S'han trobat 34 resultats amb els descriptors Avaluació impacte
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant reconeixement facial
CNS 2/2022
El consentiment del personal afectat no pot considerar-se una base jurídica adequada per a la implantació d’un sistema de control horari mitjançant reconeixement facial com el que es descriu a la consulta. Seria necessària la previsió d’aquest sistema de control en una disposició legal o en un conveni col·lectiu aplicable, o si escau, en un pacte o acord resultat de la negociació col·lectiva, circumstàncies que no sembla que concorrin en el cas analitzat. En qualsevol cas, abans de la implantació d’un sistema d’aquest tipus, cal fer una avaluació de l’impacte sobre la protecció de dades a la vista de les circumstàncies concretes en què es dugui a terme el tractament per determinar-ne la licitud i la proporcionalitat, inclosa l’anàlisi de l’existència d’alternatives menys intrusives, i establir les garanties adequades.
02/02/2022
Implementació d'un sistema de recollida de residus porta a porta
CNS 60/2021
L’elecció del model de recollida selectiva més adequat al municipi requereix d’una avaluació d’impacte relativa a la protecció de dades. L’Ajuntament, en atenció a les competències que té atribuïdes en matèria de gestió de residus, estaria legitimat per dur a terme els tractaments de dades que es deriven de la implantació del sistema de recollida selectiva. Tot i això, a manca de previsió legal específica, l’elaboració de perfils que produeixin efectes jurídics en la persona usuària del servei o que l’afectin significativament de manera similar, requereix comptar amb el consentiment explícit de les persones afectades. La participació de tercers en la implementació d’aquest sistema requereix la formalització d’un contracte d’encarregat i, si escau, de subencarregat, així com, si escau, el compliment de les obligacions establertes al respecte en l’LCSP.
01/02/2022
Desenvolupament d'una aplicació per a telèfons mòbils per recollir informació en el marc de projectes d'investigació
CNS 26/2021
El procés d’anonimització proposat no permetria garantir un tractament de dades anònimes en el si del Projecte a desenvolupar per la Universitat. Tot i això, podria plantejar-se l’opció d’articular el tractament sobre la base del consentiment explícit de les persones afectades, sens perjudici de l’adopció de les mesures escaients per garantir que aquest tractament s’adequa a l’RGPD, com ara, facilitar una informació detallada i clara al respecte, i aplicar les mesures assenyalades al dictamen per dificultar la reidentificació.
02/06/2021
Estudi universitari a alumnes d'instituts.
PS 74/2020
La recollida de dades ha de respectar el principi de lleialtat. Per al tractament de categories especials de dades, és necessari que concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'article 9.2 RGPD. En la recollida de dades s'ha de fer efectiu el dret d'informació. Per determinar les mesures tècniques i organitzatives apropiades per garantir la seguretat de les dades, cal efectuar un anàlisi de riscos. Amb caràcter previ al tractament, cal realitzar una avaluació d'impacte relativa a la protecció de dades quan el tractament comporti un alt risc per als drets i llibertats de les persones afectades. El delegat de protecció de dades ha de participar de manera adequada i en el moment oportú en totes les qüestions relatives a la protecció de dades personals.
21/05/2021
Desenvolupament d'un model matemàtic per a la prevenció d'epidèmies i pandèmies
CNS 12/2021
L’encreuament de dades anonimitzades procedents de diferents fonts per tal de desenvolupar un model matemàtic per a la prevenció d’epidèmies i pandèmies podria acabar identificant persones concretes, per la qual cosa cal mesurar, avaluar i gestionar aquest risc de reidentificació adoptant les mesures adequades per reduir-lo.
23/03/2021
Possibilitat de comunicar-se les llars d'infants amb les famílies a través de diverses aplicacions informàtiques
CNS 3/2021
El centre educatiu o, si escau l’ajuntament del qual depengui la llar d’infants, és el responsable del tractament de les dades dels alumnes i dels pares, mentre que les empreses proveïdores de les aplicacions objecte de la consulta serien encarregats del tractament d’aquestes dades. La utilització de les aplicacions per a la comunicació amb els pares lligada a l’exercici de les funcions educatives i orientadores, pot trobar cobertura a l’article 6.1.e) en relació amb les previsions de la LOE. En el cas que el tractament es vulgui basar en el consentiment, per tal que aquest sigui vàlid, els pares han de disposar d’alternatives per a poder seguir l’agenda i les comunicacions de l’escola, sense que això els comporti un perjudici.
25/02/2021
Implantació d'un sistema de signatura biomètrica.
PS 38/2020
Per tractar dades biomètriques cal que concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'article 9.2 RGPD que permeten el tractament de categories especials de dades. Amb caràcter previ a iniciar el tractament, és necessari realitzar una avaluació d'impacte relativa a protecció de dades, quan el tractament comporti un risc alt. En la recollida de les dades s'ha de fer efectiu el dret d'informació.
02/12/2020
Instal·lació de càmeres de videovigilància a la piscina municipal, al poliesportiu municipal i al Castell
CNS 38/2020
L’Ajuntament podria comptar amb una base jurídica suficient per dur a terme el tractament d’imatges a través de càmeres de videovigilància en els espais a que fa referència la consulta, atesa la previsió de l’article 6.1.e) de l’RGPD, en connexió amb l’article 22 de l’LOPDGDD, si es fa en els termes dels apartats 1 i 2 d’aquest article. Pel que fa al procediment a seguir per tal de considerar el sistema de videovigilància adequat a la normativa de protecció de dades, caldrà complir amb els principis i obligacions establertes en la normativa de protecció de dades (RGPD i LOPDGDD) i, si escau, en la Instrucció 1/2009.
30/11/2020
Avaluació d'impacte respecte la gestió dels recursos humans d'un Ajuntament
CNS 7/2020
L’Ajuntament formula una consulta sobre la necessitat o no de realitzar l’Avaluació d’Impacte relativa a la protecció de dades del tractament de gestió de recursos humans que porta a terme aquest Ajuntament. El tractament de dades de salut i d’antecedents penals descrit a la consulta, amb motiu del tractament de les dades dels recursos humans de l’Ajuntament no requereix una avaluació d’impacte relativa a la protecció de dades. No obstant això, si la utilització de dades biomètriques es vol iniciar o s’ha iniciat amb posterioritat al 25 de maig de 2018, seria necessari fer una avaluació d’impacte relativa a la protecció de dades respecte aquesta part del tractament.
15/04/2020
Informe en relació amb la consulta pública prèvia a l'elaboració de l'Avantprojecte de llei del procediment d'elaboració de normes del Govern de la Generalitat
PD 18/2019
20/12/2019
Total de pàgines: 4