S'han trobat 15 resultats amb els descriptors Dades pseudonimitzades
Utilització de dades de salut seudonimitzades en investigació biomèdica
CNS 15/2019
El tractament de dades seudonimitzades per a finalitats de recerca biomèdica (apartat 2.d) de la DA 17a), pot trobar suficient habilitació en bases jurídiques diferents a la del consentiment (article 6.1, apartats e) i f), i article 9.2, apartat j), en connexió amb l’article 89.1 RGPD). Quan concorrin les circumstàncies previstes a l’apartat 2.d) de la DA 17a de l’LOPDGDD, no serà imprescindible el consentiment dels afectats per a dur a terme el tractament de dades de salut seudonimitzades. El responsable del tractament ha de disposar de les mesures tècniques i organitzatives necessàries, en els termes que deriven de la normativa (articles 9.2.j), 89.1 i 32 RGPD). Entre d’altres, ha de donar compliment a les exigències previstes als apartats 2.d), f) i g) de la DA 17a de l’LOPDGDD.
14/05/2019
Tractament de dades en la investigació en salut
CNS 18/2019
Per aplicació de la normativa (art. 9.2.j) i art. 89.1 RGPD), l’apartat 2 de la DA 17a és la norma de dret intern que regula el tractament de dades per a finalitats de recerca en salut, i per tant resulta de plena aplicació a qualsevol tipus d’investigació en salut (amb les especificitats que s’hi preveuen). La referència a la “salud pública” continguda a la lletra b) de l’apartat 2 de la DA 17a, s’ha d’entendre feta a la investigació que es dugui a terme en el marc de la LGSP. En canvi, les previsions de les lletres d) f) i g) s’han d’entendre referides a qualsevol investigació en salut. La informació que el responsable incorpori al web corporatiu als efectes de complir amb l’article 13 de l’RGPD ha d’estar disponible de manera clara i fàcilment accessible per als afectats, durant tot el cicle de vida del tractament de dades, per exigència del principi de transparència.
14/05/2019
Denegació d'accés a diferents dades desglossades de cada centre educatiu de Catalunya
IAI 42/2018
La informació sol·licitada pel reclamant, consistent en el nombre d’alumnes estrangers i el nombre d’alumnes amb necessitats educatives especials per situació social desfavorable dels centres educatius de Catalunya, és una informació que no conté, en principi, dades de caràcter personal. Ara bé, en centres amb un nombre reduït d’alumnes en les quals concorrin les diferents característiques respecte de les quals es sol·licita informació, si a més de la informació relativa al nombre d’estrangers del centre es lliura altra informació com el nombre d’alumnes amb necessitats educatives especials per situació familiar desfavorable, o el nombre d’alumnes que reben ajuts individuals de menjador, pot acabar essent relativament fàcil que s’obtingui un perfil de determinats alumnes que sigui fàcilment identificable no només per la resta de famílies del centre sinó per molta altra gent. Per això, en aquests casos concrets caldria que el Departament facilités la informació en un nivell d’agregació que garantís la no identificació dels interessats. I en aquest cas, el nivell d’agregació podria no ser suficient el nivell municipal, perquè segurament molts dels casos en què hi ha risc de reidentificació a nivell de centre, també existiria el mateix risc a nivell municipal quan es tracti de municipis amb un únic centre.
09/10/2018
Denegació d'accés a informació d'alumnes estrangers a Catalunya
IAI 40/2018
La informació sol·licitada pel reclamant, consistent en el nombre total i el nombre percentual d’alumnes d’origen estranger classificats per centre i nivell de tota Catalunya, és una informació que no conté, en principi, dades de caràcter personal. La normativa de protecció de dades personals no impediria l’accés per part del reclamant a la informació sol·licitada en la mesura que no es faciliten dades personals ni informació que indirectament permeti la identificació dels titulars de les dades. Conèixer el nombre d’alumnes estrangers en un centre no permet identificar a aquests alumnes excepte que es disposi d’una informació prèvia sobre aquests alumnes. En aquest cas, però, la possibilitat de conèixer informació sobre la condició d’estrangers dels alumnes no derivaria de la informació lliurada arran d’aquesta sol·licitud d’accés sinó d’altres vies diferents.
09/10/2018
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un consell comarcal sobre l’obtenció i cessió de dades personals en el sistema de recollida selectiva de residus mitjançant l’accés controlat dels contenidors
CNS 1/2024
El tractament de dades personals de les persones usuàries del servei de recollida selectiva de manera que resulten identificables, arran la implantació del model de contenidors intel·ligents examinat, estaria emparat en la base jurídica de l’article 6.1.e) de l’RGPD, en la mesura que es disposa d’una ordenança reguladora del servei que així ho contempla. Aquesta base jurídica també habilitaria el tractament de dades que es derivi de la implementació d’un sistema de pagament per generació, en la mesura que així s’estableixi en la corresponent ordenança fiscal. En tot cas, caldrà respectar la resta de principis i obligacions de l’RGPD, particularment, el principi de minimització de dades i el deure d’informació a les persones afectades.
Un examen acurat sobre la viabilitat dels accessos a la base d’usuaris per cadascuna de les possibles entitats implicades en el model de recollida selectiva de residus requeriria disposar d’informació detallada sobre cadascuna de les funcions que tenen encomanades com a conseqüència de l’encàrrec efectuat en cada cas per l’Ajuntament.
Total de pàgines: 2