S'han trobat 45 resultats amb els descriptors Drets honor, intimitat i propia imatge
Petició d'un regidor, que demana còpia d'un expedient que es troba en seu judicial
CNS 21/2010
L'accés a l'expedient administratiu municipal relatiu al tema objecte de consulta ha de ser accessible als regidors per tal de poder exercir les seves funcions, i s'ha de distingir de l'accés a les diligències prèvies d'una causa penal instruïda per un Jutjat d'Instrucció. A banda de supòsits de denegació motivada d'accés, previstos en la normativa, l'existència d'un secret sumarial impossibilita l'accés del regidor a la informació, de la mateixa manera que si l'Ajuntament no és part en la causa. En el cas que l'Ajuntament sigui part en la causa, es podria produir un accés sempre i quan l'accés es produeixi en el marc d'una finalitat legítima, determinada i explícita, com el desenvolupament de funcions concretes legalment atribuïdes al regidor sol·licitant, com seria el cas, per exemple, de funcions directament vinculades amb el procés penal. Cal tenir en compte especialment el principi de qualitat.
01/01/2010
Comunicació a una ciutadana dels plànols continguts en un expedient de concessió de llicència d’obra d’un habitatge aliè
CNS 27/2010
El lliurament a una ciutadana de còpies dels plànols continguts en un expedient administratiu de concessió de llicència d'obres d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. Si l'expedient administratiu es troba en tramitació, requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). Si l'expedient es troba acabat queda emparat pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, correspongui a un procediment d'aplicació del dret que no tingui caràcter sancionador o disciplinari, i es pugui fer valer per a l'exercici dels drets del ciutadà (art. 37.3 LRJPAC). No obstant això, aquest accés pot limitar-se quan prevalgui alguna de les causes contemplades en l'article 37.4 LRJPAC. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, i en concret el principi de proporcionalitat (art. 4 LOPD). Tot això sens perjudici que la persona titular de les dades pugui exercir el seu dret d'oposició en els termes establerts en els articles. 6.4 LOPD i 35 del RLOPD, que haurà de ser resolta per l'administració municipal.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Habitatge
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret accés
- Dret oposició
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Comunicació a un ciutadà dels llistats de preinscripcions escolars
CNS 31/2010
El pare d'un alumne exclòs en el procés de matriculació d'un centre escolar sostingut amb fons públics, com a part interessada en el procediment, té dret a accedir a les dades del domicili tingudes en compte per a l'admissió dels alumnes en el centre. Tot i que en aquest tipus d'expedient poden figurar-hi dades íntimes, les dades contingudes en els expedients de preinscripcions escolars, relatives a nom, cognoms, i a l'empadronament dels alumnes que han accedit a un centre escolar per al curs P3, no es poden considerar dades reservades de la vida de les persones, relatives a una esfera íntima, àmbit propi i reservat del coneixement dels demés, no gaudint per tant de la consideració de dades íntimes. En el cas plantejat, es pot atorgar l'accés a les dades sol.licitades sense necessitat de donar a conèixer altres dades que figuren a l'expedient administratiu i que podrien ser considerades dades íntimes.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Educació
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre educatiu
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Consulta relativa a una Instrucció sobre ús de sistemes i tecnologies de la informació i la comunicació
CNS 17/2009
Es consulta sobre el contingut d'una Instrucció d'un Ajuntament, sobre l'ús de sistemes i tecnologies de la informació i la comunicació per part del personal de l'Ajuntament. Les dades dels treballadors es sotmeten a la protecció de la LOPD. La previsió relativa a la propietat de la informació continguda als sistemes d'informació municipals s'ha d'interpretar tenint en compte, especialment, el principi de consentiment i l'exercici de drets ARCO. El manteniment i comprovació del bon ús de les eines de treball, han de servir per garantir el normal funcionament del sistema. El control sobre les dites eines, ha de respectar el marc normatiu aplicable i la jurisprudència. El manteniment de determinats rastres que comporten tractament de dades personals comporta la creació del corresponent fitxer.
01/01/2009
Difusió d’informació d’una base de dades de caràcter històric
CNS 3/2006
La protecció de dades és un dret fonamental i de caràcter personalíssim, per tant es necessita el consentiment de la persona afectada per tractar les dades, prèvia informació de la finalitat que es persegueix. La informació relativa a les persones difuntes no està sotmesa a la normativa de protecció de dades però, segons normativa sectorial i, amb caràcter general, si es tracta de documents que poden afectar els drets a l’honor, la intimitat o la pròpia imatge, la difusió serà possible quan hagin transcorregut els terminis establerts a la normativa aplicable.
01/01/2006
Total de pàgines: 5