tractament de dades biomètriques, en el sentit establert a l’article 9 de l’RGPD.
06/09/2017
Informe en relació amb el Projecte de decret de l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu inclusiu
PD 2/2017
14/03/2017
Videovigilància en un centre residencial d'acció educativa
CNS 77/2016
La memòria del sistema de videovigilància del CRAE sotmesa a anàlisi no conté elements de judici suficients que permetin establir si el tractament d'imatges pretès en el present cas resultaria proporcionat a la finalitat de seguretat perseguida. La utilització d'aquest sistema, en la seva vessant de control laboral, podria resultar adequada al principi de proporcionalitat, sempre que es reunissin els requisits exposats en el dictamen.
18/01/2017
Intercanvi d'informació en relació amb l'expedició i gestió dels títols de transport socials
CNS 69/2016
No hi ha contradicció de l'article 28.2 LPAC amb l'exigència per l'article 4.9 del RGPD que el consentiment es manifesti mitjançant una declaració o una acció afirmativa clara, perquè l'habilitació derivaria de la mateixa LPAC en relació amb la lletra e) de l'article 6.2 del RGPD. No obstant això, l'aplicació del mecanisme previst a l'article 28 s'ha de limitar als procediments administratius de les entitats que tinguin la condició d'administracions públiques. L'intercanvi de dades entre l'administració que disposa de la informació sobre els títols de família nombrosa o monoparental o sobre la situació d'atur i l'entitat que expedeixi el títol de transport no pot fonamentar-se en la lletra b) de l'article 6.1 del RGPD atès que no és un intercanvi estrictament necessari per a l'expedició. Pel que fa a les lletres c) i e) del mateix article 6.1 RGPD sí que podrien habilitar l'intercanvi, sempre que estigui previst en una norma amb rang de llei que sigui concreta, precisa i previsible.
29/11/2016
Total de pàgines: 4