S'han trobat 41 resultats amb els descriptors Infraccions penals administratives
Cessió per part d'un Col·legi professional als Jutjats i Tribunals del llistat de col·legiats inhabilitats professionalment
CNS 43/2012
El Col·legi disposa de suficient habilitació legal per comunicar el llistat de col·legiats inhabilitats al TSJC, sense haver de disposar del consentiment dels afectats. Cal tenir en compte les exigències derivades del principi de qualitat i, si escau, regular els fitxers corresponents. Es recomana que s’estudiï la possibilitat de donar accés als jutjats de Catalunya a la informació dels col·legiats disponible a la finestreta única, específicament, la relativa a la “situació d’habilitació professional” (article 10 de la Llei 2/1974).
02/10/2012
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- Jutges i tribunals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- Poder judicial
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Inscripció fitxers
Comunicació per part d'un ajuntament de dades personals dels treballadors a les seccions sindicals
CNS 2/2012
En relació amb els diversos supòsits de comunicació de dades plantejats, i partint del règim de comunicació de dades segons el qual és necessari el consentiment dels titulars a menys que la cessió estigui prevista en una llei (article 11 de la LOPD), s’analitzen les possibles habilitacions legals en base a les previsions de la normativa aplicable i dels principis de la protecció de dades. En el casos en què és necessari el consentiment per manca d’habilitacions legals que permetin la comunicació, es fa avinent que aquest ha de ser exprés en relació amb les dades sensibles (article 7 de la LOPD). També s’analitza la pertinença, en diversos supòsits i en funció de la informació sol·licitada, de l’alternativa de substituir el nom i cognoms del treballador concret per una codificació numèrica. Tot això, sens perjudici de la comunicació de dades de forma genèrica i no individualitzada, sense fer identificables els treballadors o funcionaris afectats.
24/02/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
Publicació de notificacions en matèria de trànsit
CNS 20/2011
La publicació en un diari oficial de dades de persones presumptament infractores en matèria de trànsit, constitueix una comunicació de dades personals a efectes de la LOPD, que troba habilitació a l'article 59.5 de la Llei 30/1992. Examinada la normativa vigent en matèria de trànsit i procediment administratiu, es considera que, en aquest cas, resulta adequada a la LOPD la publicació de les dades relatives al nom i cognoms de la persona infractora, amb les quatre darreres xifres del número de DNI, juntament amb una identificació del número d'expedient i una referència genèrica al tràmit que es notifica.
08/06/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Trànsit
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Document Nacional Identitat
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- Número matrícula vehicle
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Cessió de dades personals per controlar el compliment del règim d'incompatibilitats
CNS 11/2011
La informació relacionada amb l'activitat professional d'un determinat empleat públic té consideració de dada personal, atès que fa referència a una persona física determinada. L'Administració pública on presta serveis aquest empleat pot sol·licitar aquesta dada als organismes de la Seguretat Social durant la tramitació de la informació prèvia a l'eventual iniciació d'un procediment disciplinari (o en el si de la seva tramitació), per tal de corregir la situació d'incompatiblitat en què aquest pugui incórrer, atesa l'existència d'habilitació legal per efectuar la cessió.
07/04/2011
Deure d'informació sobre la gravació de les trucades efectuades a la policia local
CNS 7/2011
Quan, per a l'adequada prestació dels serveis encomanats a aquest cos policial sigui necessària la gravació de les trucades que s'hi efectuen, cal informar prèviament les persones afectades, llevat que concorri alguna de les excepcions previstes a l'article 24.1 de la LOPD, això és, que es tracti d'una trucada en el marc de les funcions que té atribuïdes la policia local en matèria de seguretat pública o per a la persecució de delictes.
10/02/2011
Comunicació de dades personals d'expedients de depuració de personal i d'altres expedients que contenen dades personals
CNS 42/2010
La comunicació de dades personals a investigadors, familiars o ciutadans en general s'ha de sotmetre al règim previst en la LOPD (articles 11 i 21). S'analitza especialment l'accés per part d'investigadors a determinats arxius que contenen dades personals, que pot produir-se amb determinades condicions exigides per la normativa aplicable, principalment, acreditar la condició d'investigadors i la naturalesa de l'estudi a realitzar, justificant la finalitat històrica, científica o cultural rellevant, i sempre que quedi degudament garantida la intimitat de persones físiques vives afectades. Si escau, pot ser adequada en determinats supòsits la signatura de clàusules de confidencialitat o d'una declaració responsable. Cal tenir en compte les previsions de la normativa estatal i catalana d'arxius i els terminis que s'hi preveuen.
21/12/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Difusió per part d'un col.legi professional d'expedients i resolucions sancionadores de col.legiats
CNS 13/2009
Amb caràcter general la difusió d'informació relativa a la comissió d'infraccions administratives i a la imposició de sancions requereix el consentiment de la persona afectada o una habilitació en una norma en rang de llei. L'ordenament vigent dóna cobertura per a la comunicació de les sancions imposades pel Col·legi quan aquesta informació sigui requerida per un òrgan judicial o el Ministeri Fiscal, i per comunicar als consells de col·legis d'advocats i la resta de col·legis d'advocats de l'Estat les sancions executives que impliquin inhabilitació o separació. En la resta de supòsits no existeix habilitació legal que permeti donar publicitat als expedients o les resolucions sancionadores, ni per a la publicació de les sancions imposades, sens perjudici que quan s'hagi imposat una sanció d'inhabilitació o de separació, aquesta circumstància ha de donar lloc a l'exclusió de l'advocat afectat de la llista de professionals del Col·legi, mentre durin els efectes de la sanció.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- FONTS ACCESSIBLES
Adequació a la protecció de dades d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere
CNS 35/2009
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere examinat, s'han de tenir en compte diversos principis i obligacions de la LOPD. La llei exigeix que es defineixin les finalitats i els usos als quals es vol donar compliment, que condicionen el tractament que es pugui fer de la informació personal. Cal concretar i especificar les dades personals que es tractaran, especialment les qualificades com sensibles, i preveure, en relació amb la normativa sectorial aplicable, en quins casos cal recollir el consentiment dels interessats. Cal concretar els fluxos informatius que es produiran, així com crear i inscriure els corresponents fitxers i aplicar les mesures de seguretat de nivell alt.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Violència gènere
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
Necessitat d'incloure un avís relatiu a l'enregistrament de trucades telefòniques per part de la policia local
CNS 17/2008
El fitxer d'enregistrament de trucades realitzades a la policia local d'un municipi, està sotmès a la LOPD. Pel que fa a l'exclusió del compliment del deure d'informar (article 5 LOPD), només es pot produir per la concurrència d'una afectació per la Defensa Nacional, la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals, però no administratives (art. 24.1 LOPD), tenint en compte la STC 292 /2000. En relació a les trucades fetes a la policia local, només es pot excepcionar el deure d'informar quan la finalitat sigui l'exercici de funcions de la policia local directament i concretament vinculades amb la seguretat pública o la persecució d'infraccions penals. En qualsevol altre cas, per a la resta de trucades efectuades, cal donar compliment al deure d'informar en els termes establerts per la LOPD.
01/01/2008
Cessió a un cos policial de dades personals per raó d’una investigació
CNS 7/2006
S’excepciona el consentiment de l’afectat en la cessió de dades per a la prevenció d’un perill real per a la seguretat pública o per a la repressió d’infraccions penals, sempre que les dades objecte de comunicació siguin exclusivament les adequades, pertinents i no excessives d’acord amb les finalitats legítimes, explícites i determinades a les quals s’han de destinar. Es poden recollir i tractar les dades exclusivament per a les finalitats d’una investigació concreta.
01/01/2006
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Forces i Cossos Seguretat
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi qualitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
- Fitxers policials
Total de pàgines: 5