S'han trobat 24 resultats amb els descriptors Condicions exercici
Accés d'un progenitor a informació sobre la inscripció de la seva filla a les proves d'accés a la universitat
CNS 24/2022
En el cas examinat resultaria justificat l’accés del progenitor al certificat que acredita la condició de víctima de violència de gènere de l’altre progenitor aportat en el procés d’inscripció de la filla comuna a les PAU si només hi consta la informació relativa a l’existència d’una situació de violència de gènere, la persona que l’ha sofert i l’exempció derivada d’aquesta circumstància.
16/09/2022
Dictamen en relació amb la "Guía sobre la protección de datos personales en el ámbito universitario en tiempos del COVID-19" elaborada per la CRUE
CNS 17/2020
Dictamen en relació amb la “Guía sobre la protección de datos personales en el ámbito universitario en tiempos del COVID-19” elaborada per la CRUE
29/04/2020
Supressió de dades de menors d'edat d'un projecte d'investigació
CNS 4/2020
El responsable ha de suprimir d’ofici el conjunt de dades personals tractades en motiu de la realització d’una enquesta en el marc d’un projecte d’investigació, atesa la manca de consentiment vàlidament atorgat pels afectats. L’exercici del dret de supressió correspon als afectats però res impedeix que l’AMPA d’un dels centres educatius participants en el projecte pugui adreçar-se al responsable sol·licitant la supressió de les dades tractades il·lícitament en relació amb els alumnes del seu centre.
25/02/2020
Dret d'oposició en publicitat contractació administrativa.
PT 13/2019
La persona reclamant interessava la no publicació de les seves dades a la plataforma de contractació, dades que s'havien publicat en la dita plataforma en tant que licitador -empresari individual- en un procés de contractació administrativa. En tractar-se d'una administració pública, la base jurídica que habilitaria la publicació de les dades de la persona reclamant, no és només el compliment d'una obligació legal establerta a la LCSP, sinó també l'establerta a l'article 6.1.e) RGPD (tractament necessari per al compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics). El dret d'oposició no es pot exercir quan el tractament obeeix al compliment d'una obligació legal, però sí en el cas previst al citat article 6.1.e) RGPD. En aquest supòsit es desestima la reclamació ja que la persona reclamant no ha invocat cap circumstància que justifiqui la prevalença del seu dret.
29/07/2019
Exercici de drets per part de menors d'edat a partir dels catorze anys
CNS 9/2019
L’exercici de drets d’autodeterminació informativa pels pares o representants legals del menor major de 14 anys no requereix d’autorització d’aquest menor, i no és incompatible ni exclou l’exercici pel propi menor, ja que ambdues possibilitats estan previstes en la normativa d’aplicació en el moment d’emetre aquest informe. Això, sens perjudici que, en determinats casos, i atesa la normativa aplicable, l’interès superior del menor pugui fonamentar la limitació de l’exercici dels drets d’autodeterminació informativa per part dels titulars de la potestat parental.
06/03/2019
Accés del titular d'una llicència d'activitat al llistat de persones que han accedit al seu expedient
CNS 61/2018
El titular d’una llicència d’activitats podria, en exercici del seu dret d’accés com a interessat, conèixer la identitat de les terceres persones que han tingut accés a l’expedient corresponent a la dita llicència, en la mesura que, com a conseqüència d’aquest accés, se’ls hagin comunicat dades personals de l’interessat. En cas d’exercir el dret d’accés a informació pública, podria conèixer tant les dades merament identificatives dels empleats públics que hagin intervingut en exercici de les seves funcions en la tramitació de l’expedient, com la identitat de les terceres persones que hi hagin tingut accés, llevat que s’acredités la concurrència d’alguna circumstància excepcional en les persones afectades que pogués justificar limitar-ne aquest accés.
11/01/2019
Accés d'un pare als fulls de preinscripció dels seus fills a la llar d'infants
CNS 26/2018
Si el pare disposa de la potestat parental pot accedir a les dades dels seus fills menors que consten al full d’inscripció a la llar d’infants, d’acord amb el dret d’accés a la informació previst a l’article 15 de l’RGPD, en virtut de la capacitat de representació legal prevista a l’article 136-18 del CCC. En el cas consultat, atès que de la informació facilitada es desprèn l’existència d’un possible conflicte entre les parts, caldrà donar trasllat d’aquesta petició a la mare per tal que pugui al·legar si existeix alguna circumstància que hagi de comportar una limitació d’aquest dret d’accés.
22/05/2018
Accés a dades clíniques dels menors per part dels seus pares
CNS 10/2018
Els menors d’edat que siguin majors de 14 anys, que no es trobin incapacitats, han de poder exercir els drets inherents a l’autodeterminació informativa per ells mateixos. L’exercici dels drets pels pares o representants legals del menor –inclòs el menor que sigui major de 14 anys-, en relació amb la informació personal d’aquest, que està previst i habilitat per la normativa, no suposaria un accés il·legítim a la informació del menor ni una “vulneració de la confidencialitat” de la informació del menor. Sens perjudici d’això, en aquells casos en què hi hagi un conflicte entre els pares o representants legals i el propi menor, per aplicació del principi de protecció de l’interès superior del menor (art. 5 LDOIA), l’exercici dels drets per part d’aquests respecte determinades dades de salut del menor, pot veure’s limitat, en atenció a les circumstàncies del cas concret.
19/03/2018
Denegació d'accés en relació amb el contingut de la informació reservada
IAI 50/2017
La persona reclamant no té dret a accedir al contingut d’una informació reservada prèvia a la incoació d’un expedient disciplinari contra la seva persona mentre s’està tramitant aquesta fase. Ara bé, un cop conclosa, té dret a accedir a la informació personal sobre ella mateixa que consti en l’escrit de denúncia, inclosa la identitat de la persona denunciant. Pel que fa a les dades relatives a la salut de la persona denunciant que hi puguin constar hauran d’excloure’s d’aquest accés, llevat de consentiment exprés de l’afectada o d’una norma amb rang de llei que l’habiliti. No obstant això, si s’incoa expedient disciplinari contra la persona reclamant es podria justificar l’accés a aquestes dades, en la mesura que s’acrediti la rellevància de la dita informació per a l’exercici del seu dret de defensa.
15/01/2018
Adequació a la normativa de protecció de dades del Programa d'homogeneïtzació dels processos i mecanismes interns de tramitació dels tributs i les cotitzacions socials
CNS 22/2017
Les entitats que conformen el sector públic de la Generalitat de Catalunya són, cadascuna d’elles, responsables dels tractaments de les dades personals de què disposen. La responsabilitat de l’Agència Tributària de Catalunya i de la Direcció General de Protecció Social en el tractament d’aquestes dades dependrà de la manera en què s’articuli la seva comunicació, si bé, per la informació de què es disposa, aquestes podrien adoptar la postura d’encarregades del tractament, sempre que es formalitzi el corresponent contracte d’encàrrec. En aquest dictamen també s’analitza el compliment d’algunes de les obligacions imposades per la normativa de protecció de dades (obtenció del consentiment, deure d’informació, creació de fitxers i resolució dels procediments d’exercici de drets).
26/05/2017
- ÀMBIT SECTORIAL
- Hisenda pública
- DRETS HABEAS DATA
- Condicions exercici
- Dret informació
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- Obligació legal
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Total de pàgines: 3