S'han trobat 55 resultats amb els descriptors Dret oposició
Supressió de dades personals d'una acta del Ple de l'Ajuntament
CNS 40/2020
Atès els termes en que es formula la petició cal considerar que la persona sol·licitant està exercint davant de l’Ajuntament el dret d’oposició, atès que la seva voluntat és la d’oposar-se a un determinat tractament, la publicació de les seves dades, opció expressament recollida a l’article 21 de l’RGPD. L’exercici del dret de supressió comportaria que l’Ajuntament elimini aquestes dades de qualsevol suport de l’Ajuntament en el qual puguin constar, mentre que en l’oposició només es pretén evitar un determinat tractament, en aquest cas la difusió a través d’internet. Per a l’exercici del dret d’oposició les dades de la persona sol·licitant han de ser objecte d’un tractament basat en el que disposa l’article 6.1 lletres e) o f) de l’RGPD. L’exercici del dret d’oposició està relacionat amb l’existència de circumstàncies particulars de la persona sol·licitant.
30/11/2020
Informe en relació amb el Projecte de decret pel qual s'aprova el Reglament del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya
PD 7/2020
DRETS HABEAS DATA
Dret supressió
DRETS HABEAS DATA
Dret oposició
DRETS HABEAS DATA
Dret rectificació
PRINCIPIS
Principi minimització
18/09/2020
Publicació en un web municipal de les actes d'un procés selectiu.
PT 54/2019
Es declara l'extemporaneïtat de la resposta de l'Ajuntament a la sol·licitud presentada per la persona reclamant, que es qualifica com d'exercici del dret d'oposició, atès que allò que pretén la reclamant no és la supressió de les seves dades, sinó que aquestes no figurin en les dues actes d'un procés selectiu que figuren publicades al web municipal. No s'efectua cap pronunciament sobre el fons, atès que finalment s'ha atès el dret d'oposició de la persona reclamant, dins el tràmit previs a l'art. 37.3 de l'LOPDGDD.
02/06/2020
Difusió d'imatges d'esdeveniments esportius al web de l'Ajuntament i a les xarxes socials
CNS 16/2020
La difusió d’imatges de persones físiques identificades o identificables que ocupaven un càrrec públic o una professió de projecció pública, o de persones que apareguin com a merament accessòries (especialment en cas d’imatges de persones menors d’edat), en actes o esdeveniments esportius públics organitzats per l’Ajuntament, podria tenir suficient base jurídica (art. 6.1.e) RGPD), sempre que l’Ajuntament tingui en compte les consideracions que s’exposen en aquest dictamen.
15/05/2020
- ÀMBIT SECTORIAL
- Esports
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades persones difuntes
- Imatge
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret oposició
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
Publicació d'un llibre de commemoració amb imatges de l'escola i la comunitat educativa
CNS 9/2020
El consentiment de les persones físiques que actualment formen part de la comunitat educativa o que n’han format part, suposa una base jurídica adequada i suficient per a la publicació de fotografies d’aquestes persones en el llibre commemoratiu (art. 6.1.a) RGPD). Pel que fa a fotografies de persones físiques identificades o identificables que ja no formen part de la comunitat educativa, la seva publicació en el llibre commemoratiu pot trobar base jurídica suficient en l’article 6.1.f) RGPD, en connexió amb la LO 1/1982, sense haver de disposar del consentiment dels afectats, sempre que la Fundació apliqui garanties específiques.
01/04/2020
Limitació dels tractaments de dades del progenitor que no té atribuït l'exercici de la potestat parental.
PT 39/2019
Es desestima la reclamació per desatenció del dret de supressió, exercit per un pare respecte les dades seves que figuren en els fitxers del Departament d'Educació per tenir una filla menor escolaritzada en un centre educatiu públic, atès que les dades tractades són necessàries per a l'exercici dels poders públics conferits al Departament. No obstant, per aplicació del principi d'economia processal, s'analitza la sol·licitud des del punt de vista del dret d'oposició, i es conclou que procedeix estimar la petició formulada en darrer terme pel reclamant de deixar de ser contactat pel Departament amb motiu de la seva filla -amb els límits que s'indiquen-, pel fet que la sentència esdevinguda atribueix a la mare en exclusiva l'exercici de la potestat parental, a qui també atribueix la guarda i custòdia, resultant exclòs el pare reclamant.
29/11/2019
Oposició d'una ciutadana a la consulta de les seves dades econòmiques
CNS 34/2019
Quan un ciutadà no es vulgui acollir al sistema d’ajuts previst per la Llei 24/2015 en matèria de pobresa energètica, pot oposar-se a que es consultin les seves dades econòmiques o d’altre tipus per a l’elaboració de l’informe a què es refereix l’article 6.4 de la Llei 24/2015. Quan el ciutadà vulgui acollir-se als beneficis establerts per aquesta Llei, el ciutadà també pot oposar-se, tot i que en aquest cas convé advertir-lo de les conseqüències de la seva oposició, atès que pot impedir l’accés dels serveis socials a informació necessària per poder fer un informe positiu sobre la seva situació de risc d’exclusió residencial. L’ajuntament ha prendre les mesures necessàries per garantir que el personal encarregat de la tramitació del procediment fa efectiu aquest dret d’oposició.
10/09/2019
Dret d'oposició en publicitat contractació administrativa.
PT 13/2019
La persona reclamant interessava la no publicació de les seves dades a la plataforma de contractació, dades que s'havien publicat en la dita plataforma en tant que licitador -empresari individual- en un procés de contractació administrativa. En tractar-se d'una administració pública, la base jurídica que habilitaria la publicació de les dades de la persona reclamant, no és només el compliment d'una obligació legal establerta a la LCSP, sinó també l'establerta a l'article 6.1.e) RGPD (tractament necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics). El dret d'oposició no es pot exercir quan el tractament obeeix al compliment d'una obligació legal, però sí en el cas previst al citat article 6.1.e) RGPD. En aquest supòsit es desestima la reclamació ja que la persona reclamant no ha invocat cap circumstància que justifiqui la prevalença del seu dret.
29/07/2019
Accés a les dades personals dels membres de la unitat familiar sense el consentiment de tots ells
CNS 23/2019
L’article 28.2 de l’LPAC permet a les administracions públiques consultar, sense consentiment de les persones afectades, les dades relatives als membres de la unitat familiar o de convivència, que exigeixi la normativa sectorial, llevat que algun dels membres s’hi oposi o que es tracti de categories especials de dades. En qualsevol cas cal garantir la informació a les persones afectades sobre aquesta consulta o comunicació, així com la possibilitat d’oposar-s’hi.
14/05/2019
Reclamació per desatenció del dret d'oposició a la publicació a l'HC3.
PT 27/2018
S'estima la reclamació per raons formals, ja que el Departament de Salut no ha contestat la sol·licitud d'oposició formulada per la persona reclamant, i també s'estima quant al fons, ja que la reclamant ha esgrimit que la publicació de les seves dades a la història clínica compartida a Catalunya (HC3) li genera perjudicis, i respecte de tal petició el Departament ha guardat silenci, també davant l'Autoritat.
15/02/2019
Total de pàgines: 6