S'han trobat 28 resultats amb els descriptors Veu
Enregistrament per part dels ciutadans de les converses mantingudes amb membres de l'equip de govern municipal
CNS 2/2016
L'enregistrament de la conversa d'un membre de l'equip de govern per un ciutadà en principi requereix el consentiment previ de l'afectat. Ara bé, podria estar legitimat si es fa amb la finalitat d'utilitzar-ho amb ocasió de l'exigència de responsabilitats. La difusió, sense consentiment, d'aquesta conversa podria estar legitimada quan la informació enregistrada sigui veraç, tingui rellevància pública atesa la matèria objecte de la informació o bé la persona implicada, i resulti proporcionada a l'interès general que justifica la seva difusió.
05/02/2016
Gravació de la conversa i captació de la imatge del personal municipal d'atenció ciutadana
CNS 58/2015
La captació de la imatge i de la veu dels treballadors de l'Ajuntament per un ciutadà requereix, com a norma general, el consentiment previ de l'afectat. Tot i així, en alguns supòsits es pot entendre que existiria un interès legítim que podria habilitar aquest tractament, sent necessari que el ciutadà compleixi amb els principis i obligacions que imposa la normativa de protecció de dades. En el present cas, la captació de la imatge amb la finalitat d'identificar el treballador fàcilment resultaria un tractament de dades desproporcionat. També ho seria l'enregistrament de la veu amb la finalitat de tenir constància de la presentació d'un escrit davant l'Ajuntament o de la informació sol·licitada a l'Ajuntament. Ara bé, enregistrar-la amb la finalitat d'utilitzar-ho amb ocasió de l'exigència de responsabilitats pot disposar d'habilitació en determinats supòsits.
03/12/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis públics
- Xarxes socials
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- Imatge
- Veu
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Interès legítim
- RÈGIM SANCIONADOR
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Legalitat de la gravació dels plens i la seva posterior publicació a Internet
CNS 54/2015
La captació de la imatge i la veu en les sessions del ple de l'Ajuntament, així com la seva posterior difusió s'ha de limitar a les sessions o part de les sessions que tinguin caràcter públic, i s'ha de dur a terme d'acord amb els principis i garanties de la normativa de protecció de dades, de manera que permeti informar els ciutadans sobre els assumptes que es debaten al ple sense que això hagi de comportar sacrificis injustificats del dret a la protecció de les dades de caràcter personal dels assistents o de les persones afectades per la informació que pugui aparèixer en els debats de les sessions del ple.
11/11/2015
Difusió de les sessions del ple al web de l'Ajuntament
CNS 44/2015
La difusió de les sessions del ple de l'Ajuntament s'ha de limitar a les sessions o part de les sessions que tinguin caràcter públic, de manera que permeti informar els ciutadans sobre els assumptes que es debaten al ple sense que això hagi de comportar sacrificis injustificats del dret a la protecció de dades de caràcter personal dels assistents o de les persones afectades per la informació que pugui aparèixer en els debats de les sessions del ple.
08/09/2015
Enregistrament i difusió de les sessions plenàries de la Junta de Personal
CNS 38/2015
L'enregistrament de les sessions de la Junta de personal com a mecanisme auxiliar per facilitar la redacció de l'acta no requereix el consentiment dels afectats. Aquest consentiment sí és necessari per a la seva posterior difusió a la Intranet, sens perjudici que es puguin emetre en diferit aquelles parts de les sessions que no continguin dades personals que no puguin ser objecte de difusió. La difusió de les actes de la Junta de personal on només hi constin els acords adoptats i la identificació dels membres que han participat a la sessió resulta conforme amb la LOPD sempre que aquestes comprenguin informació de naturalesa laboral d'interès general dels treballadors.
01/09/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades treballadors
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
- Organització
Enregistrament de les trucades que es fan des de la policia local
CNS 2/2015
La legitimitat i la proporcionalitat de l'enregistrament de les trucades sortints fetes des de la prefectura de la Policia Local de l'Ajuntament dependrà de la finalitat que es persegueixi, les condicions en què es dugui a terme i l'existència d'alternatives menys intrusives que permetin assolir la mateixa finalitat. Requerirà, en els casos en què sigui admissible, informar-ne prèviament tant els treballadors de l'Ajuntament com les persones amb les quals es posen en contacte telefònicament, llevat que afecti la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals (article 24.1 LOPD).
29/01/2015
Gravació d'entrevistes en el procés de valoració de situacions de desemparament d'infants i adolescents
CNS 48/2014
L'enregistrament de les entrevistes amb la finalitat de permetre als equips tècnics emetre l'informe preceptiu, forma part del tractament habilitat de dades. L'enregistrament de visites supervisades sense una concreta motivació pot resultar desproporcionat, mentre que en les entrevistes en centres hospitalaris, convindria valorar la possibilitat d'enregistrar la veu del menor afectat, i no la seva imatge. També s'examina la pertinença dels accessos a les entrevistes enregistrades per part de la persona entrevistada, de les persones que tenen la condició d'interessades en el tràmit de vista de l'expedient (article 106.3 LDOIA), així com del propi menor quan accedeix a la majoria d'edat.
30/09/2014
Utilització de drones amb finalitats civils o comercials
CNS 58/2013
La utilització de "drones" amb finalitats civils o comercials, en la mesura en què no comporti la captació i l'enregistrament d'imatges de persones físiques "identificades o identificables", no es trobaria sotmesa a la LOPD. Ara bé, en cas de produir-se caldrà tenir en compte que, si es tracta d'espais púbics, la captació només resultaria conforme amb la LOPD si les imatges apareixen com a merament accessòries en esdeveniments públics i que, si es tracta d'un espai tancat, tret que les imatges també apareguin com a merament accesòries en esdeveniments públics, es requerirà el consentiment, el qual haurà de ser exprés i per escrit, si la captació té lloc en espais que, per la seva naturalesa o caracteristiques, podria comportar revelar dades especialment protegides. Per la seva part, la utilització de "drones" en el marc de la vida privada o familiar restarà exclòs de la LOPD.
18/12/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Smart cities
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Universitats
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Possibilitat de realitzar pràctiques de pilotatge de "drones" en espais públics i privats
CNS 54/2013
La realització de pràctiques de pilotatge amb "drones" per diferents indrets d'un municipi, en la mesura en que no comporti la captació i l'enregistrament d'imatges de persones físiques "identificades o identificables", no es trobaria sotmesa al règim establert a la LOPD. Ara bé, en cas de produir-se aquesta captació d'imatges caldrà tenir en compte que, si es tracta d'espais públics, només resultaria conforme amb la LOPD si les imatges apareixen com a merament accessòries, i que, si es tracta de l'interior de l'església del municipi, requerirà comptar amb el consentiment exprés i per escrit dels afectats. En qualsevol cas, les imatges només es podran conservar pel període de temps estrictament necessari per donar compliment a la finalitat pretesa.
12/11/2013
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades religió o creences
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal de l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya
PD 12/2013
07/11/2013
Total de pàgines: 3