S'han trobat 141 resultats amb els descriptors Dades treballadors
Difusió de dades dels treballadors a través del web
CNS 18/2011
La difusió d'informació de les dades del personal d'un Consorci sanitari, relatives als seus noms i cognoms, professió i centre de treball a través d'internet, en adreçar-se a una pluralitat indeterminada de destinataris, constitueix una cessió de dades, i per tant la seva publicació requereix el consentiment de les persones afectades, o en el seu defecte, una norma amb rang de llei que l'habiliti. En el cas del personal mèdic del Consorci i amb la finalitat de fer possible l'elecció de metge, aquesta difusió al web corporatiu trobaria el seu empara legal en les lleis 41/2002 i 44/2003. En el cas del personal estatutari sanitari no afectat per la possibilitat d'elecció de metge, i del personal estatutari no sanitari, el Consorci haurà de valorar en atenció a les funcions que tinguin atribuïdes, la pertinença de la difusió de les seves dades al web del Consorci, sempre tenint en consideració el principi de qualitat i proporcionalitat de les dades. I en tots els casos, el deure d'informació previst a l'article 5 LOPD.
20/05/2011
Cessió de dades personals per controlar el compliment del règim d'incompatibilitats
CNS 11/2011
La informació relacionada amb l'activitat professional d'un determinat empleat públic té consideració de dada personal, atès que fa referència a una persona física determinada. L'Administració pública on presta serveis aquest empleat pot sol·licitar aquesta dada als organismes de la Seguretat Social durant la tramitació de la informació prèvia a l'eventual iniciació d'un procediment disciplinari (o en el si de la seva tramitació), per tal de corregir la situació d'incompatiblitat en què aquest pugui incórrer, atesa l'existència d'habilitació legal per efectuar la cessió.
07/04/2011
Ús del correu electrònic com a mitjà de transmissió d'informació sindical als empleats públics
CNS 4/2011
Els sindicats poden fer servir els correus electrònics dels treballadors d'una empresa pública per fer-los arribar informació relativa al procés electoral, sense comptar amb el seu consentiment, en la mesura en què aquesta comunicació troba habilitació en la LOLS. Caldrà però respectar els límits establerts constitucionalment i la informació tramesa haurà de ser estrictament de naturalesa sindical i laboral. Enviar informació on es critiqui la conducta empresarial serà legítim sempre que s'efectuï amb ple respecte a la resta de drets constitucionalment reconeguts, entre d'altres, el dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge o el dret a la protecció de dades de caràcter personal.
14/02/2011
Publicació de dades de la Relació de Llocs de Treball d'un Consorci
CNS 11/2010
La Relació de Llocs de Treball és l'instrument tècnic a través del qual es realitza l'ordenació de tots els llocs de treball presents a una determinada organització d'acord amb les necessitats dels seus serveis, amb el contingut previst a l'EBEP i al Decret Legislatiu 1/1997, i defineix les funcions, característiques, retribucions i complements del lloc de treball, sense que hi tinguin cabuda dades de caràcter personal. La comunicació que es faci de les dades de les persones que ocupen un determinat lloc de treball ha de tenir habilitació legal o comptar amb el consentiment del treballador.
01/01/2010
Consulta d’un Consorci sobre la publicació de dades incloses a la relació de llocs de treball
CNS 34/2010
La publicació de la Relació de Llocs de Treball i la dels nomenaments del personal funcionari i laboral amb la informació prevista a la normativa legal que ho regula no vulnera la legislació en matèria de protecció de dades. El fet que de la publicació de la Relació de Llocs de Treball es pugui deduir la persona que ocupa un determinat lloc no hauria de representar un obstacle al compliment del principi de publicitat, atès que tant la publicació de la Relació de Llocs de Treball com la dels nomenaments és prevista en una norma amb rang de llei.
01/01/2010
Criteris d’actuació en un Ajuntament pel que fa a la gestió i la tramitació de la correspondència
CNS 36/2010
El compliment dels principis i obligacions de la LOPD, especialment el règim aplicable a les dades sensibles, ha de regir la gestió i la tramitació de les dades personals per part de l'OAC, independentment de qui en sigui la persona física destinatària. Resulta legítim, en els termes de la Llei 30/1992, que l'OAC tingui accés tant a les dades que identifiquen l'emissor i el destinatari d'un document o escrit, com a les dades personals incloses en la documentació, amb la finalitat de procedir al seu registre i tramitació. No obstant això, el Dictamen fa matisacions respecte al correu que es podria qualificar com a "privat", especialment pel que fa als escrits adreçats a l'alcalde, els regidors o els grups municipals. Entre d'altres, l'opció consistent en què l'OAC no obri el correu adreçat a l'alcalde o als regidors, el deixi a la bústia corresponent i sigui el destinatari el que, en cas que el document tingui relació amb actuacions de competència municipals, el trameti a l'OAC per al seu registre, s'adequa a la normativa de protecció de dades personals. Aquestes consideracions poden ser extensibles al correu adreçat als Grups municipals.
01/01/2010
Possibilitat de publicació de determinades dades personals al tauler d’anuncis
CNS 39/2010
La publicació de les dades número TIP i còmput d'hores extraordinàries realitzades i/o pendents de compensació en el tauler de les dependències policials per controlar la seva correcta adjudicació constitueix una cessió de dades personals. En la mesura que l'ordenament jurídic vigent no preveu la seva publicitat, la difusió d'aquesta informació només serà possible si es compta amb el consentiment dels afectats o bé si es realitza de manera dissociada. La dissociació, en aquest cas, comportaria publicar un llistat únicament amb les hores extraordinàries junt amb un codi numèric assignat aleatòriament a cada policia local. Aquest codi hauria de mantenir-se en cada publicació per permetre el control de les hores assignades.
01/01/2010
Supòsit de comunicació de dades personals d’un empleat públic
CNS 30/2010
Atès que l'ordenament jurídic vigent preveu la publicitat de determinades dades associades a un lloc de treball, qualsevol persona pot accedir al sou, al complement específic i al complement de destinació corresponents al lloc d'un treballador públic, però no així a la nòmina concreta del treballador municipal, tret que es disposi del seu consentiment. Si les dades corresponents al sou, al complement específic i al complement de destinació no han estat publicades per l'Administració pública, es pot sol·licitar accedir a aquesta informació que té caràcter de pública en virtut del dret d'accés a arxius i registres administratius.
01/01/2010
Comunicació al Comitè d'Empresa d'una empresa pública de dades dels candidats de la borsa de treball
CNS 29/2009
La comunicació de dades personals dels candidats inclosos a la borsa de treball d'una empresa al Comitè d'Empresa, s'ha de realitzar conforme a l'article 11 LOPD. S'ha de comptar amb el consentiment previ del titular de les dades o, com a excepció, amb una habilitació legal específica. A manca d'altres previsions contingudes en normes de rang legal, l'Estatut dels Treballadors no preveu que la informació que ha de rebre el Comitè d'Empresa per al compliment de les seves funcions hagi d'incloure el conjunt de dades personals dels candidats, de manera que cal comptar amb el consentiment del candidat per poder comunicar les seves dades.
01/01/2009
Comunicació de dades de treballadors al Comitè d'empresa, Comitè de direcció i accionistes d'una empresa pública
CNS 30/2009
La comunicació de dades al Comitè d'Empresa s'ha de realitzar conforme el règim establert en l'article 11 de la LOPD; amb caràcter general l'Estatut dels Treballadors no reconeix expressament als representants dels treballadors el dret a accedir al conjunt de tota la informació sobre condicions econòmiques i laborals associada a cada treballador concret. El Comitè de Direcció pot tenir dret d'accés a les dades només en la mesura que això sigui necessari per a la consecució de les funcions que tenen assignades, respectant en principi de qualitat (article 4 LOPD). Amb caràcter general, el dret d'informació a favor dels accionistes, no inclou una comunicació general de les dades de tots els treballadors, i només es pot considerar que pot existir habilitació per a l'accés dels accionistes en supòsits concrets i respecte les dades de treballadors determinats.
01/01/2009
Total de pàgines: 15