S'han trobat 176 resultats amb els descriptors Dret informació
Dret informació en videovigilància
IP 581/2021
S'arxiva la denúncia de l'agent de la policia municipal que es queixava que l'Ajuntament no havia informat del sistema de videovigilància instal·lat a l'Ajuntament i a la comissaria ubicada en el seu interior, i que les imatges captades per les càmeres es van emprar després per obrir-li un expedient disciplinari. Es constata que l'Ajuntament sí que havia instal·lat els cartells als accessos de l'Ajuntament i la comissaria, i que en aquests s'informava de la finalitat de la seguretat de les instal·lacions. Al respecte, es considera que la conducta de la persona denunciant, captada per les càmeres de videovigilància i que va comportar la incoació d'un expedient disciplinari, implicava un incompliment de les seves funcions de vigilància, i, en conseqüència, afectava a la seguretat de l'edifici.
07/03/2023
Recollida de dades sense complir el deure d'informació, i tractament per finalitats il·lícites.
PS 52/2022
Vulneració del dret d'informació dels usuaris de la entitat, per falta d'acreditació documental en el moment de la recollida (articles 12, 13, i 14 RGPD); i per vulneració del principi de licitud, per haver fet un ús inadequat de les dades consistent en efectuar comentaris subjectius i negatius respecte d'un grup de membres que volien presentar la seva candidatura.
02/03/2023
Enregistrament de trucades telefòniques amb finalitats administratives, per part de la Guàrdia Urbana de l'Ajuntament de Tarragona, sense donar compliment al dret d'informació, i revelació de dades personals de terceres persones.
PS 62/2022
Es resol amonestar l'Ajuntament de Tarragona atès que, en una trucada efectuada per la persona denunciant a la Guàrdia Urbana d'aquest Ajuntament, se li van recollir dades personals (nom, cognoms, número de DNI i veu) i no se'l va informar del contingut previst a l'article 13 RGPD. Així mateix, també s'atribueix a l'Ajuntament la vulneració del principi de confidencialitat atès que des de la Guàrdia Urbana es va informar a l'aquí denunciant que la "seva senyora" hauria trucat, des del mateix domicili, per denunciar els mateixos fets. En relació amb la referida recollida de dades personals, que la persona denunciant considera excessiva, procedeix arxivar els fets atès que, d'acord amb la normativa de procediment administratiu, quan un ciutadà presenta una denúncia, cal identificar-lo.
22/02/2023
Instal·lació de càmeres de videovigilància en les aules de les llars d'infants municipals
CNS 37/2022
La instal·lació d’un sistema de videovigilància a l’interior de les aules de les llars d’infants municipals podria resultar proporcionada davant indicis raonables de la possible comissió d’un fet il·lícit greu per part d’una persona treballadora vers algun dels infants, de manera excepcional i limitada en el temps, i sempre que s’informi en els termes de l’article 89 de l’LOPDGDD. El responsable però no tindria suficient legitimació per instal·lar aquest sistema per tal que els progenitors i/o tutors legals puguin visualitzar en directe imatges sobre les activitats que hi realitzen els seus fills.
22/12/2022
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades treballadors
- Imatge
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Principi minimització
- VIDEOVIGILÀNCIA
Recollida de bolquers en el marc del sistema de recollida de residus porta a porta.
PS 33/2022
Demanar el motiu pel qual se sol·licita fer ús del servei de recollida de bolquers, és una dada excessiva. Si la base jurídica és el consentiment, en el moment de proporcionar la informació a la persona interessada, s'ha d'informar sobre el dret a retirar-lo en qualsevol moment.
03/11/2022
Dret informació.
PS 54/2022
El Dept. EDU, en la seva qualitat de responsable del tractament, no va fer efectiu el dret d'informació quan va recollir les dades dels familiars o tutors legals del alumnes atesos a l'UEC Girona de la Fundació Oscobe.
02/11/2022
Instal·lació càmeres en un complex esportiu.
IP 123/2021
El tractament d'imatges mitjançant càmeres amb fins de seguretat no es fonamenta en el consentiment de la persona afectada, sinó en el compliment d'una missió en interès públic. No s'ha d'informar de l'emplaçament de les càmeres. El dret d'informació es fa efectiu per mitjà de cartells informatius de l'existència de les càmeres, que s'ha de complementar a través d'altres mitjans.
22/09/2022
Utilització de dispositius GPS per control laboral.
PS 7/2022
S'amonesta l'Ajuntament com a responsable d'una infracció molt greu per haver tractat dades personals dels agents de la seva Policia Local obtingudes a través de la instal·lació de receptors de geolocalització (GPS) en diversos vehicles policials, sense haver-los informat prèviament dels extrems previstos a l'article 13 de l'RGPD, entre ells, la finalitat del tractament (art. 13.1.c RGPD). I en particular, pel que fa a aquesta darrera informació (art. 13.1.c RGPD), sobre la possibilitat de tractar les dades obtingudes per a l'exercici de les funcions de control dels treballadors (procediment disciplinari). En l'acord d'iniciació s'arxivà la part de la denúncia referent a l'ús de gravacions a través de càmeres de videovigilància per control laboral, sense haver-ne informat prèviament, atès que no consta que a través d'aquest sistema l'Ajuntament hagi tractat dades personals de l'agent denunciant per aquesta finalitat.
06/07/2022
Dret d'informació. Sanció econòmica.
PS 9/2022
Els formularis facilitats per l'entitat en què es recollien dades personals, no contenien la totalitat dels extrems previstos per l'article 13 RGPD. En el si del procediment també es van arxiver altres fets que havien estat objecte de denúncia, els més rellevants:
a) que la fundació no tenia implementades mesures de seguretat en el tractament de dades en formats no automatitzats. S'arxiva perquè no hi ha cap prova que acrediti, ni tan sols indiciàriament, aquest fet. Presumpció d'innocència.
b) Comunicació de dades per part de la Fundació a d'altres empreses. Pel que fa a unes de les empreses, s'arxivà per manca de prova, presumpció d'innocència. Pel que fa a la segona empresa, no hi ha cap comunicació en la mesura que existeix un contracte d'encarregat del tractament entre la Fundació i la citada entitat.
28/06/2022
Dret d'informació respecte les càmeres de trànsit.
IP 367/2021
Les càmeres instal·lades per al control, regulació, vigilància i disciplina del trànsit es regulen per la normativa específica i, supletòriament, per la normativa de protecció de dades personals. El cartell es pot limitar a informar de l'existència de la càmera o el dispositiu de control de velocitat. Així mateix, s'ha de facilitar la informació addicional sobre el tractament de dades personals.
31/05/2022
Total de pàgines: 18